Jos ilmansuodatin ei auta, vähän lisää juttuja...
Miten vika on alkanut, kerralla vai pikkuhiljaa pahentuen ?
Onkohan tuossa siis weberin tuplakaasari ?
Jos on niin siinä lienee jälkikäynnin estosolenoidi(semmonen mötikkä mihin menee yksi johto), joka taitaa vaikuttaa kaasarin tyhjäkäyntipiiriin. Eli vois kattoa tuleeko sinne virtaa kun avaimesta virrat päällä (kuuluu vieno naksahdus kun solenoidin piuhaa kytkee/irrottelee virrat päällä). Solenoidi voi olla rikki tai se kanava tukossa tai ei tule virtaa solenoidile.
Onko jarrut normitehoset, voisi olla myös imuilmavuoto jarrutehostimen kautta. (epätodennäköistä)
Onko virranjakajan alipainesäädin ehjä (irrottaa letkun virranjakajan päästä ja imee sieltä jakajan puolelta,ei saisi vuotaa) Tuo vika tosin ei tainnut hävittää tyhjäkyntiä kokonaan.
Tietty jo nuo alipaineletkut virranjakajalle ja sitten sille termarille, mikä lienee siinä ilmanpuhdistinkotelossa, vois tarkastaa (tuo termarimötikkä siis ohjaa sitä imuilman ottoläppää ja ottaa 'voiman' imusarjan alipaineesta.
Muistaakseni tyhjäkäyntiruuvi vaikuttaa suoraan kaasaläppää kääntävään levyyn, itsellä tuolla levyllä (johon myös kaasuvaijeri tulee) oli taipumus löystyä (mutteri kaasuläpän akselilla) ja se teki jonkinlaista ongelmaa. Van se lienee ok ?
Miten toimii jos nostaa tyhjäkäyntiä ruuvista, löytyykö tyhjäkäyntiä ? Vai onko käynti kokonaan hukassa noin tyhjäkäyntialueella ?
Kuin paljon huohottaa, se huohotin letkuhan tulee siihen ilmanpuhdistin koteloon ? Onko litra öljyä siinä huohotinletkun tulokohdassa ? Joskus oli semmonenkin kone joka oli niin väljä että huohotti niin paljon pakokaasua että tyhjäkäynti hävisi kuumana kokonaan. Irrottaa huohotin letkun niin sen näkee sillä.
Tulipas siihen nyt monenlaista syytä, auttaneeko ykskään...
Nuo kaikki ei suoraan päde jos joku juuttuvakurkkunen kaasari.