Sivu 1/1

Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 17 Huhti 2011 20:39
Kirjoittaja Spol85
Eli eli huolsin autoa sen verran, että vaihdoin tulpat, v.kannen, öljyt ja lisäsin laatikkoon öljyä kun vaikutti siltä, että rahisee sen takia ja nopeusmittarilla kestää tovi ennen kuin hyppää toimintaan. Noh kaikki meni niin kuin pitääkin. Lähdin tallilta 2km päähän abc syömään ja siitä sitten kohti kotia. Laatikosta tuli äänetön ja kannestakin tuli huomattavasti äänettömämpi kuin vanhoilla öljyillä. Noh apsilta lähdettäessä kevyt kiihdytys motskille ja alkoi resonoiva tikittävä ääni joka tasaisella kaasulla lakkasi mutta heti kun koski kaasuun tai alkoi moottorijarrutus niin se yltyi todella kovaksi. Noh koti ramppiin asti ajoin tikittäen/resonoiden ja kas kummaa nostin kaasun niin auto sammui ja lämmöt oli hiukan tavallista korkeammat. Auto lähti hädintuskin käyntiin ja vain ainoastaan kaasulla.

Auto starttaa vain kaasun avulla ja pysyy käynnissä vain jos painaa kaasua. Ottaa kierroksia kohtuu herkästi. Alle 2krpm käynti muuttuu todella huonoksi ja korkeammalla käynnillä käy sellasta vanhan kuplan käyntiä (vähän kuin kävisi kolmella).
Vaihdettu jo toiset tulpanjohdot ---> Ei vaikutusta.
Vaihdettu vanhat tulpat takaisin ---> Ei vaikutusta.
Vaihdettu vanha v.kansi takaisin ---> Ei vaikutusta.
Testattu auton käydessä tulppa kerrallaan ottaa tulpanhattu pois jolloin jokaisen pytyn kohdalla käynti huononi merkittävästi.
Testattu ottaa 5 suuttimen liitin irti jolloin auto ei meinannut enään jaksaa lähteä käyntiin.
Testattu jakajan hall?!? ---> Otti irti ei startannut enään eli luulis toimivan.
Testattu ottaa TPS liitin irti kun kierroksia 3000rpm ---> Ei vaikutusta?!?
Tarkistettu jako parin ihmisen toimesta ja kaikki toteaa että on kohdallaan.
Avattu venakoppa ja todettu että kaikki on silmämääräisesti kunnossa (ei metallia ja muutakaan paskaa ja kaikki liikkuu kun pyörittää konetta käsin).
Tulpista jotka oli uudet oli mennyt kaksi valkoiseksi ja kaksi oli mustia (vanhat oli tasaisen ruskeat).
Auto ei pöllytä/savuta. Nesteet ei ole sekaisin.

Kiitos etukäteen kaikille jotka jotakin keksii mitä itse ei ole keksinyt katsoa!!

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 18 Huhti 2011 15:50
Kirjoittaja Spol85
Auttakkee nyt edes joku... :(
Puristuksissa ei kait voi olla vikaa jos kerran kuitenkin käy kaikilla vaikkakin huonosti eli koneessa ei kait voi olla vikaa. Se täk täk ääni mikä alkoi silloin moottoritiellä ei ole enään sen jälkeen kuulunut. Ääni saattoi tulla ihan hyvin nopeusmittarin vaijerista/laatikosta/ei liity kyseiseen vikaan mitenkään.
Pystyykö venttiilikoneistoa (esim. nostajat) varmuuden vuoksi mitenkään testaamaan ilman että räjäyttää koko konetta?
Jako on tosiaan katsottu silmämääräisesti tuossa parkkiksella ja merkit on kyllä kohdillaan.
Miten se TPS mokkula vaikuttaa autoon kun ei ollut vaikutusta auton käyntii kun sen nyppäsi irti...?!?

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 18 Huhti 2011 20:11
Kirjoittaja rangleri
Hmm, ainakin tuo nopeusmittarin temppuilu viittaa tasauspyörästön laakerivikaan. Siellä on tasauspyörästössä se ratas mikä käyttää pyörittäjää ja on tarkka asennostaan. Ensimmäinen merkki kuluneista laakereista on juuri tuo nopeusmittarin toimimattomuus.

Suosittelen lukemaan tämän:
http://www.fastfordmag.co.uk/files/2009 ... .tech_.pdf

Joskus tullut taisteltua tuollaisen kanssa,
Oireina järkyttävän rikkaalla käynti vaikka kaikki tuntui olevan kunnossa. Otti kierroksia jne, mutta bensaa todellakin tuli runsaaasti ja käynnistyvyys oli huonoa.
Luovutin ja purin systeemit autosta. Vanha TPS piti tulla kuitenkin käyttöön ja totesin myöhemmin sen olevan rikki... Olisiko siinä ollut tuo vika minullakin.
Tuotahan voisi edulisesti kokeilla kytkemällä liittimeen hyppylangan joka simuloi potikan kaasu kiinni-asentoa ja katsoa käykö tyhjäkäyntiä hyvin.

