Sivu 1/2
eec-iv vs eec-v
Lähetetty: 07 Joulu 2005 18:57
Kirjoittaja Regu
Onko eec-iv ja eec-v boxeissa samanlaiset liittimet ja jos ei ole niin miten eroavat toisistaan?
Lähetetty: 07 Joulu 2005 19:44
Kirjoittaja Tinde
eec-iv 60 pinniä
eec-v 120 tms
Lähetetty: 07 Joulu 2005 20:14
Kirjoittaja Regu
Mistäs vuodestä lähtien escorteissa on ollut eec-v minä luulin että 96/97 escossa olisi jo eec-v mutta kädessäni on boxi joka on -98 escosta(1.8 )
ja se on eec-iv
Lähetetty: 07 Joulu 2005 20:18
Kirjoittaja Regu
Mitenkäs saan selville mikä omassani on irrottamatta boxia(yritin äsken mutta oli turhan kylmä tuol pihalla ja pimeetä viel kaupan päälle)
Lähetetty: 07 Joulu 2005 21:04
Kirjoittaja Regu
No tuo nyt ei vielä selvittänyt oman autoni boxia
Luulin kyllä että eec-iv boxeissa ei ole missään sytkää sisällä eec-v boxeissa kylläkin
Lähetetty: 07 Joulu 2005 22:25
Kirjoittaja VesQ
Onhan siinä eec-ivssäkin periaatteessa jonkinlainen sytkänohjaus kun jakaja hall-anturilla ja boksi hoitaa kaiken ennakon säädön eli jakajassa ei ole minkäänlaista ennakonsäätöä
Lähetetty: 07 Joulu 2005 22:34
Kirjoittaja Regu
Mutta sytkän vahvistin on rintapellissä tjsp?
Lähetetty: 07 Joulu 2005 22:37
Kirjoittaja VesQ
Mutta se ei kai muuta tee kuin pätki maadoitusta oikeaan aikaan eli ennakkojen muuttamin jää edelleen boksin hoidettavaksi, kaasun asennon/kierrosten/ilman määrän ja muiden tietojen mukaan
Lähetetty: 07 Joulu 2005 22:40
Kirjoittaja Regu
Juu sen tiesinkin eli en oo ihan pihalla koko hommasta(kai?)
Lähetetty: 07 Joulu 2005 22:44
Kirjoittaja Regu
Eli nyt tarvitsee selvittää mikä boxi autossani on ja jos siinä on eec-v niin sitten tarvitsee tietää mistä muista autoista voisin löytää eec-v boxin.
Lähetetty: 08 Joulu 2005 18:49
Kirjoittaja Regu
Tänään auton jalkatilassa penkoessani selvisi seuraavaa: mulla ei ole hajuakaan miten toi oikeasti kuuluisi irrota ja
boxiin tulee ilmeisesti 2 liitintä tai kaksi osainen liitin ainakin piuhat tulee kahdessa eri nipussa.
Piuhoja näyttäisi olevan ennemmin 30 kuin tuo 60 mutta varmaksi en osaa sanoa.
Eli osaisiko joku enemmän fordin jalkatilassa aikaa viettänyt sanoa näistä tiedoista kumpi loota siellä lymyää.
Lähetetty: 08 Joulu 2005 21:29
Kirjoittaja VesQ
EEC-IV:ssä on ainakin sellainen iso liitin jossa on M6 pultti keskellä jota kiristämällä/löysäämällä liitin irtoaa/liitetään kiinni
Lähetetty: 08 Joulu 2005 21:45
Kirjoittaja Tinde
VesQ kirjoitti:EEC-IV:ssä on ainakin sellainen iso liitin jossa on M6 pultti keskellä jota kiristämällä/löysäämällä liitin irtoaa/liitetään kiinni
Sama on vitosessakin.
Lähetetty: 08 Joulu 2005 22:03
Kirjoittaja Regu
Mitenkäs tollasen boxin pitäisi irrota kun se on sellaisessa metallikehikossa jossa näkyy alapäässä (pop)niitti ja yläpäässä metalliset ja muoviset klipsut päällekkäin.
Lähetetty: 08 Joulu 2005 22:42
Kirjoittaja overboost
EEC-IV:ssä on 60 ja V:ssä 104 pinniä. Johtoja ei niin paljon. Ja vain yksi liitin!
Lähetetty: 08 Joulu 2005 23:23
Kirjoittaja Monteonisti
Joo ja V:ssä on sisäänrakennettuna esim. ajonestomoduuli ja jotain sytynohjaukseen liittyvää, sillä sen sytkä- ja polttoainekarttoja pystyy muokkaamaan (Fordin mukaan "kalibroimaan") käytetyn polttoaineen ja käyttöympäristön mukaan. En siis ole ihan varma saako siitä ihan täysiä karttoja fiksaamaan mutta ainakin jonkinlaista säätövaraa siinä on. Jotain muitakin moduleja siihen on ympätty sisään mitä IV:ssä ei ole, en nyt muista mitä. TISsistä lisää infoa. Ja Fordin omilta asentajaguruilta, tuo karttahommakin on sieltä ongittu.
Missä tuon nelosen ajonestomoduli sijaitsee Eskossa?
Otin Eskosta kerran tuon modulin irti jotenkin niitä yläpään "klipsejä" painamalla ja modulia vetämällä, en muista tarkaan kun oli pimeää ja ahdasta!

