Sivu 1/1
Esortin nokka
Lähetetty: 12 Marras 2005 21:42
Kirjoittaja jarvay
Morot kaikille! saitte uusia jäseniä..
Mutta kysymyskin olisi, kun on tuosta escortista(1.6efi cvh) alkanut tehot hiipumaan ja eikö näissä ole ollut nokka-akselissa juuri ollut vikoja aika lailla. Elikkä voikohan vika johtua muustakin? auto vähän tehottoman olonen ja kun polkasee kaasun pohjaan alkaa hirveä booaus kuulua. Koneen ei ainakaan väljä pitäisi olla, ja kaikkien anturienki pitäisi olla kunnossa.
Ja onkohan kallis uusi akseli vai saako kunnostettuja? täytyykö nostajat vaihtaa myös?
Jeps..
Re: Esortin nokka
Lähetetty: 12 Marras 2005 21:46
Kirjoittaja ft79
jarvay kirjoitti:Morot kaikille! saitte uusia jäseniä..
Mutta kysymyskin olisi, kun on tuosta escortista(1.6efi cvh) alkanut tehot hiipumaan ja eikö näissä ole ollut nokka-akselissa juuri ollut vikoja aika lailla. Elikkä voikohan vika johtua muustakin? auto vähän tehottoman olonen ja kun polkasee kaasun pohjaan alkaa hirveä booaus kuulua. Koneen ei ainakaan väljä pitäisi olla, ja kaikkien anturienki pitäisi olla kunnossa.
Ja onkohan kallis uusi akseli vai saako kunnostettuja? täytyykö nostajat vaihtaa myös?
Jeps..
- ainakin tarvike nokat on susia...(itellä kesti 2kk..)
-kaitpa nuo nostajat kannattaa vaihtaa samalla pellin avauksella
kun ovat kuluvaa tavaraa....
-kuulostais kyllä kuvauksen perusteella että vikaa jossain muuallakin...
jos esim vettiilit vuotaa ja suuttimet tukossa ym...

Lähetetty: 12 Marras 2005 21:47
Kirjoittaja WSE
Nokka akseli pitää kyllä sen verran kovaa kalinaa kuluneena ettei siitä voi erehtyä. Tehon puute viittaa enempikin polttoaineensaantiongelmiin eli onkohan suodatin puhdas ja pumppu kunnossa?
Lähetetty: 12 Marras 2005 21:49
Kirjoittaja ft79
WSE kirjoitti:Nokka akseli pitää kyllä sen verran kovaa kalinaa kuluneena ettei siitä voi erehtyä. Tehon puute viittaa enempikin polttoaineensaantiongelmiin eli onkohan suodatin puhdas ja pumppu kunnossa?
kyllä se nakutus häviää kun rupee auto käymään 2:lla..

Lähetetty: 12 Marras 2005 22:26
Kirjoittaja Monteonisti
Onko tuo tosiaan totta että Ekkereistä hajoaa nokat?
Hajos mullakin kyllä kerran yhdestä Viatista, tai oikeastaan katkes koko nokka-akseli.

Vedin kiireessä nokan kiinni "venäläisellä momenttiavaimella" eli kun naksahtaa niin vartti takasin.

Eihän tuo alumiinikansi oikein tuosta tykännyt, postas toisen puolikkaan pultit ja nokka katkes kun oli nuita puristuksia kait liikaa!

Voorteissa on kyllä nokat kestäneet, siis oma ja autojen, ainakin tähän asti!

Lähetetty: 12 Marras 2005 22:31
Kirjoittaja ft79
tarvike nokissa on kait karkasu unohtunu kokonaan
no ei kaikissa mutta kuiteski....
meni 2kk.. nokka sileeks..
oli tosin cvh...tuo murheen murtama moottori...

Lähetetty: 12 Marras 2005 22:36
Kirjoittaja Monteonisti
Jos tarvii tarvikenokan niin kait alkuperäinen on hajonnut? 8)
Lähetetty: 12 Marras 2005 22:41
Kirjoittaja ft79
sileeks... tosin ei tietoo oliko alkuperänen...

Lähetetty: 12 Marras 2005 22:42
Kirjoittaja Monteonisti
Kait ainakin uutena alkuperäinen? 8)
Lähetetty: 12 Marras 2005 22:46
Kirjoittaja ft79
Monteonisti kirjoitti:Kait ainakin uutena alkuperäinen? 8)
no eihän sitä ikinä tiedä...
kyll luulen että on menny näin:
joku laitetaan aamulla firman(oy ford ab) autolla
hakemaan nokkia Biltemasta..

Lähetetty: 12 Marras 2005 23:33
Kirjoittaja VesQ
ft79 kirjoitti:sileeks... tosin ei tietoo oliko alkuperänen...

Oiskohan samasta syystä kuin se uusi tarvikenokkakin

Ja foordin nokissa on jokok logo tai fordin tyylisiä numero/kirjain sarjoja
Lähetetty: 13 Marras 2005 15:52
Kirjoittaja ft79
niin mutta se alkuperänen on varmaan kulunu
ajettujen kilometrien ja väärän öljyn takia..(huonon)

Lähetetty: 13 Marras 2005 17:57
Kirjoittaja jarvay
Nii elikkäs onkohan se sit kiinni siit nokasta vaiko muustakin...? ajettu n. 230tkm missä vaiheessa muilla tullut vaihto ajankohtaiseksi.. miksihän nuo venttilien jouset on laitettu nii jäykät tuohon? onkohan mitään järkisyytä edes, en ole vielä muissa vehkeissä yhtä timmejä jousia nähnyt? taitaapi se jo kuluttaa nokkaa aika hyvästi..
Lähetetty: 14 Marras 2005 11:23
Kirjoittaja JesseT
Jouset on jäykät painavien seuraajien takia, jotta homma toimisi edes 6000rpm asti. Ota pari nostajaa sieltä kannesta ylös ja katso miltä ne näyttää. Onko niissä pohjat montulla? Milta nokat näyttää? Ihme jos on 230 000 km ja vielä vakionokka
Muita efi CVH:n vakio puutumisvikoja on lambda ja katalysaattori.
Lähetetty: 08 Touko 2006 23:19
Kirjoittaja Brainstorm
Paljonkohan tuommonen huolto sit maksaa kun vaihdetaan nokka-akseli + nostimet? Varmaan sen verran että mielummin ostaa uuden koneen

tai auton
