-85-> 2.0 ohc Sierran tyhjäkäyntisäädin
Lähetetty: 24 Maalis 2011 18:14
Mua ainaki on aina kiinnostanu mitä se tyhjäkäyntimokkula on syöny. Nyt semmosen purin ja otin vähä kuvia jos muitakin kiinnostaa. Löytyy sieltä ainakin yks jännä juttu
Eli tarkoitan sitä tämän näköistä morkoolia siinä kaasarin kyljessä.

Takaa kun aukaisee noi neljä ruuvia ja nyppää mustan kannen auki niin...

...sitten näyttää tältä. Täällä sattui remmi olemaan ehjä

Tälläinen epäkesko liikuttaa luistia. Kuten tuosta huomaa, epäkesko on asennettu niin, ettei siitä ole yhteyttä runkoon. Kerron pian miksi.

Ja luisti näkyy siellä. Tässä oli tuo luisti jumittunu paikalleen.

Vingutin niittauksen pois tuon muoviholkin ympäriltä minkä sisällä luisti liikkuu.

Ja sitten, siinähän oli johto
Luistista menee maadoitusjohto boksille. Kun kaasuvipu ottaa kiinni luistiin se maadoittaa sen samalla ja boksi huomaa siitä koska pitää alkaa säätämään tyhjäkäyntiä
Tästä syystä se epäkesko oli "eristetty"

Ja siinä näkyy reikä mistä otin äsköiset pois. Tuonne kertyy hapettumaa ajanmittaan ja se supistaa tuota muoviholkkia joka taas jumittaa itse luistia.

Sitten toinen puoli auki. Katkennu johto on luistille menevä.


Siinä vielä yksi sommittelu kuva

Tätä reunimmaista pinniä se luisti maadoittaa

Tuon kuuluu pääpiirteittäin toimia näin
Kun virran laittaa päälle niin luisti tulee pitkälle.
Starttauksen jälkeen kun auto on käynnissä se menee jonku ajan päästä puoliväliin.
Kun auto käy ja kaasua painaa niin luisti tulee taas pitkälle.
Kun päästää kaasun, luisti on hetken pitkällä ja menee takaisin puoliväliin.
Kun auton sammuttaa niin luisti painuu hetkeksi kiinni, ja sitten taas takaisin puoliväliin (jälkikäynnin esto).
Elikkä jos tyhjäkäynti jää välillä korkealle niin kokeilkaa vähä hinkata luistin päätä ja sen vastinpintaa hiekkapaperilla, että yhdistää paremmin
Muita vikoja tässä palikassa voi olla rikkinäinen remmi, jumittunut luisti, tai kärvähtäny moottori.

Eli tarkoitan sitä tämän näköistä morkoolia siinä kaasarin kyljessä.

Takaa kun aukaisee noi neljä ruuvia ja nyppää mustan kannen auki niin...

...sitten näyttää tältä. Täällä sattui remmi olemaan ehjä

Tälläinen epäkesko liikuttaa luistia. Kuten tuosta huomaa, epäkesko on asennettu niin, ettei siitä ole yhteyttä runkoon. Kerron pian miksi.

Ja luisti näkyy siellä. Tässä oli tuo luisti jumittunu paikalleen.

Vingutin niittauksen pois tuon muoviholkin ympäriltä minkä sisällä luisti liikkuu.

Ja sitten, siinähän oli johto



Ja siinä näkyy reikä mistä otin äsköiset pois. Tuonne kertyy hapettumaa ajanmittaan ja se supistaa tuota muoviholkkia joka taas jumittaa itse luistia.

Sitten toinen puoli auki. Katkennu johto on luistille menevä.


Siinä vielä yksi sommittelu kuva

Tätä reunimmaista pinniä se luisti maadoittaa

Tuon kuuluu pääpiirteittäin toimia näin
Kun virran laittaa päälle niin luisti tulee pitkälle.
Starttauksen jälkeen kun auto on käynnissä se menee jonku ajan päästä puoliväliin.
Kun auto käy ja kaasua painaa niin luisti tulee taas pitkälle.
Kun päästää kaasun, luisti on hetken pitkällä ja menee takaisin puoliväliin.
Kun auton sammuttaa niin luisti painuu hetkeksi kiinni, ja sitten taas takaisin puoliväliin (jälkikäynnin esto).
Elikkä jos tyhjäkäynti jää välillä korkealle niin kokeilkaa vähä hinkata luistin päätä ja sen vastinpintaa hiekkapaperilla, että yhdistää paremmin
