Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mistäs vuodestä lähtien escorteissa on ollut eec-v minä luulin että 96/97 escossa olisi jo eec-v mutta kädessäni on boxi joka on -98 escosta(1.8 )
ja se on eec-iv
Onhan siinä eec-ivssäkin periaatteessa jonkinlainen sytkänohjaus kun jakaja hall-anturilla ja boksi hoitaa kaiken ennakon säädön eli jakajassa ei ole minkäänlaista ennakonsäätöä
Mutta se ei kai muuta tee kuin pätki maadoitusta oikeaan aikaan eli ennakkojen muuttamin jää edelleen boksin hoidettavaksi, kaasun asennon/kierrosten/ilman määrän ja muiden tietojen mukaan
Tänään auton jalkatilassa penkoessani selvisi seuraavaa: mulla ei ole hajuakaan miten toi oikeasti kuuluisi irrota ja
boxiin tulee ilmeisesti 2 liitintä tai kaksi osainen liitin ainakin piuhat tulee kahdessa eri nipussa.
Piuhoja näyttäisi olevan ennemmin 30 kuin tuo 60 mutta varmaksi en osaa sanoa.
Eli osaisiko joku enemmän fordin jalkatilassa aikaa viettänyt sanoa näistä tiedoista kumpi loota siellä lymyää.
Mitenkäs tollasen boxin pitäisi irrota kun se on sellaisessa metallikehikossa jossa näkyy alapäässä (pop)niitti ja yläpäässä metalliset ja muoviset klipsut päällekkäin.
Joo ja V:ssä on sisäänrakennettuna esim. ajonestomoduuli ja jotain sytynohjaukseen liittyvää, sillä sen sytkä- ja polttoainekarttoja pystyy muokkaamaan (Fordin mukaan "kalibroimaan") käytetyn polttoaineen ja käyttöympäristön mukaan. En siis ole ihan varma saako siitä ihan täysiä karttoja fiksaamaan mutta ainakin jonkinlaista säätövaraa siinä on. Jotain muitakin moduleja siihen on ympätty sisään mitä IV:ssä ei ole, en nyt muista mitä. TISsistä lisää infoa. Ja Fordin omilta asentajaguruilta, tuo karttahommakin on sieltä ongittu.
Missä tuon nelosen ajonestomoduli sijaitsee Eskossa?
Otin Eskosta kerran tuon modulin irti jotenkin niitä yläpään "klipsejä" painamalla ja modulia vetämällä, en muista tarkaan kun oli pimeää ja ahdasta!
Monteonisti kirjoitti:Tarkoitin että missä ajonesto on jos ei ole ECUSSA?
Virta-avaimen ympärillä on silmukka joka haistelee avaimen lähetintä, siitä menee piuhat eculle, muita boxeja ei ole ajonestossa(eec-IV).
Varashälyttin, keskuslukitus yms lienevät nelosessa eri boxeissa ja vitosessa ecussa.
Kyllä minä tiedän että silmukka indusoi virran avaimen sirulle, joka taas lähettää koodin ajonestomodulille, mutta voiko tuo moduli olla ECUN ulkopuolella jossain versiossa?
Monteonisti kirjoitti:Kyllä minä tiedän että silmukka indusoi virran avaimen sirulle, joka taas lähettää koodin ajonestomodulille, mutta voiko tuo moduli olla ECUN ulkopuolella jossain versiossa?
Ainakin autodatan mukaan -96 saakka on erillinen boxi käynistyksenestolle.
No autodata näyttää munkin autoon eec-v boxia joten se siitä ja sen luotettavuudesta
Jos joku tietää mistä löytää escoon kytkentäkaavion missä näkyy boxin pinni numerot niin linkkiä tms saa laittaa.
Regu kirjoitti:No autodata näyttää munkin autoon eec-v boxia joten se siitä ja sen luotettavuudesta
Jos joku tietää mistä löytää escoon kytkentäkaavion missä näkyy boxin pinni numerot niin linkkiä tms saa laittaa.
Olem samaaa mieltä autodatasta..., Mutta TIS kertoo käynnistyksenestosta ihan samaa.
Ja pinnit löytää autodatasta. Katso 105 hv mallista, niin näyttää EEC-IV:n.
Ainakin kytkentäkaaviosta turha katsoa pinnejä, kun sieltä löytyy pinni numero 103 ja kuten jo todettu eec-iv boxista löytyy vain 60
Tarttee kattoa siitä liitin kuvasta.
Edit: kattelimpas sit edelleenkin sitä 115hv kaaviota