Sivu 1/1
Ohjaustehostimen nesteenvaihto?
Lähetetty: 22 Marras 2005 16:22
Kirjoittaja cyb3rjay
Tuli Mk5:nen escortti hankittua ja ohjaustehostimen nestepinta on siinä alarajalla.
Kävin hakemassa tuttua punaista nestettä (Automaattivaihteisto öljyä (ATF)) tölkin mutta onneksi tuli katsottua säiliöön tarkemmin ennen kuin aloin sinne mitään lisätä. Vanha neste on kuin ruskeata kuravelliä.
Mietin pitäisikö tuosta nyt jollain ruiskulla imaista tuota vanhaa nestettä pois sen mitä saa ja tuoretta tilalle. Ei oikein tekisi mieli tuon vanhan päällekään suoraan kaataa kuin väriero on sen verta huikea noilla nesteillä.
Jos tästä on jo keskustelu niin linkkiä kehiin, omalla kohdalla hakusanat eivät varsinaista tulosta tuottaneet.
Lähetetty: 22 Marras 2005 16:29
Kirjoittaja janzamar
neuvoisin kyllä vaihtamaan koko nesteet..
huuhtelu siinä samalla vois olla sekin hyvästä.
vastakkaiseen kiertosuuntaan mielellään.
Lähetetty: 22 Marras 2005 16:33
Kirjoittaja kaselin
Imase tyhjäksi täytä alarajaan käymään ja käännä ratti ääriasentoihin ja sama parikertaa ja sitten täyteen niin eiköhän ole puhtaat öölit sisällä.
Lähetetty: 22 Marras 2005 16:34
Kirjoittaja janzamar

...vastasinpas luulossa että syylarin nesteet..ohhoijaa taas

Lähetetty: 22 Marras 2005 18:52
Kirjoittaja Arska123
Ota paluuletku säiliöstä irti (yleensä ohuempi) ja laita sen pää tyhjään kanisteriin, samalla kun tulppaat jollakin säiliön reiän. Sitten vaan auto käymään ja kaatelet uutta öljyä säiliöön niin kauan kunnes palaava öljy on puhdasta.
Lähetetty: 22 Marras 2005 19:04
Kirjoittaja kaselin
Voipi vähän roiskua.
Lähetetty: 22 Marras 2005 23:40
Kirjoittaja Monteonisti
Helpoin tapa imasta säiliö tyhjäksi ja täyttää sitten. Käyttöä jonkin aikaan ja taas em. uusiksi. Vaihtuu suurin osa, ei kyllä kaikki.

Lähetetty: 23 Marras 2005 13:02
Kirjoittaja cyb3rjay
Kiitän vinkeistä.
Ihan mustan harmaahko neste tuolta ulos tupsahti, itselle ainakin hyvä mieli tuli kun sai ns puhtaat nesteet sisään.
Homma oli hyvinkin helppo, ei tarvinnut mitään kauheita kikkoja:
1) Ohjaustehostimentankki irti nostamalla, paluu letku irti
2) Tankki saaviin ja lähtöletku irti, tankki tyhjäksi ja pesuun
3) Otin perus ratin ja siihen letku perään kiinni ja siihen jäähdytinneste säiliön viereen lepäämään, paluuletku tähän, lähtöletku vapaana
4) Auto käyntiin ja pyörittelyä että vanhat nesteet tuli pihalle
5) Puhdas tankki kiinni ja Max Cold merkkiin asti nestettä (meni joku 5,5dl)
6) Auto taas pörrään ja pyörittelyä että nesteet kierti systeemin läpi ja tankki taas tyhjänä.
7) Paluuletku tankkiin takas ja tankki paikalleen
8) Tankki taas Max Cold merkkiin asti ja sitten ilmausta vaan järjestelmälle
--
9) Annoin nesteen "imeytyä" tankista letkuun ja pumppuun
10) Kone käyntiin -> neste lähtee kiertämään, lisätään sitä Max Cold merkkiin asti, kone pois päältä
11) Pyörittelyä ilman että kone käynnissä ääriasentoihin
12) Kone käyntiin ja pyörittelyä ääriasentoihin ja nesteen lisäilyä tuohon Max Cold:iin asti mikäli se maistui
13) Pitää antaa yön yli nyt seistä ja ihmetellä aamulla jos olisi vielä ilmaa poistunut ja tarkistaa nesteen määrä