Sivu 1/1

ventiilit nakuttaa ohc

Lähetetty: 25 Maalis 2011 23:05
Kirjoittaja ford sierra 89vm
mitä haittoja on jos ventiilit nakuttaa erittäin vähän? ja onko vaikea säätä ne ite? mitä pitää tietää..?

Re: ventiilit nakuttaa ohc

Lähetetty: 26 Maalis 2011 08:53
Kirjoittaja MKTuning
jos yhtään touhunnu autojen parissa, niin ei oo vaikee säätää.
tuossa ohc:ssa ollu semmosta vikaa , että nokka-akseli ja keinuvivut kuluu pilalle, ja ei riitä että vaihtaaa pelkät keinuvivut, menevät aika nopsaan pilalle (kaveri joskus vaihto pelkät keinut ja vähänajan päästä sit keinut+nokan) nokka-akseli lähtee muistaakseni taaksepäin irti kannesta, eli sentakia pitää ottaa konepois konehuoneesta (tai tehä reikä tulipeltiin :) )

Re: ventiilit nakuttaa ohc

Lähetetty: 26 Maalis 2011 12:16
Kirjoittaja country sedan
Oharista lähtee kyllä nokka eteenpäin, mutta vaihdattaa nokkalaakerit samalla.

Re: ventiilit nakuttaa ohc

Lähetetty: 29 Maalis 2011 21:42
Kirjoittaja emax
country sedan kirjoitti:Oharista lähtee kyllä nokka eteenpäin, mutta vaihdattaa nokkalaakerit samalla.
Mä tätä kikkaa kokeilin yhteen sierraan. Ja kyllähän se pienellä väkivallalla tuli pois. Mutta sitten mä en keksiny millä sen uuden keskimmäisen laakerin saa ehjänä kiinni :oops: Nokkaa en saanu tarpeeksi taakseppäin että se olis menny etukautta ja takakautta se ei mene sen takimmaisen laakerikaulan yli, olettaisin että ei ainakaan ehjänä.
Toki jos sen pellin olis ottanu sieltä takaa irti niin sitte se nokka olis tullu varmaan tarpeeksi taaksepäin mutta katsoin helpommaksi nypätä vaan kannen irti :)
En epäile etteikö joku olisi vaihtanu etukautta mutta näin mulle kävi.

Re: ventiilit nakuttaa ohc

Lähetetty: 30 Maalis 2011 18:32
Kirjoittaja hyrskyhyrsky
Uskon vahvasti että pienempi homma on napata kansi pois.(8 kansipulttia + johdot ja letkut) Jos oikeasti on se nokka pakko vaihtaa... Samalla vaihtaa kunnollinen kansipahvi. Nokan laakeri oli ainakin mulla niin timmiksi liimautuneet että oli tosiaan hommaa ruuvvimeisseleillä paukutella niitä irti vaikka kansi oli pöydällä. (itse en ainakaan irttottaisi nokan laakereita paikallaa) On nimittäin vittumainen asento tehä. ;) Kannattaa ihan suosiolla laittaa rallyracelta kovapala nostajat (jos nostajat vaihtaa), niin ne ainakin puolestaan kestää varmaan sen koneen loppuiän vaikka ovatkin hieman hinnakkaammat. Ja muistaa vain säätää välykset sopivin väliajoin. Ite välyksien säätö ei oo paha homma. Rakotulkin ja 15 ja 19mm lenkit tarvii. Tosin sen verran varotan että ainakin ruisku ohc:ssä tulee imusarja parin venttiilin kohdalle aika vittumaisesti "eteen" mutta kyllä ne on aina saanu sieltä välistä keplottelemalla säädettyä. Kaasarissa helpompi. Muistaa vain vain maltin kanssa työstää.

Re: ventiilit nakuttaa ohc

Lähetetty: 30 Maalis 2011 18:42
Kirjoittaja emax
Mä katkaisin 19mm ja 15mm lenkit sieltä haarukan päästä ja hitsasin takaisin 90 asteen kulmaan. Siitä lenkin reijästä saa sitten väännettyä jatkovarrella tapit auki.
Kaasari versiossakin on kaasari parin pakoventtiilin tapin tiellä.

E: Jos en ihan väärin muista niin noita "taunuksen venttiilinsäätö työkaluja" sai oikeen kaupastakin, ainakin joskus muinoin...

Re: ventiilit nakuttaa ohc

Lähetetty: 30 Maalis 2011 18:52
Kirjoittaja hyrskyhyrsky
Joo, tuttujuttu tosin ite jouduin vääntelemään niillä lenkin "nysillä" kun ei oo hitsausvehkeitä. :D
Ne imusarjan tukikorvakot irrottamalla saa hieman lisätilaa. Kyllä ne sitten saa säädettyä jos on katkaistut lenkin tai sitten nuo emax:in paremmat versiot. Toki ei ole iso homma ottaa imusarja kokonaan irti niin saa tosiaan aika reippaasti lisätilaa. Uuden imusarjan tiivisteen joutuu sillo hankkii ja muistaakseni maksaa 3€ kappale rallyracella.