Sivu 1/1

is sierra vikoja?

Lähetetty: 16 Marras 2005 03:12
Kirjoittaja sepi
Moi

Oon tässä ajatellut ostaa 87-90vm viistoperä is sierran

Mitäs paikkoja noista kannattais tarkistella
minkälaisia vikoja noissa yleensä on? onko ruiskuissa ongelmia tiedossa?
onkohan nuo kaikki is sierrat lukkoperällä?
ja kumpi kone olisi varmempi ohc/dohc

Lähetetty: 16 Marras 2005 09:56
Kirjoittaja jmm79
Mun kokemus iS sierraan pohjautuu viiteen vuoteen (200.000 tkm).
Ongelmia ei ollut moottorin kanssa kuin OHC koneen tyypivikanakin oleva nokka-akselin kuluminen ja sitä kautta koneen nakuttaminen ja lisäilmaluistin tukkiutuminen (epätasainen tyhjäkäynti) aika ajoin.. kansi rempalla ja uudella lisäilmaluistilla ajelin huoleti..

Ovien alareunat ja lokasuojan kaaret ruostuu helposti.

Minun mielestä iS sierroissa on kitkalukkoperä ??

En osaa sanoa kumpi parempi OHC vai DOHC mut DOHC kansi on vissiin aika helposti halkeava.

Etujarrulevyt menee helposti kieroon ja jarrutuksissa alkaa ratti tärisemään myös puslia alustassa kuluu mut missäs autossa ei osat kuluisi :)

Lähetetty: 16 Marras 2005 16:27
Kirjoittaja lalli69
IS ei tarkoita että lukkoperä löytyisi. (=Valinnaisvaruste)
Jos lonkalta arvioisin, niin joka neljännessä mk1 is:ssä sellainen on ruksattu listalta ja uudemmissa vielä harvemmin.

Näkemättä/Kokeilematta ei oikein pysty sanomaan mitään, sillä kyse on kuitenkin melkein 20vuotta vahasta autosta.

Lähetetty: 16 Marras 2005 16:34
Kirjoittaja DragoN1982
niin ja jos auto on IS ja kone DOHC niin silloin kyseessä on vain varustetaso. Kone on sama kuin muissakin dokkiruiskuissa.

Lähetetty: 16 Marras 2005 17:25
Kirjoittaja VesQ
Kuin myös ohc is on vaan varustetaso, tai onhan siinä kannessa pienenpieniä muutoksia mutta kuitenkin

Eli siis ruisku ja varusteiltaa s eli ilmeisesti sport

No okei on siinä 10hv enemmän mutta sekin mielestäni vain paperilla

Lähetetty: 16 Marras 2005 17:40
Kirjoittaja Jaakko85
Ei siinä mitään vikoja ole. :wink:

Lähetetty: 16 Marras 2005 17:43
Kirjoittaja Bootsi
VesQ kirjoitti:onhan siinä kannessa pienenpieniä muutoksia mutta kuitenkin
Mitä? ..siis verrattuna vaikka CLX ym. ym.

Käsittääkseni koneessa ei ole mitään eroa tavis ruisku Sierraan.
Erot alustassa ja varusteluissa.


[eihän 15v. vanhassa Fordissa ole muuta kuin vikoja :lol: :lol: :lol: )

Lähetetty: 16 Marras 2005 18:55
Kirjoittaja Sultzi
Ominaisuus :roll:

Lähetetty: 16 Marras 2005 20:16
Kirjoittaja VesQ
Siis sama kone/kansi kaikissa ruiskuissa mutta verrattuna esim kaasariin niin kanavia aavistuksen siistitty ja ne kolot suuttimille

Lähetetty: 16 Marras 2005 21:35
Kirjoittaja sepi
eli ei muita ns tyyppivikoja kuin nokka? ruiskuissa ollut ongelmia?
ja ohc on sitten parempi kuin dohc vaiko?

ja noista lukkoperistä nyt sen takia kyselin kun en ole nähnyt muissa kuin is sierroissa vai onko niitä saanut muihinkin?

ei jaksais enään noita vanhoja escortteja kun tuntuu että ainakun on lähössä jonnekin niin saa lyödä kadet pas**** ennen kun pääse etiäpäin

niin ajattelin vaan oisko tommonen sierra sen varmempi vai kannattaisko pysyä suosiolla fordeista erossa

Lähetetty: 16 Marras 2005 21:46
Kirjoittaja VesQ
sepi kirjoitti:ohc on sitten parempi kuin dohc vaiko?
Löytyy sitä ohcstäkin paljon "ominaisuuksia" (vikoja) ja dohci taitaa mennä hieman pienemmällä aineella, koneen osat maksaa tosin dokkiin aika paljon enemmän ja kansista tahtoo pako-ohjurit tippua sekä tahtoo halkeilla ne kannet

Ohchen osat halpoja ja virityskäyttöön todella hyvä. Öljyä tahtovat vuotaa vähän joka raosta vaikka tiivisteet olisi kunnossa. Itse ehkä valitsisin ohcn mutta tämä vain minun mielipiteeni