Sivu 1/1

sierran etuiskari kymysys

Lähetetty: 09 Elo 2011 18:30
Kirjoittaja tikkku
Sierran etuiskarit, minkähän verran paksu tuo tolppa on alapäästä perus sierrassa, onko v6:ssa paksumpi tolppa?

Re: sierran etuiskari kymysys

Lähetetty: 11 Elo 2011 18:02
Kirjoittaja JyriN
2wd V6:ssa on sama olkatuki kuin vapari nelipyttyisissäkin ja ymmärtääkseni iskarikin on sama (paksuus taisi olla 50mm, ei muista ulkoa ja mauseria ei löytynyt :oops: ). Jousi on hieman jämympi kutoskoneessa, kuin kevyemmissä versioissa.

2wd kossussa on myös saman paksuinen iskari, mutta hieman lyhyempi erilaisen olkatuen takia.

Re: sierran etuiskari kymysys

Lähetetty: 20 Syys 2011 22:08
Kirjoittaja -Saku-
Kellä mitään vinkkiä kun etuiskarin alapään kiristyspultti napsahti poikki ja omat niksit on loppu!! :evil: meinasin että poraan läpi ja yritän esim lämmittämällä ja vastakierretapilla mutta oli tuo pultti niin kovaa materiaalia että napsahti sitte kaiken hyvän päälle vielä 1,5mm metalliterä tonne pultin keskelle.. tuossa muutama kuva: http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 10251.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 10231.jpg/

Re: sierran etuiskari kymysys

Lähetetty: 20 Syys 2011 22:20
Kirjoittaja duckworth
-Saku- kirjoitti:Kellä mitään vinkkiä kun etuiskarin alapään kiristyspultti napsahti poikki ja omat niksit on loppu!! :evil:
On, pura jarru pois, irrota molemmat pallonivelet olkatuesta, avaa iskarinyläpään kiinnitys ja pistä koko asetelma esim. ruuvipenkkiin tai etsi paikka jossa pylväsporakone.. Tulee ainakin pultti pois, vaikka itse pultin paksuisella poralla. Huom: Jos poraat koko pultin pois kerralla, ilman vastakierre kikkailuja, niin tee sen kokoinen reikä että siihen on mahdollista kiertää uudet alkuperäisiä mittoja vastaavat jengat :)

Se tais olla joku 10(?)mm pultti joten aavistuksen pienemmällä terällä poraus :wink:

Re: sierran etuiskari kymysys

Lähetetty: 20 Syys 2011 23:00
Kirjoittaja -Saku-
duckworth kirjoitti: On, pura jarru pois, irrota molemmat pallonivelet olkatuesta, avaa iskarinyläpään kiinnitys ja pistä koko asetelma esim. ruuvipenkkiin tai etsi paikka jossa pylväsporakone.. Tulee ainakin pultti pois, vaikka itse pultin paksuisella poralla. Huom: Jos poraat koko pultin pois kerralla, ilman vastakierre kikkailuja, niin tee sen kokoinen reikä että siihen on mahdollista kiertää uudet alkuperäisiä mittoja vastaavat jengat :)

Se tais olla joku 10(?)mm pultti joten aavistuksen pienemmällä terällä poraus :wink:
Tämä kävi itselläki mielessä mutta eihän jarruja tarvihe ilmata uusiksi jos otan irti? :roll:

Re: sierran etuiskari kymysys

Lähetetty: 20 Syys 2011 23:07
Kirjoittaja duckworth
Ei tarvii ilmata, kunhan et ota letkua irti satulasta...

Re: sierran etuiskari kymysys

Lähetetty: 20 Syys 2011 23:12
Kirjoittaja -Saku-
duckworth kirjoitti:Ei tarvii ilmata, kunhan et ota letkua irti satulasta...
oorrait, kiitosta taas vinkeistä ettei tartte sierraa romuksi pistää :D kunha nyt ei nasaha ne satulan pultit poikki :P

Re: sierran etuiskari kymysys

Lähetetty: 25 Syys 2011 22:01
Kirjoittaja JyriN
-Saku- kirjoitti: oorrait, kiitosta taas vinkeistä ettei tartte sierraa romuksi pistää :D kunha nyt ei nasaha ne satulan pultit poikki :P
Näitten vanhojen %&skojen (anteeksi: autojen) kanssa turatessa pitää olla lehmän hermot ja rutosti wd40:stä. :lol: Jos pultti alkaa jumittamaan niin, että tekee mieli hakea isoa lekaa tai jatkovartta, niin ota askel taakse ja mieti ... ja mieti vielä kerran.

Yleensä noissa hankalissa paikoissa on auttanut, että kiertää pulttia pikkuisen takaisin ja lutraa irroitusöljyä samalla. Aika kun alkaa hirttämään kiinni, niin takas. Noi satulan pultit ei kyllä helpolla katkea - onneksi.

Re: sierran etuiskari kymysys

Lähetetty: 26 Syys 2011 17:04
Kirjoittaja emax
Jos vastakierretappi tai joku muu kova katkeaa porattavaan paikkaan niin betoniporasta saa teroitettua sellaisen poran jolla poraa vaikka viilaan reikiä. Ei kovin pitkäikäinen mutta eipä nuo paljoa maksa.