Sivu 1/1

öljypohjan mutteria EI saa auki focus mkI (bensa)

Lähetetty: 31 Touko 2011 22:40
Kirjoittaja fokkeristi10
eli onko alkuperäinen 13 vai 14mm? kunnei sitten millään saa auki ensimmäistä kertaa. liekö huonot avaimet. pyöristykin jo. mahtaako pulttipyssymiehet saaha liikeessä auki vai meneekö yläkautta vaihdetttavaksi.

Re: öljypohjan mutteria EI saa auki focus mkI (bensa)

Lähetetty: 31 Touko 2011 23:47
Kirjoittaja Aksu
jos 13mm niin 1/2" on aavistuksen tiukempi kuin itse 13mm. Viellä kun aavistuksen ysyn päätä lyhentää niin on koko pituudelta saa purentaa kantaa vasten(yleensä pieni viiste hylsyjen päässä)
Ja käyttää 6-kulmaista hylsyä niin viellä mahdollisuus saada auki .

Re: öljypohjan mutteria EI saa auki focus mkI (bensa)

Lähetetty: 01 Kesä 2011 08:59
Kirjoittaja Wolverine
Viimeisiä keinoja siirtoleukapihtien, joissa on tasaiset leuat (ainakin Knipexit on hyvät) jälkeen on sitten hyvät lukkopihdit. Niillä kyl on mutteri sitten jo tosi kamalan näköinen...

Re: öljypohjan mutteria EI saa auki focus mkI (bensa)

Lähetetty: 01 Kesä 2011 16:12
Kirjoittaja yritäedes
Oletko yrittänyt niin kylmänä kuin kuumana (suoraan ajosta)? Voi joskus auttaa.

Re: öljypohjan mutteria EI saa auki focus mkI (bensa)

Lähetetty: 01 Kesä 2011 16:52
Kirjoittaja fokkeristi10
homma ok, liike teki, kysyisin vielä paljonko öljynviahdossa menee öljyä - 4,25ltr tjsp vein juuri sen verran ja öljyä ei näy tikussa yhtään.....

Re: öljypohjan mutteria EI saa auki focus mkI (bensa)

Lähetetty: 02 Kesä 2011 11:17
Kirjoittaja t5
Siihen on ihan omat hylsyt tehty pyöristyneisiin pulttehin.

Re: öljypohjan mutteria EI saa auki focus mkI (bensa)

Lähetetty: 10 Kesä 2011 18:21
Kirjoittaja ReiluReiska
Jos propun kanta olisi vielä kohtuullinen, mutta vain pirun tiukassa kiinni, niin herää kysymys mikä mahtaa olla öljupohjan ja propun kierteiden kunto? Siis huonol zägäl voi käydä niin, että kun seuraavalla kerralla otat auki, niin osa kierteistä tulee mukana, jolloin on EHKÄ pakko tehdä hieman isompi reikä, uudet kierteet ja uusi isompi proppu.

Kannattaa vilkaista alkuaikoina pidemmän ajon jälkeen propun ympäristöä (öljy notkeaa) ettei varmasti hiljakseen tihku öljyä eli on varmasti tiivis...