Sivu 1/1
Sammui liikennevaloihin, eikä enää käynnistynyt
Lähetetty: 02 Joulu 2005 15:03
Kirjoittaja tsetec
Nyt se on sitten tapahtunut, mitä on odotettu. Eli sulakerasia ilmeisesti meni vaihtoon(toivottavasti ei turhaan). Eli auto oireili :tyhjäkäynniltä toisinaan meinasi sammua ja toisinaan sammui. Tänään viimeisen kerran sitten sammui liikennevaloihin, eikä lähtenyt enää käyntiin. Startilla ajoin n. 300 m parkkiin. Oli kanssa ihmisillä varmaan päivä pelastettu.
Re: Sammui liikennevaloihin, eikä enää käynnistynyt
Lähetetty: 02 Joulu 2005 22:55
Kirjoittaja VesQ
tsetec kirjoitti:Startilla ajoin n. 300 m parkkiin
Voi startti parkaa

Lähetetty: 03 Joulu 2005 00:30
Kirjoittaja Monteonisti
Sehän on jonkinlainen hypridi?

Lähetetty: 03 Joulu 2005 13:25
Kirjoittaja tsetec
Hyvin riitti akku ajella, eikä startti toistaiseksi oireillut.
No kun illalla hain autoa

, hinasimme sitä ja laitoin vaihteen päälle ja yritin saada käyntiin, kuullui sulakerasiasta melkoinen tikitys

, ja noin 20 metrin jälkeen auto käynnistyi

. No sen jälkeen on lähtenyt avaimesta käyntiin

, mutta välistä ajettaessa nykäisee

, eli katkoo virtoja joko sytytykseltä tahi suuttimilta. Todennäköisesti ei saa suuttimet jännitettä toisinaan, koska silloin kun auto ei lähtenyt käyntiin, ei bensa haissut ollenkaan vaikka sahasin oikeesti pitkään (300m

). Bensa pumppu lähtee päälle kun laittaa virrat.
Eli sellasta, kommenttia kaivataan, koska 140 euroakin sulakerasiasta on näin joulun alla pois normaalista kulutusjuhlasta ja hankintaa ei viitsisi tehdä turhaan. Tosin tämä ko. boxihan on ilmeisesti avain kaikkeen pahaan ja saishan sillä pois puhaltimen toiminnan takaavat ylimääräiset johtohässäkät
ai niin, puola on lähes uusi, koska vaihdoin sen turhaan tuossa taannoin
Lähetetty: 03 Joulu 2005 15:59
Kirjoittaja eskomk4
täälä ainaskin ollut juttua että sen voi purkaa sen sulakerasian ja tinata itse
Lähetetty: 03 Joulu 2005 17:14
Kirjoittaja VesQ
Mikäs kehonkuljetin muuten kyseessä edes on

Lähetetty: 03 Joulu 2005 23:20
Kirjoittaja Monteonisti
Rele kait oireilee tai sen liitokset? Ei pieni hinaus kattia tapa, sama kuin tarttaus liian pitkään. Kokemusta tuostakin ikävä kyllä, siis hinauksesta käyntiin ja katin jäämisestä henkiin. 8)
Lähetetty: 04 Joulu 2005 14:10
Kirjoittaja VesQ
Tai jos tarpeeksi hitaasti vetää niin luulisiko se että on "startti" asennossa ja toimisi normaalin starttauksen tapaan
Lähetetty: 04 Joulu 2005 16:50
Kirjoittaja Henna
Ei liene kovin terveellistä startilla ajaa hirveän pitkälle. Kuullut joskus jutun kun eräs tyyppi ajoi kai kilometrejä startilla kun loppui bensat, jätti sitten auton johonkin ja sieltä se löytyi palaneena.

