Tddi Mondeo hyytyy.
Lähetetty: 16 Kesä 2011 16:16
Hello!
Nyt kun on saatu -04 2.0Tddi 90hv Mondeon moottori putoamisen jälkeen paikalleen, niin on alkanut seuraava temppuilu:
Auto sammuu yllättäen ajossa "hyytymisen" jälkeen, eli auto puutuu, kunnes meno loppuu kokonaan.
Teki ensimmäisen kerran pari viikkoa sitten ja jätti vaimon tien päälle. Minä menin kahden tunnin päästä autolle ja pitkähkön starttaamisen jälkeen lähti vaikeasti käyntiin. Tämän jälkeen ajettu lähes 2000km, ilman ongelmia, kunnes:
Tänään ajoin katsastusasemalle, mitattiin päästöt (jotka olivat erinomaiset) ja katsuri sai vahingossa auton ovet lukkoon ja avaimet käynnissä olevan auton virtalukossa --->vara-avaimia hakemaan 30km päästä--->paluu autolle ja katsastus jatkui jarrudynolle, jossa mondeo sammui takarenkaiden jälkeen ---->työntö rullilta pukille--->katsastus suoritettiin loppuun---->auto taas pitkän starttaamisen jälkeen käyntiin---->tallista ulos ja noin 50metriä niin auto hyytyi taas, mutta sain ajettua viereisen varaosaliikkeen pihalle.
Hyviä ehdotuksia viasta? Tosiaan auto ei ravista, nyvi tai muutoinkaan varoita tempustaan ennakkoon, ainoastaan hyytyy tienpäälle.
Aiemmissa keskusteluissa mainittiin Tdci moottorin osalta (nykiminen/sammuminen) nokka-akselin asennontunnistin ja kampiakselin asennontunnistin?
Missä kyseiset anturit sijaisee moottoritilassa, kun voisi tarkistaa sen etteivät ole vaurioituneet moottorin putoamisen johdosta..?
Ja polttoainesuodatin on vaihdettu viime syksynä ja akku irrotettu ja "kone nollattu" ekan hyytymisen jälkeen.
Kaikke ideat ovat romuttaminen pois lukien tervetulleita...
Nyt kun on saatu -04 2.0Tddi 90hv Mondeon moottori putoamisen jälkeen paikalleen, niin on alkanut seuraava temppuilu:
Auto sammuu yllättäen ajossa "hyytymisen" jälkeen, eli auto puutuu, kunnes meno loppuu kokonaan.
Teki ensimmäisen kerran pari viikkoa sitten ja jätti vaimon tien päälle. Minä menin kahden tunnin päästä autolle ja pitkähkön starttaamisen jälkeen lähti vaikeasti käyntiin. Tämän jälkeen ajettu lähes 2000km, ilman ongelmia, kunnes:
Tänään ajoin katsastusasemalle, mitattiin päästöt (jotka olivat erinomaiset) ja katsuri sai vahingossa auton ovet lukkoon ja avaimet käynnissä olevan auton virtalukossa --->vara-avaimia hakemaan 30km päästä--->paluu autolle ja katsastus jatkui jarrudynolle, jossa mondeo sammui takarenkaiden jälkeen ---->työntö rullilta pukille--->katsastus suoritettiin loppuun---->auto taas pitkän starttaamisen jälkeen käyntiin---->tallista ulos ja noin 50metriä niin auto hyytyi taas, mutta sain ajettua viereisen varaosaliikkeen pihalle.
Hyviä ehdotuksia viasta? Tosiaan auto ei ravista, nyvi tai muutoinkaan varoita tempustaan ennakkoon, ainoastaan hyytyy tienpäälle.
Aiemmissa keskusteluissa mainittiin Tdci moottorin osalta (nykiminen/sammuminen) nokka-akselin asennontunnistin ja kampiakselin asennontunnistin?
Missä kyseiset anturit sijaisee moottoritilassa, kun voisi tarkistaa sen etteivät ole vaurioituneet moottorin putoamisen johdosta..?
Ja polttoainesuodatin on vaihdettu viime syksynä ja akku irrotettu ja "kone nollattu" ekan hyytymisen jälkeen.
Kaikke ideat ovat romuttaminen pois lukien tervetulleita...
