Sivu 1/1
Sierra 1.6 -> Taunus 1.6
Lähetetty: 29 Marras 2005 01:00
Kirjoittaja chevystw
Homman nimi on se, että ´87 sierrasta paukahti jakohihna ja venttiilit solmuun, männässä kolot. Nyt tarjolla olis vähänajettu ´81 taunuksen 1.6 motti. Eli tarviiko vaihtaa kuinka paljon osia sierran koneesta? Imusarja ja kaasari ainakin. Mites jakaja (sierran kärjetön?) Omaan silmään ainakin muuten olis ihan bolt-on.
EDIT: Stockmann-Autossa sanoivat että vauhtipyörä, imu-ja pakosarja pitää vaihtaa. Sitten sopii.
Lähetetty: 29 Marras 2005 09:54
Kirjoittaja Herkko
Sama ryhmä se on.
Käsittääkseni ei tosiaan muuta
kuin tuo maititsemasi sähkökaasari
tsydeemi imusarjan kans kiinni.
Laita se kärjetön jakajaki siihen,
niin ei tarvi alkaa mitään piuhoja muutteleen.
Lähetetty: 29 Marras 2005 13:16
Kirjoittaja lalli69
Päästöt voi tuottaa päänvaivaa, mutta hyvissä säädöissä ollessaan ei ongelmaa pitäisi olla.
1.10.86 alkan päästö rajat CO>3,5% tai HC >600ppm
Vanhemmissa vastaavat rajat 4,5% / 1000ppm
Lähetetty: 29 Marras 2005 13:54
Kirjoittaja chevystw
Ei päästöistä tarvi huolehtia, auto on just katsastettu ja lahoaa muilta osin varmaan ennen kuin leima umpeutuu
Lähetetty: 29 Marras 2005 17:27
Kirjoittaja Bootsi
Mahtaako mennä Öljypohja kans vaihtoon?
P.S. Kukas sanoikaan että: "venat ei mee OHC:ssä solmuun jos remmi katkeaa"??

Lähetetty: 29 Marras 2005 17:31
Kirjoittaja Herkko
Bootsi kirjoitti:Kukas sanoikaan että: "venat ei mee OHC:ssä solmuun jos remmi katkeaa"??

Näinpä juuri,tätä minäkin joskus esitin,
että kone voipi hajota remmin katkettua,
niin vastaan tuli sellainen "kommenttimyrsky"
että "ei varmaan hajoa"

Lähetetty: 29 Marras 2005 17:38
Kirjoittaja s.o.h.c
Bootsi kirjoitti:
P.S. Kukas sanoikaan että: "venat ei mee OHC:ssä solmuun jos remmi katkeaa"??

Niimpä.. yhden oharin olen minäkin särkenyt kun remmi katkes. Kai se on aika pitkälti tuurista kiinni miten käy.
Lähetetty: 29 Marras 2005 17:55
Kirjoittaja jaska74
ilmeisesti, meikäläisen 2.0ohc ei ollut moksiskaan hihnan katkeamisesta
Lähetetty: 29 Marras 2005 18:00
Kirjoittaja Jaakko85
Bootsi kirjoitti:
P.S. Kukas sanoikaan että: "venat ei mee OHC:ssä solmuun jos remmi katkeaa"??

En tiedä onko joku jostain 1.6l puhunut, mutta 2litrasessa (VAKIOSSA) ei ainakaan mennyt rusetille, ja tästä on omakohtaista kokemusta sentääs. Kierroksiakin oli melkein niin paljon ku kiertää vakiona (5500-6000)..
Lähetetty: 29 Marras 2005 18:18
Kirjoittaja VesQ
Juu ei pitäisi ainakaan 2.0 ottaa kiinni (tosiaan vakio)
Mutta eikös tavallisessa (ei e-max) 1.6 ole kansi "matalampi" kuin 2.0. Siis kun venttiilit on kiinni niin niistä venttiileistä kansitasoon. Ainakin jokusen millin lyhyempiä venttiilejä myyvät 1,6siin kuin 2.0
Ja siinä taunuksen ö-pohjassa on hieman se etuosa "korkeampi" eli saattaa mahtuakkin ihan hyvin.
Ja onkos sierrassa edes siinä etuosassa mitään tiellä kun hammastanko? ja vakaajakin on palkin takapuolella
Ja koneenkorvat luonnollisesti joutuu vaihtamaan
Ja siitä kytkin/vauhtipyörä hommasta niin riippuu onko pienellä vai isolla laatikolla.
Lähetetty: 29 Marras 2005 21:48
Kirjoittaja chevystw
Bootsi kirjoitti: P.S. Kukas sanoikaan että: "venat ei mee OHC:ssä solmuun jos remmi katkeaa"??

Niinpä. Kaikki sitä sanoi keneltä kysyin. Kone on siis 1.6 e-max. Remmi vaihtui ja starttausta seurasi helvetinmoinen kalkatus. Hihna katkes vielä auton käydessä tyhjäkäyntiä joten toiveet ja odotukset oli korkeella.
Pudotti kyllä maanpinnalle. Kävin tänään konetta kattomassa, samaltahan tuo näytti. Sarjat, jakaja, koneenkannakkeet vaihtoon näin päältä vilkuillessa. Huomenna kone hakemaan ja sitten sierra hinata tallille.
Ens viikolla pitäis olla liikkeellä.
Lähetetty: 29 Marras 2005 22:01
Kirjoittaja VesQ
Autodata sanoisi että tavallinen (taunus) 1.6 ottaa kiinni ja 2.0 ei ota
Ja sierra talvallinen 1.3 ja 1.6 otaa kiinni ja 1.6LS (ilmeisesti e-max) ja 2.0 ei ota kiinni
Lähetetty: 30 Marras 2005 12:14
Kirjoittaja Herkko
VesQ kirjoitti:Autodata sanoisi että tavallinen (taunus) 1.6 ottaa kiinni ja 2.0 ei ota
Ja sierra talvallinen 1.3 ja 1.6 otaa kiinni ja 1.6LS (ilmeisesti e-max) ja 2.0 ei ota kiinni
Näin on,itekki muistin,että jompikumpi
ei hajoa remmin katketessa.
Nyt tiedän,että se on siis 2.0.

Lähetetty: 30 Marras 2005 16:20
Kirjoittaja VesQ
Ja e-max
Lähetetty: 02 Joulu 2005 20:59
Kirjoittaja chevystw
Noniin, vauriot on tarkastettu. Kolmospytyn männässä kolo, imuventtiili solmussa, nostaja palasina ja koko palotila täys öljyä ->Paaliin.
Taunuksen kone istuu mukavasti.
Lähetetty: 09 Joulu 2005 15:47
Kirjoittaja Aaltonen
No kysympä valmiiks tehdyssä topicissa,vaikkei tähän liitykkään,että paljonko 1.6 kenttiläistä voi porata ylikokoon
