2L OHC kaasarikoneen turbotus kaasareilla.
Lähetetty: 22 Helmi 2011 14:18
Tosta hommasta en löytänyt oikein mitään tietoa tältä foorumilta joten tein tälläsen. Joten jotain mielipiteitä hommasta, onko kuinka kannattavaa ja mitään järkeä muutenkaan? Itselle ruiskut tuntuu hirveen vaikeilta kun niitä ei koskaan ole tullu ropattua oikeen eikä idea sähköautosta miellytä. 
Niin se kysymys ois että kuinkas tuo sierran rakennus onnistuis jos pala palalta sitä alkasin tekemään? Aihio siis 2L ohc kaasari -89. Jos siihen ensin laittais tuplat (mitkä sopii/hyvät turbon kanssa?) sitten nokkaa (onko mikään hyvä molempiin vapari ja turbo käyttöön?) ja jos sitten kantta silottelis. Pelaisko tuo noilla varusteilla hyvinkään? Sitten männät jotta ruttua alemmas saa ja sitten lopuksi se turbo ja jäähy ja hilut mitä ne vaatii bensapumppua isompaa jne. Pysyykö sytytys perässä? Suorasytty hyvä ratkaisu?
Onko siitä putken muokkauksesta mitään hyötyä/kannattaako alkaa väsäämään esim peltisarjaa ennenko turbolle tekee sarjan?
Idea on se että rakennetaan sitä mukaa kun budjetti kestää siinä järjestyksessä että aina kun jotain saa tehtyä niin sen edes jossain huomais.
Kahta autoa ei ole varaa pitää joten täysveristä projektia ei ole mahdollisuutta väsätä.
Kaasari+turbosta saa jauhaa mitä tykkää. On vaan nykyään kaikki niin paljon ruiskujen perään.
Varmaan syystäkin..

Niin se kysymys ois että kuinkas tuo sierran rakennus onnistuis jos pala palalta sitä alkasin tekemään? Aihio siis 2L ohc kaasari -89. Jos siihen ensin laittais tuplat (mitkä sopii/hyvät turbon kanssa?) sitten nokkaa (onko mikään hyvä molempiin vapari ja turbo käyttöön?) ja jos sitten kantta silottelis. Pelaisko tuo noilla varusteilla hyvinkään? Sitten männät jotta ruttua alemmas saa ja sitten lopuksi se turbo ja jäähy ja hilut mitä ne vaatii bensapumppua isompaa jne. Pysyykö sytytys perässä? Suorasytty hyvä ratkaisu?
Onko siitä putken muokkauksesta mitään hyötyä/kannattaako alkaa väsäämään esim peltisarjaa ennenko turbolle tekee sarjan?
Idea on se että rakennetaan sitä mukaa kun budjetti kestää siinä järjestyksessä että aina kun jotain saa tehtyä niin sen edes jossain huomais.

Kaasari+turbosta saa jauhaa mitä tykkää. On vaan nykyään kaikki niin paljon ruiskujen perään.
