Escort 1.6i Zetec, MAFin toiminta
Lähetetty: 16 Marras 2005 13:17
Terve!
Olen lueskellut todella monta juttua näiltä sivuilta liittyen Fordien nykimiseen, mutta en ole löytänyt vastausta omaan ongelmaani.
Osaisiko joku kertoa ruiskun ohjausyksikön toimintaperiaatteesta ja nimenomaan siitä, miten MAF siihen vaikuttaa? Irtikytkettäessä ilmeisesti poistaa muitakin antureita samalla toiminnasta, mutta auton saa ajokuntoon ainostaan MAFin irroittamalla ei esim. kaasuläpän asentoanturin irrottamalla.
Esco toimii toisena päivänä loistavasti, mutta toisena päivänä nykii ihan hulluna. Oudointa viassa on siis se, että MAFin liittimen irrottamalla auto toimii hyvin. Eli välillä auto ei kulje mihinkään eikä ota kierroksia, mutta jos sen jättää tyhjällekäynnille ja ottaa liittimen MAFista irti auto toimii heti "varakäynti" -tilassa ihan OK. Ja sen jälkeen liittimen kiinnilaittamalla saattaa toimia monta päivää OK.
Uusittu/puhdistettu: Tulpat, tulpanjohdot, ruisku (puhdistettu), suodattimet (bensa/ilma), ilmamäärämittari (uusittu ja vanha putsattu, ei apua eli luultavasti on nyt sitten kaks toimivaa).
Kaasuläpän asentoanturi ilmeisimmin on kunnossa.
Eilen autoa startatessa kuului sirinää kojetaulusta avainta kääntäessä, eikä startannu ollenkaan... Tönin sulakepohjaa ja jossain kohtaa lähti käymään kuin ei olis ongelmaa ollutkaan. Eikä oo taas nykiny sen jälkeen. Voiko viallinen sulakepohja vaikuttaa nykimiseen viitaten em. juttuun eli auto toimii aina heti anturin (MAF) irtikäyttämällä?
Oisin vieny romun Alppilaan Autosähköön, mutta kun tilattu aika koitti, auto tottakai toimi kuin unelma. Sanoivat, että turha jättää, vikaa ei löydy kumminkaan.
Kohta en keksi muuta kuin laittaa kabiiniin vipukytkin, jolla risteyksistä/motarin rampeista kiihdyttäessä voi katkaista MAFin johdot ja kiihdyttää rekan alta pois. Sitten napsuttelee ja toivoo, että toimii ees joskus. "Varakäynti" -tilassa tuntuu bensa maistuvan.
Kiitos vastauksista etukäteen.
Olen lueskellut todella monta juttua näiltä sivuilta liittyen Fordien nykimiseen, mutta en ole löytänyt vastausta omaan ongelmaani.
Osaisiko joku kertoa ruiskun ohjausyksikön toimintaperiaatteesta ja nimenomaan siitä, miten MAF siihen vaikuttaa? Irtikytkettäessä ilmeisesti poistaa muitakin antureita samalla toiminnasta, mutta auton saa ajokuntoon ainostaan MAFin irroittamalla ei esim. kaasuläpän asentoanturin irrottamalla.
Esco toimii toisena päivänä loistavasti, mutta toisena päivänä nykii ihan hulluna. Oudointa viassa on siis se, että MAFin liittimen irrottamalla auto toimii hyvin. Eli välillä auto ei kulje mihinkään eikä ota kierroksia, mutta jos sen jättää tyhjällekäynnille ja ottaa liittimen MAFista irti auto toimii heti "varakäynti" -tilassa ihan OK. Ja sen jälkeen liittimen kiinnilaittamalla saattaa toimia monta päivää OK.
Uusittu/puhdistettu: Tulpat, tulpanjohdot, ruisku (puhdistettu), suodattimet (bensa/ilma), ilmamäärämittari (uusittu ja vanha putsattu, ei apua eli luultavasti on nyt sitten kaks toimivaa).
Kaasuläpän asentoanturi ilmeisimmin on kunnossa.
Eilen autoa startatessa kuului sirinää kojetaulusta avainta kääntäessä, eikä startannu ollenkaan... Tönin sulakepohjaa ja jossain kohtaa lähti käymään kuin ei olis ongelmaa ollutkaan. Eikä oo taas nykiny sen jälkeen. Voiko viallinen sulakepohja vaikuttaa nykimiseen viitaten em. juttuun eli auto toimii aina heti anturin (MAF) irtikäyttämällä?
Oisin vieny romun Alppilaan Autosähköön, mutta kun tilattu aika koitti, auto tottakai toimi kuin unelma. Sanoivat, että turha jättää, vikaa ei löydy kumminkaan.
Kohta en keksi muuta kuin laittaa kabiiniin vipukytkin, jolla risteyksistä/motarin rampeista kiihdyttäessä voi katkaista MAFin johdot ja kiihdyttää rekan alta pois. Sitten napsuttelee ja toivoo, että toimii ees joskus. "Varakäynti" -tilassa tuntuu bensa maistuvan.
Kiitos vastauksista etukäteen.