Sivu 1/1
Parkkipaikalla kolisi....
Lähetetty: 25 Marras 2005 11:51
Kirjoittaja Villelj
Eli tapahtuipa näin eilen: Olin menossa paikalliseen Prismaan ruokaostoksille. Edessäni ajoi n.40-50v nainen joka ajoi eka parkkikruudun ohi normaalisti, sitten yht äkkiä painoikin jarrut pohjaan ja laittoi pakin päälle ja PAM... Ehtisin hieman väistää että auton takapuskuri osui juuri oman esconi vasemapaan kylken, juuri vilkun alapuolelle. Tulos = noin nyrkin kokoinen lommo vilkun alapuolelle
Nyt kysysinikin että koska lomo ei ole kovinkan syvä vaan oikemminkin laaja koska törmäs ei tapahtunut kovin suurella vauhdilla, että miten tuota kannattaisi parhaten yrittää naputtaa takaisin kunnolliseksii? Miten pääsen parhaiten vasemman lokasuojan sisäpuolelle vasaran kanssa? Ettei kokonaan joutuisi pakkelimaan....
Edit: Auto siis Mk4 Escort
Lähetetty: 25 Marras 2005 12:03
Kirjoittaja janzamar
ei ehkä oikene ihan takaisin painamalla enää,kun on jo ehtinyt asettumaan,lokari irti ja sitten?
Lähetetty: 25 Marras 2005 22:19
Kirjoittaja Monteonisti
Lokari irti. Kumivasaralla suoraksi, vastapuolella lankunpätkä tai jokin muu "eimetallinen" mutta tarpeeksi painava. Hätätilassa käy myös puunuija, muovinuija tai kumilla pehmustettu vasara tuon kumivasaran tilalalta. Joskus saa kyllä "pongautettua" pelkästään painamalla sopivalla työkalulla. 8)
Lähetetty: 26 Marras 2005 01:38
Kirjoittaja ft79
mitäköhän tollanen uus lokari maksaa...
mietin vaan että kannattaako ruveta ouikomaan ja
paklaamaan jos ei noi uudetkaan oo hintavia...

Lähetetty: 26 Marras 2005 12:56
Kirjoittaja Paco
Veikkaisin 60-80€. Ei uusi mutta romuttamolta täysin ehjä. Hyvällä tuurilla saattaa löytyä oikean värinenkin.
Ja romuttamollahan voi tinkiä.
Lähetetty: 26 Marras 2005 13:13
Kirjoittaja sjii
Tosiaan romikselta kannattaa katella jos löytyis samaa väriä, mut jos ei tärppää niin motonetistä etulokari 41e pohjamaalissa oleva.. jos löytyy maalarin vikaa

Lähetetty: 26 Marras 2005 23:37
Kirjoittaja Monteonisti
Tarkoitin "lokarilla" sisälokasuojaa kun Lokari ne aikoinaan keksi!

Lähetetty: 27 Marras 2005 00:13
Kirjoittaja VesQ
Juujuu, tuohan selvensi taas paljon. Itse puhun aina lokarista kun tarkoitan sitä pintapeltiä ja sisälokarista sitten kun kyseessä on se sisäpuolella oleva muovinen/alumiininen "lisäsuoja"
Eihän siinä kun sisäloksu pois ja yrittää pullauttaa lommon suoraksi, tuurilla saattaa oieta niin ettei edes maalit lähde ja kukaan ei huomaa
Rengashan kannattaa ottaa pois jotta saa tilaa, ja ei taida se sisälokarikaan tulla sieltä jos pyörä paikallaan
Lähetetty: 27 Marras 2005 00:44
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä lokari tulee pois vaikka on ratas paikallaan, mutta helpompi ruuvata irti jos pois, oikomisesta puhumattakaan!

Lähetetty: 27 Marras 2005 13:09
Kirjoittaja Villelj
Nyt on lommo suorisettu kiitos vinkeistä. ei tarvinnu alkaa eedes pakkeloimaan sillä tuli todella hyvin suorkasi näinkin: Rengas pois, sisälokari puoliksi irti sieltä takaa ja rautalangan avulla pois tieltä. Rautakanki vääntämiseen,puupalikka rautakangen taake( ei muuten saanut tarpeeksi likettä) ja iso rätti käärittynä pallolle rautakangen pellin puolelle. Näin muutama kerran tekemällä ja hieman paikkaa vaihtamalla tuli tuo peli todella hyvin takasin. Edes maalit eivät pahemmin kärsineet. Paitsi tuossa kun joutusi vääntämään lokaria sisältä vähän auki että sai sisälokarin pois. Väänsin rautangengella koska tuonne ei todellakaan mahdu paukuttamaan kumivasaralla. Ei voin yksinkertaisesti ollu tilaa. nyt se on parempi kuin "uusi"

Aikaa meni noin 15-20min.
Lähetetty: 27 Marras 2005 21:42
Kirjoittaja Monteonisti
Hyvä!

Oli rautakanki se "sopiva työkalu".

Onneksi et ole (kait?) insinööri, olis silloin tuo rautakanki vääntynyt ja lommo jäänyt!

Lähetetty: 28 Marras 2005 07:37
Kirjoittaja Villelj
Monteonisti kirjoitti:Hyvä!

Oli rautakanki se "sopiva työkalu".

Onneksi et ole (kait?) insinööri, olis silloin tuo rautakanki vääntynyt ja lommo jäänyt!

Heh, en ole insinööri. Silloihan olisin ensin sunitellut tuon korjaamista pari-kolme viikoa ja sitten vienyt sen kuitenkin korjaamolle.... Ja rautakanki säilyi ehjänä

Lähetetty: 28 Marras 2005 09:15
Kirjoittaja Volmari
Sisä loksu pois ja tosissaankin paukuttelemaan..
ja kun rupeat saamaan sitä klommoa oikeaan osoitteeseen niin migillä pieni hefti sinne sisäpuolelle.. antaa takasin sitä menetettyä jäykkyyttä.. ja alkaa kyllä nousemaan oikealle tolalle.. mutta tosissaankin pienet heftit.. alkaa tosi äkkiä polttamaan maalia toiselta puolelta..
Lähetetty: 28 Marras 2005 17:50
Kirjoittaja Escorvet
Lähetetty: 28 Marras 2005 22:40
Kirjoittaja Monteonisti
Olen minäkin onnistunut käyttään rautakankia sen vääntymättä vaikka viisaampi yleensä antaa periksi!
