Sivu 1/1
Vielä kerran 1.8 mondeon "kalkatus/nakutus"
Lähetetty: 11 Marras 2005 11:22
Kirjoittaja IceQL
Söörtsiä on tullut käytettyä kyllä mutta kysytään nyt vielä kerran.
Eli vaatiiko toimenpiteitä/voiko pitää normaalina jos se 94vm. 1.8 zetekki käy kuin diisseli kun autolla on ajettu 230 000
Onko siinä Fortessa mitään järkeä tähän, ja mitä sillä käsittely maksaa??
Pakko vielä kysyä kerran kun noissa vanhoissa keskustelu jäi "puolitiehen".
Kiitoksia vastauksista ja etenkin näiden 1.8:en omistajien kommentteja kaivataan.
Lähetetty: 12 Marras 2005 00:14
Kirjoittaja Monteonisti
Nakutukseen voi auttaa jokin litku. 8)
Lähetetty: 12 Marras 2005 00:16
Kirjoittaja ft79
Monteonisti kirjoitti:Nakutukseen voi auttaa jokin litku. 8)
litra stp:tä ja pakkasella autoa saa lohkottaa koko päivän..

Lähetetty: 12 Marras 2005 12:30
Kirjoittaja fiiikus
-94 esco samalla koneella ja kalkattanut ties kuinka kauan, puoli tuntia lämmitystä talvella ja aina on lähtenyt (ilmankin).. kilsoja 311 tkm. ajettu ties millä öljyillä, mutta vaihdettu säännöllisesti kuitenkin kuulemma. nyt on Mobil 5W30 "zetec öölit", edellisen omistajan jäljiltä Valvolinet
Lähetetty: 12 Marras 2005 22:46
Kirjoittaja Monteonisti
Onhan nuo tosiaan lähtenyt käyntiin ilman lämmitystäkin vaikka pakkasta yli 30, ääni vähän häiritsee ja meinaa karata naapurin tontille kun laatikko niin jäykkä mutta jarru auttaa asiaa! 8)
Lähetetty: 12 Marras 2005 22:49
Kirjoittaja ft79
kyllä lähtee jos on paikat kunnossa...
sierrakin lähti vaikka konehuoneesta kuulu
sellanen lupaava VOU...VOU...VOU...
ja sitten Proooom... kiekat tappiin niin rupes käymään hyvin..
miksköhän se kone hajos..
(oli laakerit ihan paskana ja männässä reikä..)
oljy pyroli:n 10w30...

Lähetetty: 12 Marras 2005 22:52
Kirjoittaja Monteonisti
Mistä olet löytänyt Pyroilia 10W30 kun minä olen löytänyt yleensä vain täyssynteettistä 5W40 ja joskus harvoin 5W50?

Lähetetty: 12 Marras 2005 22:58
Kirjoittaja ft79
säästöpörssistä....

Lähetetty: 12 Marras 2005 23:20
Kirjoittaja Monteonisti
Paljonko säästit?

Lähetetty: 12 Marras 2005 23:31
Kirjoittaja VesQ
^
Hmm, +5e öljystä -500e koneremontti, ei edes plusmiinus nolla
Monteonisti kirjoitti:Onhan nuo tosiaan lähtenyt käyntiin ilman lämmitystäkin vaikka pakkasta yli 30, ääni vähän häiritsee ja meinaa karata naapurin tontille kun laatikko niin jäykkä mutta jarru auttaa asiaa! 8)
Sitä kytkintähän saa ja pitäisi painaa pohjaan startatessa, jaksaa konekkin pyöriä paljon herkemmin kun ei ole jäykät öljyt jarruttamassa laatikkoa
Lähetetty: 13 Marras 2005 03:32
Kirjoittaja Fiestalla
ft79 kirjoitti:kyllä lähtee jos on paikat kunnossa...
sierrakin lähti vaikka konehuoneesta kuulu
sellanen lupaava VOU...VOU...VOU...
ja sitten Proooom... kiekat tappiin niin rupes käymään hyvin..
miksköhän se kone hajos..
(oli laakerit ihan paskana ja männässä reikä..)
oljy pyroli:n 10w30...