Mutta nuo 2x tulppaa silti valkoisena vaikuttaa epäilyttävältä. Missä järjestyksessä ne olivat?
Runsas bensansyöttö nostaa koneen lämpöjä mutta tekee tulpista kyllä mustia.

Nostajat voi tarkistaa kun pyörittää konetta ja vertaa nostajan keskustan painumista nostajan runkoon verraten. Ja imupuolella olevat ovat merkitseviä tässä tapauksessa. Tosin täysin rikkinäiselläkin nostajalla koneen pitäisi käydä, tosin äänekkäästi.

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 18 Huhti 2011 23:38
Kirjoittaja Spol85
Eli siis tps liitin irti ja mihin pinneihin tökkään langan kiinni?
Kävin hakemassa huomiseksi uuden puolankin motonetistä, jotta voi heikon kipinän sulkea pois, mikäli normi cvh puola ajaa asian?
Autossa on kait lukoton laatikko (xr3i ?) ja se vaijeri oli ainakin repaleinen ja täynnä likaa/ruostetta. Valutin läpi crc:tä ja lopuksi laatikkoöljyä. Tosin itsekkin olen pelännyt noiden laakereiden puolesta, mutta ajattelin että on enemmän lukollisen laatikon ongelma.
Kone on niin äänetön kuin vain noin 15tkm sitten rempattu cvh voi olla.
Keinuissa ei ollut minkäänlaista välystä kun niitä heiluteltiin. Kaikki keinut liikkuivat, kun konetta pyöritti käsin, jotenka on niiden seuraajienkin pakko siellä liikkua?
Ostin myös bräkleeniä, jotta voi suihkia sitä konehoneen täyteen jos vaikka johtuisi jostain ilmavuodosta (lukeman perusteella todella herkkä vuodoille)
Tulpat oli jakopäästä lähtien ekat kaksi sylinteriä valkoiset ja seuraavat kaksi oli mustia.
Päivän mittaan testaillessa värit kävi musta ruskea ja musta valkoinen välillä.

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 19 Huhti 2011 10:35
Kirjoittaja AnttiO
Tee nyt kuitenki vielä näin:

- Mittaa ohivuodot huolella
-Bensapumppu varmasti ehjä?
-Koita toisella ke-jetin määräjakajalla

Tuo ke-jetti kun on hieman sellainen laitos että se joko toimii tai ei toimi. Usein olen havainnut helpoimmaksi vaihtaa ehjän ke-jetin määräjakajan kun alkaa ettimään vikaa itse yksiköstä. Noita saa kuiteskin "kympeillä"..

Ei paljo kannata käytellä autoa jos 2 sylinteriä käy noin laihalla.

Onko autossa mitään "patentteja" liittyen ruiskuun tms vai onko se alkuperäinen paketti ke-jetti täysin?

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 19 Huhti 2011 14:16
Kirjoittaja Spol85
Saan huomiseksi puristuspainemittarin. Mitäs arvoja pitäisi startilla pyörittämällä antaa?
Kokeilin uudella puolalla ---> ei vaikutusta.
Mites jos ruuvaan suuttimet irti ja laitan ne kippoihin...saanko kuinka ne ruikkimaan kippoihin soppaa? Näkisi tuleeko kaikista muutaman millin tarkkuudella saman verran.
Bräkleeniä kului jo melkein pullollinen, kun suihkin sitä letkuihin, kun kaveri piti auton tasaisella kaasulla käynnissä. Koneen käynti ei muuttunut missään kohtaa.
Pitäisikö sen tps anturin vaikuttaa auton käyntiin? Kun ei siitä mitään tapahdu jos sen ottaa irti.

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 19 Huhti 2011 22:20
Kirjoittaja Spol85
Sain mittarin ja 1 oli noin 10 luokkaa ja 2 vähän alle 10 mutta 3 ja 4 paineita oli mittarin asteikon alareunaan. P E R K E L E!! Hassu että kaasun avulla käy kuitenkin kaikilla melkein hienosti?!?!?
Veikkauksia pystyyn mikä mennyt?

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 19 Huhti 2011 22:35
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Oisko mennyt kansipahvin kannas puhki 3 ja 4 pytyn välistä jos kummastakin puristukset hävinnyt yhtäaikaa ja aikasemmin pelannut moitteetta.

