Sivu 1/1
Kaasutin turboon
Lähetetty: 13 Marras 2005 19:27
Kirjoittaja jope
eli pystyykö turbo autossa käyttään vakio kaasutinta
onko paineilla haittaa sen toiminnalle. olen suunnitellut turbo projektia ja tarkoitus olisi päästä halvalla, eikä viitsi ostaa kallista turbo kaasaria
Lähetetty: 13 Marras 2005 20:39
Kirjoittaja overboost
3 Vaihtoehtoa
-Kaasari ennen turboa
-Matala ahtopaine
-Kaasarin tiivisteiden,kohon ja neulaventtiilin vaihto
Lähetetty: 13 Marras 2005 20:56
Kirjoittaja VesQ
Ja mahdollisesti webereissä olevan lisärikastuspiirin tulppaaminen
Eli taitaa olla helpoin se turbon kaasari, on meinaan aika mielenkiintoista leikellä kaasariin tiivisteitä jotstain kumista
Lähetetty: 13 Marras 2005 21:05
Kirjoittaja jope
inkälainen koho ja neulaventtiili siihen pitäs laittaa
Lähetetty: 13 Marras 2005 21:07
Kirjoittaja VesQ
Se sellainen peltinen/messinkinen koho ei kelpaa eli joku muovinen yms
Ja neulaventtiilissä pitää olla kuminen pää jotta tiivistyy ja jaksaa pitää ahtopaineen verran painetta
Eli se kohokammio kokonaisuudessaan pitää saada kestämään vähintään käytettävän ahtopaineen verran
Lähetetty: 13 Marras 2005 21:13
Kirjoittaja jope
joo tuossa kaasarissa on muovinen koho, mutta onko se neula venttiili se josta tulee bensaa kohokammioon vai mikä se on?
ps: yrittäkää saada selvää tuosta. ei oikeen toimi kirjaimet
ylläpito vähän lisäili kirjaimia... 
Lähetetty: 13 Marras 2005 21:17
Kirjoittaja VesQ
Se koho liikuttaa sitä neulaventtiiliä kun bensan pinta nousee/laskee. Eli kun koho laskee alas niin se vetää neulaventtiiliä ulos siitä "suuttimesta" ja sieltä välistä pääsee bensaa virtaamaan. Kun bensanpinta nousee tarpeeksi niin koho painaa venttiilin sinne koloonsa ja se tukkii bensantulon
Lähetetty: 13 Marras 2005 21:19
Kirjoittaja jope
joo nyt älysin kiitoksia neuvoista
Lähetetty: 13 Marras 2005 21:22
Kirjoittaja jope
ai niin einas unohtua että toiisko luisti kaasarit
Lähetetty: 14 Marras 2005 08:31
Kirjoittaja country sedan
VesQ kirjoitti:Ja mahdollisesti webereissä olevan lisärikastuspiirin tulppaaminen
Eli taitaa olla helpoin se turbon kaasari, on meinaan aika mielenkiintoista leikellä kaasariin tiivisteitä jotstain kumista
Yleensä power jet ei ole tarpeeton, kaikkein vähiten ahdetussa koneessa. Joissain IDF Webruissa voi joutua ryypyn tulppaamaan, on hankala paineistaa, joutuu tekemään ulkopuolisesti.
Kannentiiviste syntyy kätevimmin uudesta tiivisteestä jonka muuraa silikoonilla tms. tiiviste mämmillä.
Luistikaasarit toimii, minkälaisen savotan jälkeen, riipuu kaasarista.
Minkä tahansa kaasarin saa pelaamaan paineistettuna, jopa VV toimii pienilla ahdoilla mukavasti.
Noin äkikseltään kuuloistais ko. tapauksessa joku Dat 32 Webru helpoimmalta/toimivimmalta ratkaisulta.
Lähetetty: 14 Marras 2005 11:30
Kirjoittaja jope
mulla oli vaan tarkoitus kokeilla että saanko toimimaan turbon kans ja autona on vaan tämmönen mökkiauto että aattelin päästä mahdollisimman halvalla