Istuimien vaihtamisen pelisäännöt?
Lähetetty: 22 Elo 2011 23:16
Mitä vaatimuksia viranomaisilla tahi katsastushenkilöillä on nykyisin istuimien vaihtoa koskien? Ilmeisesti vuosi 1998 on jollakin tapaa maaginen säännösten ja hyväksyntien osalta?
Olen harkinnut että josko ainakin kuljettajan penkin vaihtaisi ergonomisesti parempaan, sillä Pumassa on kaksi harmillista asiaa: toinen on vesikelillä aukaistessa vedet sisään päästävä takaluukku ja toinen on hiukan epämukavanpuoleiset istuimet. Takaluukun ongelmalle on vaikea tehdä mitään ilman että hitsaa saranat kiinni tai odottaa purojen ehtymistä pitkät tovit, mutta penkit lienee mahdollista vaihtaa.
Brittiläisessä sporttisemmassa versiossa eli Racing Pumassa on jo tehtaan puolesta ollut Sparco Torino -malliset jakkarat ja semmoiseen voisi siten ehkä löytyä alusta joka sopii vanhimman malliseen Pumaan. Kyseisiä tuoleja näyttää löytyvän yhä uusinakin. Olisikohan tuollainen omiaan parantamaan ajonautintoa, vai meneekö homma huumorin tai kärsimyksen puolelle autossa jolla ajetaan kauppareissuja taajamassa? Kun tarkoitus ei ole harrastaa autourheilua sanan varsinaisessa merkityksessä.
Pumassa on joissakin versioissa ollut Recaroitakin, mutta lienevät selkeästi arvokkaampia niin uutena kuin käytettynäkin kuin Sparcon kippaavat vaihtoehdot..?
Olen harkinnut että josko ainakin kuljettajan penkin vaihtaisi ergonomisesti parempaan, sillä Pumassa on kaksi harmillista asiaa: toinen on vesikelillä aukaistessa vedet sisään päästävä takaluukku ja toinen on hiukan epämukavanpuoleiset istuimet. Takaluukun ongelmalle on vaikea tehdä mitään ilman että hitsaa saranat kiinni tai odottaa purojen ehtymistä pitkät tovit, mutta penkit lienee mahdollista vaihtaa.
Brittiläisessä sporttisemmassa versiossa eli Racing Pumassa on jo tehtaan puolesta ollut Sparco Torino -malliset jakkarat ja semmoiseen voisi siten ehkä löytyä alusta joka sopii vanhimman malliseen Pumaan. Kyseisiä tuoleja näyttää löytyvän yhä uusinakin. Olisikohan tuollainen omiaan parantamaan ajonautintoa, vai meneekö homma huumorin tai kärsimyksen puolelle autossa jolla ajetaan kauppareissuja taajamassa? Kun tarkoitus ei ole harrastaa autourheilua sanan varsinaisessa merkityksessä.
Pumassa on joissakin versioissa ollut Recaroitakin, mutta lienevät selkeästi arvokkaampia niin uutena kuin käytettynäkin kuin Sparcon kippaavat vaihtoehdot..?