Sivu 1/1

Uusi Mondeo 240hp 6-spd manual - EHKÄ SAATAVANA SUOMEEN

Lähetetty: 17 Marras 2011 20:54
Kirjoittaja Motorcraft
Ford Europe'lla ovat näemmä havahtuneet, että kaikki uuden 240hp Mondeon ostajat eivät ole halukkaita ostamaan autoa, jos se on saatavana vain PowerShift automaattivaihteistolla. Uusi Mondeo 240hp on ollut nyt saatavana lokakuusta lähtien 6-vaihteisella manuaalilla mm. Saksassa, mutta ei Suomessa.

Tehopakkauksen saatavuutta manuaaliaskilla on selvitetty dealereiden välityksellä Suomen Fordilta, mutta sitä ei kuulemma ole tulossa Suomeen ja koko idea mallin ottamiseksi Suomen tuontivalikoimaan on saanut negatiivisen vastaanoton :evil:

Manuaaliaskilla oleva 240hp Mondeo on Saksassa n. 2000€ halvempi kuin PowerShift automaatilla oleva. Ihmettelen, jos tuolle 6-vaihteiselle manuaalille ei olisi Suomessa muuta ostajaa, kuin vain tämä yksi jo lähes 30 vuotta Fordilla ajanut HC Ford-friikki.

Alla on lainaus uutisesta, jolla Ford lanseerasi manuaalin Keski-Euroopan markkinoille
http://carscoop.blogspot.com/2011/09/fo ... 203hp.html

The top-of-the-line Mondeo editions Titanium and Titanium S, which are powered by Ford's 2.0-liter turbocharged EcoBoost engine, will soon be available with a six-speed manual gearbox in addition to the dual-clutch PowerShift transmission.
Ford's 2.0-liter EcoBoost engine is available in two states of tune generating 203-horses and 240-horses. Both will be offered with the new manual gearbox at the end of 2011, starting with Germany, Netherlands and Switzerland. Availability in the rest of Europe will follow shortly after. Suomi ei sitten kuulunutkaan Eurooppaan :?: :wink:

According to the automaker, the 203HP version with the six-speed manual transmission achieves an average consumption of 7.6 lt/100 km (mpg) and CO2 emissions of 176 g/km. This engine-gearbox combination will also be available in the S-MAX Titanium and Titanium S models.

Ford says that when combined with the six-speed manual, the 240HP version of the 2.0-liter EcoBoost is not only the most powerful Mondeo ever built, surpassing the 3.0-liter V6 Mondeo ST220 by 14HP, but it is also 30% more fuel efficient, achieving a 30% reduction in average consumption and CO2 emissions, which are the same as the 203HP engine.

Re: Uusi Mondeo 240hp 6-spd manual - EI SAATAVANA SUOMEEN

Lähetetty: 19 Marras 2011 23:12
Kirjoittaja Foordson
Mihin edes tarvitaan 6:ta vaihdetta suomessa ?

Re: Uusi Mondeo 240hp 6-spd manual - EI SAATAVANA SUOMEEN

Lähetetty: 20 Marras 2011 12:13
Kirjoittaja Simprider
Foordson kirjoitti:Mihin edes tarvitaan 6:ta vaihdetta suomessa ?
Ei varmaan mihinkään mutta manuskaa kylläkin. Piru kun tollanen olis just omiaan manuaalina meikän kilsoilla vetämään venettä ja vaunua jne. Powershifiin vetohommissa on oikein tohdi luottaa.

Re: Uusi Mondeo 240hp 6-spd manual - EI SAATAVANA SUOMEEN

Lähetetty: 20 Marras 2011 20:26
Kirjoittaja NiceMan
Ei kun saksasta hakemaan... miksi suomesta ostaisikaan...
Kyllä noi tomaatit kestää kärryn vetämistä ongelmitta jos sitä pelkäät.

Re: Uusi Mondeo 240hp 6-spd manual - EI SAATAVANA SUOMEEN

Lähetetty: 27 Marras 2011 20:39
Kirjoittaja mondis
Foordson kirjoitti:Mihin edes tarvitaan 6:ta vaihdetta suomessa ?
Kyllä sille vaan olis käyttöä ihan tavallisessa -02 Farkku Mondeossa 2-litrasen jatkeena, kulutuslukemia saisi matka-ajossa huomattavasti pudotettua! Satasen vauhdissa kun on jo 2700-2800 kierrosta niin ei se ole hyvä! Sit kun ajat Hämiksen motaria 120-130 lasissa niin yli 10 menee matkassakin! Että kyllä sille 6-vaihteelle olis käyttöä jo nyt! Tuo 6-vaihteinen loota jos olis jo vakiona vaikka tuon 2-litrasen perässä, niin olis ne päästölukematkin ihan toiset!

Käviskö ton duratecin perään se ekan st-focuksen 6-vaihteinen aski? Ja käviskö siihen taas omat vetarit? :roll: Olispa bolt-on, niin sellaisessa swapissa olis todellakin järkeä! 8)

Re: Uusi Mondeo 240hp 6-spd manual - EI SAATAVANA SUOMEEN

Lähetetty: 27 Marras 2011 21:58
Kirjoittaja NiceMan
Foordson kirjoitti:Mihin edes tarvitaan 6:ta vaihdetta suomessa ?
Kyllä oma 2008 mondeo automaatti heittää 6 pykälän kehä 3 vaihdissa, turha konetta kierättää kun pienilläkin jaksaa vetää.