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 20 Huhti 2011 07:08
Kirjoittaja AnttiO
Moottorivauriolta tuo selvästi vaikuttaa. Minkälaisilla ahtopaineilla olet ke-jetillä ajanut, oletko 100% varma ettei moottori ole päässyt nakuttamaan?
Täältä veikataan 2 kpl hajonnutta mäntää.

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 22 Huhti 2011 16:06
Kirjoittaja Spol85
Ahdot on 0.6 - 0.7 luokkaa eli täysin vakio tasolla.
Vähän kestää tuo kannen irroitus, kun joutuu tossa parkkiksella tekemään... :D Huomenna varmaankin saan sen irti, kun saan loputkin tarvittavat työkalut.
Nakutuksesta en tiedä, kun ei ole liitin ollut koskaan kiinni (s1 boksi sininen punainen sininen?!?)

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 22 Huhti 2011 19:34
Kirjoittaja Spol85
Nyt sain kantta sen verran raotettua, että 3 ja 4 välistä metallipahvi mennyt.
Onko rs turbon orkkispahvi metallia? Harmaa jossa on oranssi/punainen juova kiertämässä kanavat.

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 23 Huhti 2011 00:16
Kirjoittaja Spol85
Sain pahvin pois ja Felpron pahvihan se siellä. Onko normi 1.6cvh pahvi samalla numerolla kuin rs turbon? Eikös se Payen pahvi ole paras? Mahtaako saada motonetistä vai joutuuko ihan Fordilta hakemaan?!?

Kuva

Kertokaas mikä Garretti tuolla on, kun kiinnitys downpipeen on 3 pultilla ja sen verran sain selvää, että A/R on 48...

Kuva

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 25 Huhti 2011 13:04
Kirjoittaja Spol85
Kuinka paksu on Fordin oma kansipahvi? Katselin, että männät tulee lohkon tason yli varmaan 3mm :shock: Männän virkaa toimittaa Wössnerin takomukit 05 ylikoossa ainakin männän laessa olevan stansin mukaan. Mietin, että paljonko mahtaa jäädä venan ja männän väliin, jos siitä kannesta joutuu ottamaan jonkun satkun pois. Kuittien mukaan kannen sekä lohkon tasot koneistettu edellisellä kerralla, kun kone oli auki. Toi FelPro pahvi kun on pirun paksu (taitaa olla 1.7mm). Eli joudunko nyt sitten kuitenkin tunkemaan sinne jonkun 2mm metallipahvin?!?

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 28 Huhti 2011 21:14
Kirjoittaja Spol85
Nonni eli pistetään vähän päivitystä tänne.

Putsasin kannen karstasta ja selvisi lämpö "ongelmakin". Eli 3 palotilasta imu/pako venojen välistä kannessa särö.
Noh tänään sain "uuden vanhan" kannen tilalle ja alan sitä seuraavaksi purkamaan. Oliko noissa jousissa jotain eroa, kun katselin, että jousissa on eri värit nykyisen kannen ja autossa olleen kannen välillä?
Onko kukaan käyttänyt Motonetin kannenpultteja? Soitin Fordille ja hinta oli 9ekpl :shock: en aikonut maksaa kannenpulteista sitä hintaa, kun 13,5e maksaa koko sarja Motonetissa.

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 30 Huhti 2011 15:43
Kirjoittaja Gona
Felpron pahvi lähestulkoon vaparikoneen pahvi eikä siis kestä turbokäytössä pitkää aikaa. Paras olisi Fordin tai sitten payen joka on lähes identtinen tai sitten cometic kolmikerros pahvi. Kumminkin jos tollasen tiivisteen sinne laitat niin en kyllä pulteissa säästäis.

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 30 Huhti 2011 17:35
Kirjoittaja Spol85
No voi p e r s e :( meinaan ehdin jo kohtuu hintaan tilaamaan uuden Felpron. No jos vaikka jossitellaan, niin toivotaan, että syy pahvin menoon oli haljennut kansi (seokset huonot 3pytyssä sen takia). Vedän varmuuden vuoksi pahviin VHT Copper Gasketit, jos vaikka pitäisi paremmin :roll:
Katselin Rallyracen tarjontaa ja siellä maksaa 22e pulttisarja eli kyllä se Fordin 9e kpl on aivan liikaa. ARP pinnat saa siihen 150e.

Re: Rs Turbo temppuilee

Lähetetty: 01 Touko 2011 15:05
Kirjoittaja AnttiO
Minulla on omassani fordin alkuperäinen kansipahvi ja sitä on ajettu parhaillaan lähes 1.5 bar ahtopaineella pitempiä jaksoja. Kansipultit ovat burtonilta ihan jotain tarviketavaraa. Ei mitään ongelmia.