Sivu 1/1

Virranjakajan vaihto

Lähetetty: 29 Marras 2005 09:49
Kirjoittaja Sierrain
ELi autossa nyt 1,6l:n jakaja, jossa alipainesäädin ja pieni boxi. jakajaan menee 2johtoa.

Tahtoisin kiinteän sytytyksen ilman tuota alipaine hässäkkää, ei siinä enään ole letkuja kiinni mutta kovissa kierroksissa ulko kehä alkaa liikkumaan mukana (jakajan sisällä),

eli nyt haluaisin laittaa tilalla 2,0L:n jakajan ilman tuota alipaine juttua, johon kuuluisi se iso boxi. mutta en tahtoisi vaihtaa boxia. jakajaan kuuluisi 3johtoa


====> eli onnistuuko swapata 2johtoinen jakaja 3johtoiseen?!?!?

Lähetetty: 29 Marras 2005 17:59
Kirjoittaja VesQ
Eli induktiivinen jakaja hall-anturi malliin

efi ruiskussa on tuo hall-anturilla oleva (3 johtoa). En sitten tiedä jos laittaisi sen pienen (3cmx10cm) ruiskun sytkäboksin niin osaako toimia ilman sitä ruiskun boksia. Siinä jakajassa ei ole sitten mitään ennakon säätöä (ei keskitasapaino limppuja eikä alipainetta) eli se ruiskun boksi säätelee ennakkoa tilanteen mukaan joten saataa olla aika vaikea viritellä sitäkään


Helpommalla pääset kun lukitset vaan sen ulkokehän siihen jakajan kuoreen

Lähetetty: 29 Marras 2005 21:46
Kirjoittaja Sierrain
jahas, olen kyllä kaivanut tämän yksilön ja toisenkin perus kaasari riesasta jossa ISO motorcraftin boxi (n.20cmx20cm) ohjasi ilmeisesti sytkää ja kaasarin kakkos kurkkua. mutta tiedä häntä.. Kiitos infosta, ehkä yritän jumittaa vanhaa...

Lähetetty: 29 Marras 2005 21:53
Kirjoittaja VesQ
Juu siis saattaa niitä hallianturi jakajia olla muissakin mutta ainakin tuossa efissä se on sellainen missä boksi hoitaa kokonaan ennakon

Onkos siinä ison boksin jakajassa muuten keskipakovoima limput sisällä vai hoitaako siinäkin boksi kokonaan ennakot

Eli jos aiot ottaa käyttöön jakajan ilman alipainetta niin tarvii vähintään ne keskipakovoimalimput tai sitten sellaisen boksin joka ohjaa ennakkoa kierrosten ja rasituksen mukaan

Eli se pieni boksi ei ainakaan sitä osaa hoitaa

Lähetetty: 30 Marras 2005 08:36
Kirjoittaja country sedan
EFI:ssä ja sähkökaasari koneessa on sama jakaja.

Lähetetty: 30 Marras 2005 16:25
Kirjoittaja VesQ
Juu elikkä sitten tarvii sen jakajan kanssa sellaisen boksin joka hoitaa ennakot, eli ruiskusysteemit kiinni tai se isoboksi johon menee alipaine

Lähetetty: 30 Marras 2005 16:42
Kirjoittaja Sierrain
Hyvin lailla selkeää, eli ei onnistu ilman boxin vaihtoa... ok.. noh, mitenkäs olette sitten jumittaneet alipainellisia sytkiä? menee mulla liikaa ennakkoon kierroksilla... vai johtuuko niistä jousi hässäköistä, siis niistä limpuista, kun en ole niille mitään tehnyt?

Lähetetty: 30 Marras 2005 16:44
Kirjoittaja VesQ
Riippuu tietysti minkälaiselle koneelle, vakiolle vakio jakaja

Jäykempiä jousia niihin limppuihin ja hitsailemaan stoppareita niihin jotta saa ennakkoa rajoitettua. Ja kyllä siellä vakiokoneessa kuuluu aika paljon ennakkoa ollakkin kierroksilla ja vedättäessä

Lähetetty: 30 Marras 2005 16:46
Kirjoittaja Sierrain
koneena oli 2,0l, 1,6l:n kansi tehtynä, kev.limppu, tuplat, pakosatsi, ja nyt tuo pata osina ja uusia ratkaisuja etsiskelen....