Sivu 1/1

Rs turbo, koneen irrotus

Lähetetty: 16 Maalis 2011 18:47
Kirjoittaja Jamba
terppa.
eli tollanen homma ois eessä kun pääs kakkospytyn mäntä vähä sulamaan.
kertokaas alottelevalle foortilaiselle että mahtuuko ton 1.6 cvh lohkon vetäsees irralleen ilman laatikon irrotusta?
autossa ei ole siis enää kantta tai muuta ylim. kiinni.
tuohon on leikattu koriin sellanen aukko että mahtu paremmin noit jakopään hommia tekee mutta tsiigailin että saattas mahtua konetta vetää vasemmalle jonkun cm määrän normaalia enemmän.
kuinkahan pitkä se kytkin akseli on, jotta mahtuuko vai ei.
se "huolto aukko" ei ole mikään ihan pien.
jos pelkkää lohkoa ei saa otettua nii mistähä kaikkialta tuo moottori-laatikko-yhtälö on kiinni?

kiitosta jo etukäteen vastaajille!

Re: Rs turbo, koneen irrotus

Lähetetty: 16 Maalis 2011 22:37
Kirjoittaja emax
Sehän riippuu sen huoltoaukon koosta mutta normaalisti ei mahdu. Onko sielä pytys pahat jäljet? Että onnistuisko hoonata sinne päin kun ottaa vain öljypohjan ja männän pois.

Re: Rs turbo, koneen irrotus

Lähetetty: 16 Maalis 2011 23:14
Kirjoittaja Aksu
Ainakin itse vaihdoin xr3:sta (-89) koneen niin että laatikko oli melkein paikoillaan.
Eli laatikon tukipalkin etupäästä irti ja kuskinpuolen alatukivarren sisäpään irti. muistaakseen noilla se sieltää lähti pois paikoiltaan.

Re: Rs turbo, koneen irrotus

Lähetetty: 17 Maalis 2011 08:36
Kirjoittaja Jamba
emax kirjoitti:Sehän riippuu sen huoltoaukon koosta mutta normaalisti ei mahdu. Onko sielä pytys pahat jäljet? Että onnistuisko hoonata sinne päin kun ottaa vain öljypohjan ja männän pois.
Ei oo pytyssö juur minkäänlaisia jälkiä. mutta eikös sen jonku alapalkin joudu irrottaa kokonaan jos öljynpohjankautta vaihtaa?
Aksu kirjoitti:Ainakin itse vaihdoin xr3:sta (-89) koneen niin että laatikko oli melkein paikoillaan.
Eli laatikon tukipalkin etupäästä irti ja kuskinpuolen alatukivarren sisäpään irti. muistaakseen noilla se sieltää lähti pois paikoiltaan.
Selvä peli, pitää tänää tai huomenna käyä ruuvamaan loppujankin irti sitte.
kirjotellaan lisää kun jotakin tapahtuu :D

Re: Rs turbo, koneen irrotus

Lähetetty: 17 Maalis 2011 13:46
Kirjoittaja AnttiO
Kannattaa sitten miettiä hieman miksi se mäntä on sulanut ja huomioida se että ne muutkin männät voi olla sökönä vaikka ne vielä nimellisesti näyttäisivät ehjiltä. Itse aikanaan useamman rs turbon moottorin tuhonneena näin sellaisia mäntiä mitkä näyttivät ihan hyviltä mutta kun kopsautti pöytään putosi renkaitten kohdalta pala irti.

Männät pitää olla sitten MAHLE tekemät ja juurikin rs turbon omat.
Ps. minulla on yksi vara-alakerta, hyvä lohko ja mäntäsarja.