Niewitch kirjoitti:- Onko kokemusta noista bilteman muovisista ? lähteekö noilla irti vai onko heti poikki ?
No mä onnistuin, yhdestä hajottamaan kulman. Ne tuntuu kestävän ihan hyvin kunhan ne työntää kunnolla sinne väliin. Eli luonnollisestikaan se alle millin paksu reuna ei kestä vääntää.
Joo näyttää ainakin oikeammalta. Laitan PM:ää niistä "jos minä teen" asioista ettei moderaattori hermostu että menee kaupantekemiseksi tällä topicilla.
Niewitch kirjoitti:
- Ovipahvin takana on kokopeittävä pelti, jossa mm. osa oven osista. irroititko tämän pellin myös vai tungit kaittimen reiästä mitä sai laitettua vaimennusta ?
Pois otin, tietysti.

Mutta ÄLÄ koita niillä ohjeilla jotka huolto-ohje kertoo. Tulee tehtyä turhaa vahinkoa.
Tarvikkeet: Suojamateriaalia kynnyksiin, teippiä, 10 ja 12 kokoiset hylsyt, 9mm pora, 3 kpl M6 niittimutteria tai julmetun isoja popniittejä/ovi, työkalu edellisten puristamiseen. Sekä tietysti asennettavat vaimennusmateriaalit.
1. Poista ovi verhoilu.
2. Avaa harmaat solumuovikorkit molemmissa päissä mainitsemaasi peltiä. Koita saada ehjänä auki.
3. Laske ikkuna alas niin että ikkunan kiristys ruuvit näkyy kohdassa 2 avaamistasi aukoista.
4. Löysää ruuveja, Hylsy 10 mutteri muistaakseni. (Saattoi olla 12?) HUOM! LÖYSÄÄ, ÄLÄ IRROITA!
5. Tartu lasia takareunasta ja nosta se ensin pystyyn ja sitten pystyasennossa pois ovesta.
6. Suojaa auton kynnykset muovilla, kankaalla tai teipillä
7. Suojaa maalattu pinta sisäpuolelta ovea teipillä, vähintään etureunasta.
8. Irrota avauskahvanvaijeri ja työnnä sen suojakumi sen jälkeen varovasti läpi pellistä. Älä suotta tunge koko vaieria sisään.
9. Poraa
!!! Tämä on ainut kohta jossa tulee peruuttamatonta vahinkoa. Jos keksit millä Niitit saa auki poraamatta, niin otan tiedon mielellään vastaan!!! siis Poraa 9mm terällä pellin takaosassa olevat 3 muovi niittiä auki. Yksinkertaisen näköinen niitti jossa on 3 muovikynttä ympäri, mutta en keksinyt tapaa avata niitä.
10. Avaa peltiä kiinnittävät pultit
11. Onhan se kynnys ja maaliosat suojattu jo?
12. Nosta peltiä varovasti ylös ja ulos. VAROVASTI!! Raota noin 5-10cm että näet sisään takaosasta.
13. Sähkölukon liitin näkyy takaosassa. Lukitus kynsi on alapuolella. Purista peukalo etusormiotteella ja vedä liitin irti.
14. Nyt voit kääntää ovipellin auki. Huom kääntää, edessä olevaa kaapelia ei kannata irroittaa, se on turhan työlästä. Käännä ovipelti auki kynnyksen ja oven varaan. Olihan ne kynnykset jo suojattu?
15. Puhdista sisäpinnat asetonilla tms.
16. Tee äänieristys.
17. Jos löysit niittimutterit, purista ne tässä välissä paikoilleen siihen muoviosaan joka on pellin sisäpuolella.
18. Kokoa ovi käänteisessä järjestyksessä kohtaan 2 asti
19. Äänieristä pellin ulkopinta
20. Asenna uudet kaiuttimet
21. Laita ovipahvi takaisin.
Valmis tuli. Toi ottaa sellasen 4h per ovi jos rauhassa tekee.
JA HUOM! Teet kaiken omalla vastuullasi, en otaa vastuuta vahingoista tai virheistä ohjeissani (tulivat ulkomuistista.)
Niewitch kirjoitti:Lisää hommattu
Eli nyt ois erillissarjat
Rainbow Sac 265
ja
DLS MS6A
Näille vahvistin joka ajateltu sijoitettavaksi kuskin tai matkustajan penkin alle.
Dls CA-41
Nämä siis hommattu nyt nousi vain kysymys että kumman erillissarjan laittaisi eteen ja kumman taakse, vai sekoittaako vielä diskantteja keskenään

Koita kummat soi paremmin omasta mielestäsi, asenna ne eteen ja myy toiset pois. Oikeasti. Et halua takaoviin erkkasarjaa, koska istut niin lähellä takakaiuttimia että ne vain sotkevat äänikuvaa etupenkillä.