Scorpio -86 2.8 4x4 -> MT75 Projekti - kytkin ei pelaa.
Lähetetty: 01 Joulu 2005 22:05
Hellurei ja hellät tunteet....
Olen värkännyt -86 2.8:sta V6:sen jatkeeksi MT75 lootaa -90:stä 2.9:stä
ja projekti pääsi tänään siihen vaiheeseen että pannu pistettiin pörisemään. Mutta, pörinän lisäksi kuuluu kahinaa (lienee vauhtipyörän
pelti ? )
Ja kytkin perquele ei suostu painumaan pohjaan/irrottamaan laisinkaan.
Tähän kaipaisin jonkun vinkkiä, onko vastaavia kokemuksia lootan
irroittelun, rynkyttelemisen ja kiinnittelyn jäljiltä? Muistelen että itselleni
on joskus käynyt aiemminkin noin, mutta en muista miten se ratkesi
ja mikä olikaan auto (varmaan -69 Escobar... tms.)
Otin -90 myös kytkimen paineasetelmineen, mutta olisikohan pitänyt
ottaa vielä vauhtipyöräkin. Jokin ongelma tuon kytkimen kanssa
nimittäin nyt on. Muuten kaikki meni mukavasti, kovasti on purettavaa
ja kasattavaa tossa systeemissä, mutta jos tuon saa toimimaan niin
onhan se hienoa ajella MT75:lla!
Projektissa on ollut monta mielenkiintoista vaihetta, jos joku haaveilee
samanlaisesta rypistyksestä, niin tässä vähän kokemuspohjaista tietoa:
Jos meinaat laittaa 2.8 4x4 Type 9 lootan tilalle MT75 4x4 lootan
tarvitset:
* Etu- ja takakardaanin
Molemmat oli ainakin minun 4x4 versiossani erilaiset kuin
tuossa -90 mallissa.
* MT75 käypäisen Startin - kiinnitys on erilainen, -86 on 3 pulttia
-90 / MT75 on kahdella pultilla.
* Hiomalaikan, jotta saat startin menemään paikoilleen (kuskin
puoleisesta etuvetoakselin tuesta pitää hioa hiukkasen pois)
Sellaista, vinkkejä?
Olen värkännyt -86 2.8:sta V6:sen jatkeeksi MT75 lootaa -90:stä 2.9:stä
ja projekti pääsi tänään siihen vaiheeseen että pannu pistettiin pörisemään. Mutta, pörinän lisäksi kuuluu kahinaa (lienee vauhtipyörän
pelti ? )
Ja kytkin perquele ei suostu painumaan pohjaan/irrottamaan laisinkaan.
Tähän kaipaisin jonkun vinkkiä, onko vastaavia kokemuksia lootan
irroittelun, rynkyttelemisen ja kiinnittelyn jäljiltä? Muistelen että itselleni
on joskus käynyt aiemminkin noin, mutta en muista miten se ratkesi
ja mikä olikaan auto (varmaan -69 Escobar... tms.)
Otin -90 myös kytkimen paineasetelmineen, mutta olisikohan pitänyt
ottaa vielä vauhtipyöräkin. Jokin ongelma tuon kytkimen kanssa
nimittäin nyt on. Muuten kaikki meni mukavasti, kovasti on purettavaa
ja kasattavaa tossa systeemissä, mutta jos tuon saa toimimaan niin
onhan se hienoa ajella MT75:lla!
Projektissa on ollut monta mielenkiintoista vaihetta, jos joku haaveilee
samanlaisesta rypistyksestä, niin tässä vähän kokemuspohjaista tietoa:
Jos meinaat laittaa 2.8 4x4 Type 9 lootan tilalle MT75 4x4 lootan
tarvitset:
* Etu- ja takakardaanin
Molemmat oli ainakin minun 4x4 versiossani erilaiset kuin
tuossa -90 mallissa.
* MT75 käypäisen Startin - kiinnitys on erilainen, -86 on 3 pulttia
-90 / MT75 on kahdella pultilla.
* Hiomalaikan, jotta saat startin menemään paikoilleen (kuskin
puoleisesta etuvetoakselin tuesta pitää hioa hiukkasen pois)
Sellaista, vinkkejä?