Vinkkiä otetaan vastaan, alkaa oma mielikuvitus loppua.
Tärinä alkoi mielestäni vaihdettuani eteen alatukivarret, pyöränlaakerit, koiranluut ja raidetangonpäät. Osat Lemförderiä, paitsi laakerit SKF. Autolla ajettu 235tkm.
Ratti tärisee hieman noin 110km/h vauhdissa, hieman asfaltista riippuen, vanhemmalla karkealla asfaltilla ei välttämättä täristä ollenkaan.
Renkaat tasapainotettu ja ovat pyöreät, paineet ok, kulutuspinnat ok. Nokia Hakka H:oot.
Aurauskulmat säädetty, ok.
Kuskinpuolen vetoakseli uusittu, kun irti ollessaan pääsi luiskahtamaan kädestä ja putoamaan koko painollaan sisemmän nivelen varaan. Ei vaikutusta. Vaihtaisko varalta toisenkin, on kuitenkin alkuperäinen?
Jarrulevyt ovat pyörittäessä ja ruuvarilla satulasta mitattuna suorat, kuluneet noin 0,5mm puoleltaan. Voisiko niihin tulla epätasapainoa, kun hakkasin suurimpia irtoruosteita pois ulkokehältä? Vai ovatko saaneet kipeetä, kun irtiotossa täytyi hieman kutitella lekalla?
Iskarit oli juuri tehdyssä katsastuksessa molemmin puolin edestä tasaiset, noin 52%.
Seuraavaksi täytyy koittaa talvipyörillä, täräjääkö niillä?
Mitä muuta? Alustan pultit auki, pieni heiluttelu ja kiristys, jotta asettuvat? JNE...
Mk3 Mondeo -04 tdci täristää rattia
Mk3 Mondeo -04 tdci täristää rattia
Perheestä löytyy Voorti ja Ooppeli, hyvin menee...
Re: Mk3 Mondeo -04 tdci täristää rattia
Täydennystä...
Nelipyöräsuuntaus tehtiin paikallisella Veholla (Ford edustus) kun ajattelin niiden osaavan kohdistaa tuon löysällä olleen apurungon.
Aikaa tilatessa mainitsin vielä erikseen, että apurunko tulisi kohdistaa ja työmääräykseen kirjattiin "apurunko ollut irti".
Vaan eipä sitten kuitenkaan oltu sitä kohdistettu. Täydet pisteet palvelusta Veholle, eivät edes asiasta maininneet, vaan selvisi kun eilen soittelin perään.
Eli lisäkysymys tietäjille, voiko apurungon väärä asento aiheuttaa tärinää esim. hieman väärässä asennossa pyöriviin vetoakseleihin? Kuinka tarkka kohdistus on? Vehon mittauspyötäkirjan mukaan camber ja caster ovat raja-arvoissaan.
Nelipyöräsuuntaus tehtiin paikallisella Veholla (Ford edustus) kun ajattelin niiden osaavan kohdistaa tuon löysällä olleen apurungon.
Aikaa tilatessa mainitsin vielä erikseen, että apurunko tulisi kohdistaa ja työmääräykseen kirjattiin "apurunko ollut irti".
Vaan eipä sitten kuitenkaan oltu sitä kohdistettu. Täydet pisteet palvelusta Veholle, eivät edes asiasta maininneet, vaan selvisi kun eilen soittelin perään.
Eli lisäkysymys tietäjille, voiko apurungon väärä asento aiheuttaa tärinää esim. hieman väärässä asennossa pyöriviin vetoakseleihin? Kuinka tarkka kohdistus on? Vehon mittauspyötäkirjan mukaan camber ja caster ovat raja-arvoissaan.
Perheestä löytyy Voorti ja Ooppeli, hyvin menee...