Mut samalla nyt ihmettelen et mulla kun loppui bensat vähän aikaa sitten ja yritin siirtää autoa risteyksestä startilla, niin miksei se liikkunut juuri mihinkään? Meni vaan vähä niinku vouvou-äänellä ja todella madellen, eikä siis hyppinyt niin kuin joskus vahingossa vaihde päällä starttaa ilman kytkintä. Ei voinut sillai madella risteyksen yli kun oli niin vilkasliikenteinen kohta, onneksi avulias volvokuski työnsi meidät(auton ja minut). Niin ja mainittakoon et startti on uusi tai muutamia tonneja ajettu. Ed. startilla kerkesin jopa muutaman sata kilsaa ajaa ja hajos joten sain uuden onneksi tilalle.
Lähetetty: 04 Joulu 2005 18:04
Kirjoittaja eskomk4
Niin ja mainittakoon et startti on uusi tai muutamia tonneja ajettu. Ed. startilla kerkesin jopa muutaman sata kilsaa ajaa ja hajos joten sain uuden onneksi tilalle.
Ei herneitä mutta hyvinhän sillä startillakin on ajettu... Ei ihmekään että startit hajoo noilla kilsoilla...
Lähetetty: 04 Joulu 2005 18:35
Kirjoittaja tsetec
VesQ kirjoitti:Mikäs kehonkuljetin muuten kyseessä edes on

Ford Escort 1.8i clx 1992
Lähetetty: 04 Joulu 2005 18:59
Kirjoittaja VesQ
Jos startilla meinaa ajaa niin ensin kytkin pohjaan ja startata sen verran että saa hieman kierroksia, sitten kytkimen kanssa liikkeelle
Lähetetty: 04 Joulu 2005 19:31
Kirjoittaja tsetec
Joo näin toimin ja kakkosella, ykkönen oli oikeesti liian pieni vaihde. Isommalle en ilenny heittää ettei ois karannu lapasista, kuitenkin talvikeliä ja sillee. Huomenna pitää käydä ostattelemassa sitä boxia. Vika on siis ilmeisesti siinä boxissa???? kun katkoo sytkiä/suuttimia=bensaa.
Lähetetty: 04 Joulu 2005 20:33
Kirjoittaja Henna
No eipä liene tuo akkukaan kovin huono, mistä lie sitte johtui tai sit en vaan hallitse moista hommaa.

No joo kyllä se varmaan aika kivasti startti kärsii jos kilometrejä ajelee ja ilmeisesti kärsi koko autokin pahoja vaurioita.

Lähetetty: 04 Joulu 2005 22:07
Kirjoittaja Monteonisti
Startissa ei ole jäähdytystä kuten esim. laturissa ja sähkökoneissa, lämpenee herkästi jos kauan ajaa, muuten periaatteessa vois ajaa kunnes virta loppuu. 8) Saattoi olla virtakatkos jossain ja laturin virralla lähti käyntiin!

Lähetetty: 05 Joulu 2005 08:21
Kirjoittaja tsetec
......ai niin, pitänee tarkastaa se bensansyötönkatkaisija takakontista ennen kuin ostelee mitään......
-----sehän olikin kuskin jalkatilassa-----
Lähetetty: 07 Joulu 2005 14:34
Kirjoittaja tsetec
Boxi maksaa 1992:een 235 euroa. Tiedustelin asiaa, ja sanoivat 1995-> maksavan 140 ?????
Edelläni oli jonossa rouva, jonka käsijarrunvaijeri oli jäätynyt eikä toiminut. Asiantunteva merkkiliike sanoi että uusi pitää laittaa ja asiakkaan kysyessä millon saisi auton takaisin, myyjä ei tiennyt, koska uusi vaijeri pitää tilata Saksasta! Että sellaista!!!
Toimivatko kaikki merkkiliikeasentajat ja varaosamyyjät provikkapalkalla????
Tämän vuoksi pitää itse yrittää pitää auto (ajo)kunnossa viimeiseen asti, koska noilla tuntipalkoilla vaihtelee siis vaikka kokeilumielessä osia, eli tekee saman mitä merkkikorjaamotkin, mutta 70€/h halvemmalla. Nopeasti säästää muutaman satasen.
Lähetetty: 08 Joulu 2005 22:19
Kirjoittaja tsetec
Boxi vaihdettu! Nykiminen/katkominen poissa (toistaiseksi) ja kierroslukumittari rauhoittui. Yhdessä liitin kannassa oli hapettumaa, muut ok!
Lähetetty: 08 Joulu 2005 22:22
Kirjoittaja Regu
Ite hain just käytetyn ja toimivan eec-iv boxin joka ollut kuulemma -98 1.8 zetecissä ja hintaahan oli huimat 40€

ja sain oikein valita n15 boxin joukosta.