Tuohon 2,8 koneeseen ei välttämättä ole kovin paha tehdä itse pakosarjoja, turboille, koska siinä on vaan kaksi ulostuloa/kansi.
Imusarja on käsittääkseni ko. koneen heikkous ainakin vaparikäytössä. Yleisesti turbokäytössä imupuoli pitäisi olla jopa parempi kuin vaparissa, koska sitä tavaraa liikkuu enemmän. Ko. imusarjaa voi avartaa, tosin seinämää ei ihan kauheasti ole. Jostain olen lukenut, että hitsaamalla tavaraa lisää seinämiin saadaan ihan hyvä.
Männät menee varmaan vaihtoon, että saat pusristukset laskettua sopivaksi.
Jos löydät jostain 2,9l kampiakselin, heitä semmonen kehiin, niin saat lisää iskutilavuutta. Sitä joutuu kuulemma koneistamaan vähän, että saa jakopään sopimaan. Lisäksi männissä pitää ottaa huomioon puristuskorkeus, kun isku pitenee. Esim. Scorpio Cossuun saa turbomäntiä ainakin jostain briteistä.
Kannet kannattaa kyllä porttauttaa. Ne kanvat on kyllä suoraan sanoen huonot! Palotilaakin voi ilmeisesti muotoilla vähän paremmaksi. Samalla puristus myös putoaa, kun tilavuutta tulee vähän lisää.
Itsellä on Sierra projekti menossa, tosin ilman turboja (ks. WWW). Itse hommasin 2,9l koneen. Jos saat selaisen jostain, niin on se parempi. Siinä kun on vakiona EFi imusarja. Tuossa Sierran vakio K-Jetissä riittää potkua vissiin johonkin 250hv tietämille (en varma, jostain muistaisin kuulleeni, tosin kuulostaa aika isolta potentiaalilta), mutta yli sen loppuu bensa, eli ainakin jotain lisärikastusta pitää kehittää. Tästäkin syystä EFi sopivalla suuttimilla olisi paikallaan!
Edelleen jos löydät jostain Scorpio 2,8 koneen, niin sekin on parempi kuin Sierran. Siinä kun on myös EFi imusarja (helpompi siis laittaa säädettävä ohjaus) ja venttiilit on kai oikeilla seeteillä? (En ole varma, omassa on vain koneistetut ja karaistut kannessa.)
Tuo ehdotettu T2.5 ahdin tuplana voi olla ihan jees. XR4x4 on aikoinaan tehty Minker 323 versio, jossa oli kaksi T02 ahdinta ja tehoa tuo 323hv. Lehdistö kehui sitä lähimpänä mekaanisesti ahdettua olevaksi turboauotoksi. En tiedä olisiko T03:set sitten liian isot. Voi olla, että alakierroksilla uupuu tehoja.
Turbotehcniksillä on yhden turbon settiä, mutta minusta tuo on vähän tyhmä. Laittaa nyt V moottoriin vaan yksi puhallin
Nokka-akseli varmaan kannattaa myös vaihtaa. Tuyrboon sopivaa saa ainakin Piperilta, luettoloa löytyy esim.
http://www.rallyracefin.fi/
Yksi on ainakin varma! Rahaa menee hyvä tulee

Onnea projektiin. Nähdään ensi kesänä radalla...(no eipä vaparilla kauheasti turbolle pärjää)