Sivu 1/1

kierrokset heittelee

Lähetetty: 21 Maalis 2011 15:11
Kirjoittaja urskiii
Elikkä omistan tollasen ford focus 1999 ni ei ole tyhjäkäynti ollenkaan tasaista ja sitten kun tulee risteykseen ja painaa kytkimen pohjaaan niin kierrokset nousee 3000 kieppeille :S elikkä jää ns leijumaan. Mistäköhän päin uskaltas lähtee kattoo et mikä mättää? :? Kiitos etukäteen vastanneille!!

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 22 Maalis 2011 09:47
Kirjoittaja Puavvo
Mondeossa takelteli kaasuvaijeri ja vika poistui tööttäämällä CRC:tä kohtaan, jossa vaijeri menee tulipellin läpi. Siis jalkatilan puolelta. Jos tyhjäkäynti seilaa itsekseen ylösalas ja ylös, niin sitten ei varmaan ole rasvan puutetta.

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 22 Maalis 2011 13:39
Kirjoittaja urskiii
pitääpi koittaa :)

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 22 Maalis 2011 16:32
Kirjoittaja etuvetoesco
aiva selvä imuilmavuoto jossai

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 22 Maalis 2011 17:16
Kirjoittaja urskiii
urskiii kirjoitti:pitääpi koittaa :)
ei ainakaa crc auttanu :(

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 23 Maalis 2011 09:28
Kirjoittaja urskiii
mitenköhän tollasen imuilmavuodon kohdan helpoiten toteaa/ löytää :D? osaakohan kukaan sanoa että oiskohan joku muu kuin imuilmavuoto?:S nopeesti vastauksii rupee hajoo pää ton auton kanssa. tai no korjaamollahan ne korjaa sen PIENTÄ korvausta vastaan...

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 23 Maalis 2011 10:42
Kirjoittaja Puavvo
Eikös tarvikeliikkeestä/ huoltsikalta saa jotakin spraytä, jota voi suihkia imuputkien ja -kanavien liitoksiin? Ensin vaan kone käyntiin, sitten suihkimaan ja jos kierrokset nousevat, on kyseisessä kohdassa vuoto. Voi kait siellä olla joku muoviputki haljennutkin pakkasherran armosta, mutta sen pitäisi löytyä samalla konstilla. En ole menetelmää kokeillut, joten täsmentäkää vaan.

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 23 Maalis 2011 14:14
Kirjoittaja etuvetoesco
puhistuspray //jarrusprey nimellä liikkuu

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 23 Maalis 2011 22:08
Kirjoittaja futura68
Joutokäynnin säätömoottori tai kaasuläpän asentoanturi!

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 24 Maalis 2011 17:36
Kirjoittaja urskiii
tänää tulpat vaihoin alkuun ja samalla huomasin et öljyä fuskaa vissiinki kannen välistä :S voikohan tollai vaikuttaa? tuntuu kyl aika kaukaa haetulta mut kummiski? :D mites tollasen kaasuläpän asentoanturin totee et ois siinä vikaaa muutaku vaihtamalla?:D

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 24 Maalis 2011 18:24
Kirjoittaja emax
etuvetoesco kirjoitti:puhistuspray //jarrusprey nimellä liikkuu
Starttipilotti on parasta :)

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 24 Maalis 2011 19:54
Kirjoittaja urskiii
emax kirjoitti: Starttipilotti on parasta :)
elikkä siis kävisin hakee paikallisesta motonetista starttipilottia ja suihkuttelisin sitä kaikkiin imupuolen liitos kohtiin ja jos kierrokset nousee huomattavasti niin siinä olisi sitten vuoto kohta vai? :D en oo mikään talttasarjan terävimpiä talttoja niin saa taivuttaa ihan rautalangasta mulle kaikki neuvot :D

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 25 Maalis 2011 11:25
Kirjoittaja Puavvo
urskiii kirjoitti:tänää tulpat vaihoin alkuun ja samalla huomasin et öljyä fuskaa vissiinki kannen välistä :S voikohan tollai vaikuttaa? tuntuu kyl aika kaukaa haetulta mut kummiski? :D mites tollasen kaasuläpän asentoanturin totee et ois siinä vikaaa muutaku vaihtamalla?:D
Öljy voi olla tihkunut myös venttiilikopan tiivisteestä, ja se on aika harmitonta. Jos jäähdytinneste on normaalia, nin tuskin kansi falskaa. Anturin ja tyhjäkäynnin säätömoottorin voi onnistua testaamaan digitaalisella yleismittarilla. Joku täällä ehkä tietää, mikä on näille oikea resistanssi? Jos ohmit on ihan muuta kuin pitäisi, niin uutta peliin.
urskiii kirjoitti: elikkä siis kävisin hakee paikallisesta motonetista starttipilottia ja suihkuttelisin sitä kaikkiin imupuolen liitos kohtiin ja jos kierrokset nousee huomattavasti niin siinä olisi sitten vuoto kohta vai? :D en oo mikään talttasarjan terävimpiä talttoja niin saa taivuttaa ihan rautalangasta mulle kaikki neuvot :D


Juurikin noin. Voihan tietysti ensin käydä imupuolen silmämääräisesti läpi, jos siellä on joku halkeuma tai klemmari auki.

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 25 Maalis 2011 15:35
Kirjoittaja urskiii
juu elikkä tänään kävin sit hakemassa tota starttipilottia paikallisesta motonetistä. suihkuttelin sitä imusarjan putkiin niin johan rupes käymää tasasesti! mutta ei siinä putkessä näkynyt päälle päin mitään :S milläs tollast imusarjaa nyt lähtis korjailee? en viittis ostaa uutta imusarjaakaan :S
elikkä vikana siis on imuilmavika.

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 25 Maalis 2011 16:38
Kirjoittaja yritäedes
No nyt ei ole taas hajuakaan, mistä moottorista on kyse? Bensa? 1,6 ?
Jos paikallistit vuodon siihen imusarjan kohdalle, niin katso ihmeessä että
kampikammion huohotinsysteemin letkut on paikallaan. 1,6 koneessa ne
on juuri sen imusarjan takana, vähän pahassa paikassa. Letkun pitäisi tulla
alempaa, lohkon kyljessä olevalta PCV-venttiililtä (pieni peukalonpään kokoinen
nypykkä), jakautua siellä imusarjan takana kahdeksi letkuksi, jotka molemmat
menevät imusarjassa oleviin liittimiin. Letkujen pitäisi olla ehjät ja paikoillaan.
Taskulamppu avuksi ja tiirailemaan!

Re: kierrokset heittelee

Lähetetty: 25 Maalis 2011 17:52
Kirjoittaja urskiii
Elikkä nytten on sit vika korjattu eli vikahan oli kampikammion huohotinsysteemin letku jossa oli vaakasuunnassa viilto ja vanha omistaja oli laittanu näppärästi teippiä letkun päälle :D eli siis kun suihkutti starttipilottia imusarjan päälle niin siitä sitten joka kerta valu sitä sinne huohotus letkun päälle! :wink:

Iso kiitos teille!! nostan hattua!