Sivu 1/1

FYDA- ja FYDB-moottori, onnistuuko vaihto?

Lähetetty: 21 Syys 2011 15:23
Kirjoittaja Zero
Noissa alkuvuosien Ford Focuksissa moottorikoodi on FYDA ja myöhemmin (n. 2001 -->) FYDB. Vanhemmassa on alumiininen venttiilikoppa ja myöhemmin kai yleensä muovinen. Ja ainakin venttiilien pituudessa on eroja, joten varmasti muuallakin.

Onko tarkkaa tietoa, mitkä ovat olennaisimmat erot? Ja voiko FYDA-autoon laittaa FYDB:n peruskoneen (apulaitteet ja imu-/pakosarja vanhasta), vai tuleeko ongelmia? Meneekö esimerkiksi uusi kytkin vanhaan laatikkoon tai vanha kytkin uuteen koneeseen? Saako vanhan ilmastoinnin kompressorin asennettua uuteen koneeseen (ja onko valmis paikka, jos koneessa ei ilmastointia alunperin ole)? Ovatko liittimet ja ruiskun paikat samanlaiset?

(Ongelma siis on, että koneesta on männänrenkaat yhdestä pytystä jumissa, joten kone tai alakerta on vaihdettava, ja edullisista vaihtoehdoista tarjolla olisi vain FYDB-konetta.)

-Zero