Sivu 1/1
focus 1.8 td vm.2000 hyytyy ylämäissä
Lähetetty: 21 Kesä 2011 13:12
Kirjoittaja ojei82
elikkä mikä vikana kun focus hyytyy aina kun tulee pienikin mäki tuntuu ettei se jaksa vääntää ollenkaan?
Re: focus 1.8 td vm.2000 hyytyy ylämäissä
Lähetetty: 21 Kesä 2011 13:55
Kirjoittaja ReiluReiska
Mitenkäs auton huoltohistoria? Milloin polttoainesuodatin ja ilmansuodatin on vaihdettu? Turbo menossa? Savuttaako?
Ja lisäinfon avulla saat enemmän järkeviä auttavia vastauksia esim. Onko säällä väliä (kosteus, ulkolämpötila jne.), moottorin lämmöillä jne? On meinaa aika monta mahdollisuutta mitkä voivat aiheuttaa "hyytymistä" eri autojen moottoreissa kun paljon elektroniikalla moottoreita nykyään ohjataan. Noin suppealla avauksella kun tekee mieli vain vastata että vie huoltoon.

Re: focus 1.8 td vm.2000 hyytyy ylämäissä
Lähetetty: 21 Kesä 2011 14:14
Kirjoittaja ojei82
elikkä lisää tietoa: suodattimet on juuri vaihdettu. Kelillä ei ole mitään vaikutusta. Koneen lämmöt ihan normaalit. Liikkeelle lähdettäessä tulee sellainen tunne et ajais jotain pirun pienellä bensa koneella varustettua autoa.
Re: focus 1.8 td vm.2000 hyytyy ylämäissä
Lähetetty: 21 Kesä 2011 14:17
Kirjoittaja ojei82
ja ei savuta.
Re: focus 1.8 td vm.2000 hyytyy ylämäissä
Lähetetty: 21 Kesä 2011 14:20
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Veikkaanpa sellaista perinteistä vikaa noissa, kuin että sähköinen kaasupoljin on rikki.. Maksaa joku n. 120e fordilla, helppo vaihtaa itsekin. Siellä on muistaakseni kolme anturia, joista on pahimmillaan kaksikin pimeänä, jolloin ei todellakaan ole potkua. Antureita ei pysty vaihtamaan yksitellen, tulee koko poljin.
Re: focus 1.8 td vm.2000 hyytyy ylämäissä
Lähetetty: 22 Kesä 2011 13:32
Kirjoittaja ReiluReiska
Voisin laittaa yhden veikkauksen lisää, että turbon siivekkeiden akseli poikki tai siipipyörän "lukitus" akseliin pettänyt, jolloin turbo ei pyöri eikä muodosta painetta moottorille. Tällöin varsinkin liikkeelle lähtö voi tuntua nuhaiselta kun osa koneen tehoista poissa ja usein liikkeelle lähdössä tehoja nimenomaan tarvitaan. Samoin jos imusarjassa on voimakas (paine) vuoto eli turbon teho karkaa koneen ulkopuolle.
Yksi mahdollisuus on myös, että jos on ollut jakohihnan vaihdossa, niin yhdellä hampaalla pielessä? Tai päässyt hihna itsestään hyppäämään yhdellä hampaalla? Tai pumpun ajoitus päässyt muuttumaan hieman?