Lähetetty: 08 Joulu 2005 23:27
Kirjoittaja Regu
Ecu löytyy mun escosta apparin jalkatilasta kickpaneelin takaa.
Siinä kickpaneelissa on luukku jonka takana pistoke.
Lähetetty: 08 Joulu 2005 23:35
Kirjoittaja Monteonisti
Tarkoitin että missä ajonesto on jos ei ole ECUSSA?

Lähetetty: 09 Joulu 2005 06:33
Kirjoittaja Tinde
Monteonisti kirjoitti:Tarkoitin että missä ajonesto on jos ei ole ECUSSA?

Virta-avaimen ympärillä on silmukka joka haistelee avaimen lähetintä, siitä menee piuhat eculle, muita boxeja ei ole ajonestossa(eec-IV).
Varashälyttin, keskuslukitus yms lienevät nelosessa eri boxeissa ja vitosessa ecussa.
Lähetetty: 09 Joulu 2005 22:08
Kirjoittaja Regu
eec-iv boxi löytyy escosta.
Lähetetty: 10 Joulu 2005 00:47
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä minä tiedän että silmukka indusoi virran avaimen sirulle, joka taas lähettää koodin ajonestomodulille, mutta voiko tuo moduli olla ECUN ulkopuolella jossain versiossa?

Lähetetty: 10 Joulu 2005 12:34
Kirjoittaja overboost
Monteonisti kirjoitti:Kyllä minä tiedän että silmukka indusoi virran avaimen sirulle, joka taas lähettää koodin ajonestomodulille, mutta voiko tuo moduli olla ECUN ulkopuolella jossain versiossa?

Ainakin autodatan mukaan -96 saakka on erillinen boxi käynistyksenestolle.
Lähetetty: 10 Joulu 2005 22:12
Kirjoittaja Regu
No autodata näyttää munkin autoon eec-v boxia joten se siitä ja sen luotettavuudesta

Jos joku tietää mistä löytää escoon kytkentäkaavion missä näkyy boxin pinni numerot niin linkkiä tms saa laittaa.
Lähetetty: 10 Joulu 2005 22:22
Kirjoittaja overboost
Regu kirjoitti:No autodata näyttää munkin autoon eec-v boxia joten se siitä ja sen luotettavuudesta

Jos joku tietää mistä löytää escoon kytkentäkaavion missä näkyy boxin pinni numerot niin linkkiä tms saa laittaa.
Olem samaaa mieltä autodatasta..., Mutta TIS kertoo käynnistyksenestosta ihan samaa.
Ja pinnit löytää autodatasta. Katso 105 hv mallista, niin näyttää EEC-IV:n.
Lähetetty: 10 Joulu 2005 22:57
Kirjoittaja Regu
Ainakin kytkentäkaaviosta turha katsoa pinnejä, kun sieltä löytyy pinni numero 103 ja kuten jo todettu eec-iv boxista löytyy vain 60
Tarttee kattoa siitä liitin kuvasta.
Edit: kattelimpas sit edelleenkin sitä 115hv kaaviota
