Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 4069
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Ongelmaa b-pumpunliittimen kanssa.. Hommasin päivällä tulopuolelle 10mm kupariputkea ja letkua, vaan pumpun, joka on tarkoitettu mm. V6/Cosworth Sierroihin, lähtö onkin 12mm. Niin liitin on kierrettävissä irti, mutta onko kenelläkään hajua mistä saisi vastaavaan pumppuun käyvän 10mm liittimen?

Paikallinen Fixus: ei oo/jokin hydroliike

Rapis/Hydro-osasto: ei oo

:?

Vinkkiä kaivataan ennen kuin suuntaan naapuri pitäjiin... :D

-EDIT- Toinen kyssäri letkujen ja putkien liitoksista, täytyykö putken päihin tehdä joku syvennys (miten?), vai voiko letkun laittaa vaan suoraan klemmarilla siististi leikatun putken päähän?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4069
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tuossa liittimen ulkona olevassa osassa, on myös kierteet, liekö tarkoitettu että siihen ruuvataan vielä toinen nippa johon letkun saa kiinni?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4069
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

duckworth kirjoitti:Tuossa liittimen ulkona olevassa osassa, on myös kierteet, liekö tarkoitettu että siihen ruuvataan vielä toinen nippa johon letkun saa kiinni?
E: Vai onko tuo edes tarkoitettu siten, että siihen ruuvataan päälle vielä nippa? :shock: Kierrekoko näyttäis olevan 12x1,5 näin lisätietona mainittuna.

Jos jollakin hajua homman kulusta, niin rohkeasti neuvoaa kehiin vaa... :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja emax »

iiässäs se putki/letku on näin kiinni.
http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... 0004-1.jpg
Eli banjolla lähtee ensi letku ja sitten tuossa päässä on joku paineenvaraaja.
En tiedä onko v6 tai cosworth samanlainen...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 4069
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jep. tutun näköinen pumppu; miten tuo banjo oiekin tulee kiinni? Ja mulla ei tullu pumpun mukana tota paineen varaajaa, niin peittääkö se banjo myös pumpunliittimen pään??

Onko sulla isompaa kuvaa, lähempää otettua?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja emax »

Pumppu on mulla töis ja oon nyt flunssas tämän viikon, joten kuvaa en saa ennen ens viikkoa.
Jos nyt oikein muistan niin pumpussa on kiinni sellainen jenkaosa jossa on ensi banjon paikka ja sitten kierteet. Varaaja tulee kiinni niille kierteille ja se kiristää banjon + tukkii pään.

Mulla on tuo varaaja aika pahasti ruostees ja se tihkuu vähä bensaakin niin olen ajatellu jättää sen kokonaan pois (en tiedä mitä käytännös vaikuttaa).
Eikös siitä pumpusta lähde irti se jenkaosa? Se irti ja sitten ettiä sen tilalle sopiva banjopultti+banjo?
Tai jostain pikku koneistamosta kysellä josko sorvaisivat sopivan tulpan mikä kiristäis banjon ja tulppais pään.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja esko71 »

emax kirjoitti:Pumppu on mulla töis ja oon nyt flunssas tämän viikon, joten kuvaa en saa ennen ens viikkoa.
Jos nyt oikein muistan niin pumpussa on kiinni sellainen jenkaosa jossa on ensi banjon paikka ja sitten kierteet. Varaaja tulee kiinni niille kierteille ja se kiristää banjon + tukkii pään.

Mulla on tuo varaaja aika pahasti ruostees ja se tihkuu vähä bensaakin niin olen ajatellu jättää sen kokonaan pois (en tiedä mitä käytännös vaikuttaa).
Eikös siitä pumpusta lähde irti se jenkaosa? Se irti ja sitten ettiä sen tilalle sopiva banjopultti+banjo?
Tai jostain pikku koneistamosta kysellä josko sorvaisivat sopivan tulpan mikä kiristäis banjon ja tulppais pään.
ja muista uudet kuparitiivisteet laittaa banjon molemminpuolin,eikä se sitä "varaajaa"tarvi,itelläni ollu vanhassa pumpussa sitä ollenkaan ja pelas hyvin,tai ainakaan huomanu mitään merkittävää eroa..etit vaa sopivan "tulpan"siihen banjon päähän,ellei ole sitä varajaa laittaa,,,
duckworth
Viestit: 4069
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jep banjo ja tiivarit siihen löytyi jo, ja ton tulpan teen peltivanteen mutterista, josta hitsaan toisen pään umpeen.. Sama kierre nääs :D

Miten muuten nuo putki-letku-liitokset, täytyykö putkiin tehdä jotkut syvennykset? Jostain kuulin että kaksi perättäistä klemmaria ajaa saman asian, kun letkua vaan työnnetään tarpeeksi paljon putken päälle, onko näin?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja emax »

duckworth kirjoitti:Miten muuten nuo putki-letku-liitokset, täytyykö putkiin tehdä jotkut syvennykset? Jostain kuulin että kaksi perättäistä klemmaria ajaa saman asian, kun letkua vaan työnnetään tarpeeksi paljon putken päälle, onko näin?
Eiköhän se niillä pysy
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja esko71 »

pysyy kun vaan työnnät riittävän pitkälti päälle,mulla 1 klemmarilla,eikä "toistaseks"ole vuotanu :lol:
duckworth
Viestit: 4069
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Taas liitin asiaa; mitenkä tuo bensatukin rintapellinpäässä oleva liitäntä? Sehän on tulopuolen, mutta onko se tarkoitettu 10mm lähdölle tai saako siihen 10mm nipan jostain? 10 koko siksi kun sattuu olemaan alle laitettuna saman koon putki.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja Aksu »

duckworth kirjoitti:Taas liitin asiaa; mitenkä tuo bensatukin rintapellinpäässä oleva liitäntä? Sehän on tulopuolen, mutta onko se tarkoitettu 10mm lähdölle tai saako siihen 10mm nipan jostain? 10 koko siksi kun sattuu olemaan alle laitettuna saman koon putki.
Ota tukki tai vanha liitin kouraan ja käy hydrauliliikeessä(öljy sellaisessa :lol: ) ja kysy sieltä löytyykö samalle kierteelle isompaa lähtöä varten liitin.
Itsellä on 10mm sisämitalla olevaa nailonputkea linjat ja sille hain liittimen juurikin hydrauriliikkeestä,tosin tukki myös muokattu niin et liittimen sisämitta(isompi "nippa" hitsattu) on sitä 10mm vastaava.
Koko linja 10mm pumpun pää pienin kohta systeemissä. Suodatin M16 kierteillä joissa sisämitta 10mm.
gti golo palloilija
duckworth
Viestit: 4069
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Vielä kysymyksiä koskien imusarjan alipaine(??)letkuja. Siis bensapaineen säätimen päältä lähtee letku kaasuläpälle (tämä löysästi kiinni, ilman mitään siteitä), ja kaasuläpän alta lähtee toinen letku jossa T-haara, (löysästi kiinni sekin). Näille osoitetta vailla? Tai kuvaa iiässän alkuperäisestä imusarjasta/letkuista.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4069
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kellään vaikka kuvaa oman iiässän kaasuläpän alta/läheisyydestä..? :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4069
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Toi liitin tulee kaasuläpän taakse, mutta mihin siitä letku kuuluu vetää, on täysin epäselvää..? Anyone, help... :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ruiskupumpun bensaliitin (ohc efi)?

Viesti Kirjoittaja emax »

Tulppaa se ja kokeile toimiiko. Ei kyllä tuu mitään mieleen.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin