Sivu 1/1

Fiesta 90 1,1 päästöt

Lähetetty: 18 Elo 2011 10:18
Kirjoittaja anttirenfors
Moi kaikille!

Katsastin otsikon mukaisen Fiestan ja ongelmia oli päästöjen ja liian korkean tyhjäkäynnin kanssa.

CO%: 0,18 - Hyväksyttiin
CO2: 8,7 - Hyväksyttiin
HC ppm: 704 - Hylkäys
O2: 8,3 - Hylkäys

Voiko kyse olla alipainevuodosta? Nimittäin jarrutehostimelta imusarjaan menevä alipaineletku on imusarjassa kiinni kovin heppoisesti. Lähtee ihan vetämällä irti ja kiinni ollessaan letkun pää on aika löysästi imusarjan sisällä. Vai kuuluuko järjestelmän olla tuollainen?

Pakoputki ei vuoda, ja venttiilejä en ole tarkastanut.

Auton käyntiääni on hieman erikoinen, ikään kuin se kävisi kolmella vaikka näin ei ole. Jonkinlaista nakutusta ilmeisesti...

Ja katsastuksessa sanottiin tosiaan liian korkeasta tyhjäkäynnistä, mun mielestäni se ennemminkin meinaa sammua liian matalan tyhjäkäynnin takia :o Ja kun auto on juuri sammumaisillaan ja painaa kaasua, kuuluu erikoinen sihahtava ääni.

Re: Fiesta 90 1,1 päästöt

Lähetetty: 18 Elo 2011 11:20
Kirjoittaja Foordson
Ainakin tuo happiarvo täytyy saada kuriin.

Putki joko vuotaa tai/ja imuvuotoja jossain. Suihkit jotain palavaa imusarjan tiivisteisiin ja alipaineletkuihin, kierrokset nousee kun löydät vuotokohdan.

Alipainevuodon takia se tyhjäkäyntikin on liian korkealla.

Jos moottori on GUE/GUD niin tyhjäkäyntiä pystyy säätämään, kuvan (A) säätönupista.
B on Co:n säätöruuvi. Moottorin ollessa joku muu sitä ei pysty säätämään, vaan jossain on imuvuoto.

Huom: Älä säädä tyhjäkäyntiä ennenkuin happiarvo on saatu pudotettua normaalille tasolle, tämä ei korjaa itse vikaa, vaan on lähinnä sen kiertämistä.

Kuva

Re: Fiesta 90 1,1 päästöt

Lähetetty: 18 Elo 2011 12:18
Kirjoittaja anttirenfors
Foordson kirjoitti:Ainakin tuo happiarvo täytyy saada kuriin.

Putki joko vuotaa tai/ja imuvuotoja jossain. Suihkit jotain palavaa imusarjan tiivisteisiin ja alipaineletkuihin, kierrokset nousee kun löydät vuotokohdan.

Alipainevuodon takia se tyhjäkäyntikin on liian korkealla.

Jos moottori on GUE/GUD niin tyhjäkäyntiä pystyy säätämään, kuvan (A) säätönupista.
B on Co:n säätöruuvi. Moottorin ollessa joku muu sitä ei pysty säätämään, vaan jossain on imuvuoto.

Huom: Älä säädä tyhjäkäyntiä ennenkuin happiarvo on saatu pudotettua normaalille tasolle, tämä ei korjaa itse vikaa, vaan on lähinnä sen kiertämistä.
Okei, kiitos vinkeistä. Pitää kokeilla noita konsteja.

Ja tosiaan vian täydellisellä korjaantumisella ei ole niin väliä. Auto kuitenkin myydään yritykseni kautta muutamalla satasella pois. Kunhan vaan saisi leiman paperiin, niin autoa kannattaa alkaa myymään.