eec-iv vs eec-v

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

eec-iv vs eec-v

Viesti Kirjoittaja Regu »

Onko eec-iv ja eec-v boxeissa samanlaiset liittimet ja jos ei ole niin miten eroavat toisistaan?
Escort 1.8 sport -97
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

eec-iv 60 pinniä
eec-v 120 tms
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Mistäs vuodestä lähtien escorteissa on ollut eec-v minä luulin että 96/97 escossa olisi jo eec-v mutta kädessäni on boxi joka on -98 escosta(1.8 )
ja se on eec-iv
Escort 1.8 sport -97
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Mitenkäs saan selville mikä omassani on irrottamatta boxia(yritin äsken mutta oli turhan kylmä tuol pihalla ja pimeetä viel kaupan päälle)
Escort 1.8 sport -97
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

No tuo nyt ei vielä selvittänyt oman autoni boxia :lol:
Luulin kyllä että eec-iv boxeissa ei ole missään sytkää sisällä eec-v boxeissa kylläkin
Escort 1.8 sport -97
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Onhan siinä eec-ivssäkin periaatteessa jonkinlainen sytkänohjaus kun jakaja hall-anturilla ja boksi hoitaa kaiken ennakon säädön eli jakajassa ei ole minkäänlaista ennakonsäätöä
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Mutta sytkän vahvistin on rintapellissä tjsp?
Escort 1.8 sport -97
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Mutta se ei kai muuta tee kuin pätki maadoitusta oikeaan aikaan eli ennakkojen muuttamin jää edelleen boksin hoidettavaksi, kaasun asennon/kierrosten/ilman määrän ja muiden tietojen mukaan
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Juu sen tiesinkin eli en oo ihan pihalla koko hommasta(kai?)
Escort 1.8 sport -97
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Eli nyt tarvitsee selvittää mikä boxi autossani on ja jos siinä on eec-v niin sitten tarvitsee tietää mistä muista autoista voisin löytää eec-v boxin.
Escort 1.8 sport -97
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Tänään auton jalkatilassa penkoessani selvisi seuraavaa: mulla ei ole hajuakaan miten toi oikeasti kuuluisi irrota ja
boxiin tulee ilmeisesti 2 liitintä tai kaksi osainen liitin ainakin piuhat tulee kahdessa eri nipussa.

Piuhoja näyttäisi olevan ennemmin 30 kuin tuo 60 mutta varmaksi en osaa sanoa.

Eli osaisiko joku enemmän fordin jalkatilassa aikaa viettänyt sanoa näistä tiedoista kumpi loota siellä lymyää.
Escort 1.8 sport -97
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

EEC-IV:ssä on ainakin sellainen iso liitin jossa on M6 pultti keskellä jota kiristämällä/löysäämällä liitin irtoaa/liitetään kiinni
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

VesQ kirjoitti:EEC-IV:ssä on ainakin sellainen iso liitin jossa on M6 pultti keskellä jota kiristämällä/löysäämällä liitin irtoaa/liitetään kiinni
Sama on vitosessakin.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Mitenkäs tollasen boxin pitäisi irrota kun se on sellaisessa metallikehikossa jossa näkyy alapäässä (pop)niitti ja yläpäässä metalliset ja muoviset klipsut päällekkäin.
Escort 1.8 sport -97
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

EEC-IV:ssä on 60 ja V:ssä 104 pinniä. Johtoja ei niin paljon. Ja vain yksi liitin!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Joo ja V:ssä on sisäänrakennettuna esim. ajonestomoduuli ja jotain sytynohjaukseen liittyvää, sillä sen sytkä- ja polttoainekarttoja pystyy muokkaamaan (Fordin mukaan "kalibroimaan") käytetyn polttoaineen ja käyttöympäristön mukaan. En siis ole ihan varma saako siitä ihan täysiä karttoja fiksaamaan mutta ainakin jonkinlaista säätövaraa siinä on. Jotain muitakin moduleja siihen on ympätty sisään mitä IV:ssä ei ole, en nyt muista mitä. TISsistä lisää infoa. Ja Fordin omilta asentajaguruilta, tuo karttahommakin on sieltä ongittu.
Missä tuon nelosen ajonestomoduli sijaitsee Eskossa?
Otin Eskosta kerran tuon modulin irti jotenkin niitä yläpään "klipsejä" painamalla ja modulia vetämällä, en muista tarkaan kun oli pimeää ja ahdasta! :roll:
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Ecu löytyy mun escosta apparin jalkatilasta kickpaneelin takaa.
Siinä kickpaneelissa on luukku jonka takana pistoke.
Escort 1.8 sport -97
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tarkoitin että missä ajonesto on jos ei ole ECUSSA? :twisted:
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Monteonisti kirjoitti:Tarkoitin että missä ajonesto on jos ei ole ECUSSA? :twisted:
Virta-avaimen ympärillä on silmukka joka haistelee avaimen lähetintä, siitä menee piuhat eculle, muita boxeja ei ole ajonestossa(eec-IV).
Varashälyttin, keskuslukitus yms lienevät nelosessa eri boxeissa ja vitosessa ecussa.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

eec-iv boxi löytyy escosta.
Escort 1.8 sport -97
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllä minä tiedän että silmukka indusoi virran avaimen sirulle, joka taas lähettää koodin ajonestomodulille, mutta voiko tuo moduli olla ECUN ulkopuolella jossain versiossa? :shock:
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Monteonisti kirjoitti:Kyllä minä tiedän että silmukka indusoi virran avaimen sirulle, joka taas lähettää koodin ajonestomodulille, mutta voiko tuo moduli olla ECUN ulkopuolella jossain versiossa? :shock:
Ainakin autodatan mukaan -96 saakka on erillinen boxi käynistyksenestolle.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

No autodata näyttää munkin autoon eec-v boxia joten se siitä ja sen luotettavuudesta :D
Jos joku tietää mistä löytää escoon kytkentäkaavion missä näkyy boxin pinni numerot niin linkkiä tms saa laittaa.
Escort 1.8 sport -97
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Regu kirjoitti:No autodata näyttää munkin autoon eec-v boxia joten se siitä ja sen luotettavuudesta :D
Jos joku tietää mistä löytää escoon kytkentäkaavion missä näkyy boxin pinni numerot niin linkkiä tms saa laittaa.
Olem samaaa mieltä autodatasta..., Mutta TIS kertoo käynnistyksenestosta ihan samaa.
Ja pinnit löytää autodatasta. Katso 105 hv mallista, niin näyttää EEC-IV:n.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Ainakin kytkentäkaaviosta turha katsoa pinnejä, kun sieltä löytyy pinni numero 103 ja kuten jo todettu eec-iv boxista löytyy vain 60
Tarttee kattoa siitä liitin kuvasta.


Edit: kattelimpas sit edelleenkin sitä 115hv kaaviota :D
Escort 1.8 sport -97
Vastaa Viestiin