Huh huh...
Ihanko tietosen riskin otit? Mä käytän aina talvisin -87 Corollassani synteettisiä 5W- öljyjä.. tossa Fiestassa on osasynteettiset 10W-40 ölpät..mut on talvella lähes aina johdon päässä.

Lähetetty: 13 Marras 2005 15:49
Kirjoittaja ft79
sierra vaan vei 4l viikossa....
eipä kannata kallita öljyjä siinä vaiheessa ostaa..

Lähetetty: 13 Marras 2005 22:41
Kirjoittaja Monteonisti
Sitä kytkintähän saa ja pitäisi painaa pohjaan startatessa, jaksaa konekkin pyöriä paljon herkemmin kun ei ole jäykät öljyt jarruttamassa laatikkoa
Oli kytkin pohjassa mutta vaati jarrun myös ettei mennyt naapurin tontille ennenkuin loota lämpeni!
Vaihdoin automaatit laatikkoon kun on halvempaa kuin synteettinen ja oli kuin kesäkelillä myös talvella. Alko hirvittään yhden talven jälkeen josko ei tykkää automaateista, sain lisäksi ristiriitaista tietoa niiden sopivuudesta, joten vaihdoin tilalle täyssynteettiset, pelitti nekin. 8)
Lähetetty: 14 Marras 2005 23:11
Kirjoittaja VesQ
Eihän se laatikko mihinkään pyöri kytkin pohjassa

Lähetetty: 14 Marras 2005 23:26
Kirjoittaja janzamar

..kyllä itse asiassa on ihan tuttua että manuaali tahtoo edetä
..tosin just sillon kun sitä kytkintä painaa kylmässä ilmassa pohjaan kun starttaa.
jos laatikko on vapaalla niin ei tietenkään liiku mihinkään,mutta ei jaksa välttämättä startata.
kunnosta ja öljyistä tosiaan aika pitkälle riippuen.
ja akusta..muttei iineksestä.
pakkanen panee ja ruoste raiskaa
joskus on käyny mielessä että hittoon kaikki laatikkoöljyt ja pari pakettia Keijua tilalle talveksi

Lähetetty: 14 Marras 2005 23:28
Kirjoittaja VesQ
Siis kyllä se pakkasella lähtee pyrkimään liikkeelle jos on jäykät öljyt laatikossa ja kytkin ylhänä ja vapaalla. Mutta jos kytkin on pohjassa niin siellä ei pyöri mikään muu kuin kone
Lähetetty: 14 Marras 2005 23:33
Kirjoittaja janzamar
Lähetetty: 15 Marras 2005 21:37
Kirjoittaja VesQ
No käsijarruhan on sitten sitä varten
On kyllä itselläkin kokemuksia kun kerran 30 pakkasella ekkerin täräytti lohkosta käymään, kävi ihan nätisti ryypyn kannsa about 2500rpm ja sitten puolivahingossa lipsahti kytkin ylös, hyökkäsi aika terävän tuntuisesti lumipenkkaan. Siinä sitten laatikon lämmetessä kaivettiin lunta eturenkaiden edestä jotta pääsi lievään ylämäkeen peruuttamalla lähtemään

Lähetetty: 15 Marras 2005 21:39
Kirjoittaja janzamar
VesQ kirjoitti:No käsijarruhan on sitten sitä varten:D
onhan noitten kanssa tosiaan saanu tapella,ja käsijarrusta on hyötyä jos se toimii..sitten jos on kortin hiljattain saaneena ajellut jokusia kilometrejä kässäri päällä,niin se teho ei ole välttämättä ihan parhaimmillaan

Lähetetty: 16 Marras 2005 18:00
Kirjoittaja IceQL
Niin ja sitä vielä että tuohan pitää tuota ääntä kokoajan, kylmänä vielä kovempaa vaan. Tuli muuten 5 tutulta kysyttyä että onko bensa vai diisseli kun eivät olleet autoa ennen nähneet ja 4 sanoi että diisseli

Lähetetty: 16 Marras 2005 18:14
Kirjoittaja janzamar
josko olis ne hydrauliset nostajat sitten,olihan tuossa jo kilometrejä jokunen takana.
Lähetetty: 16 Marras 2005 20:48
Kirjoittaja IceQL
Osaisiko joku heittää jotain hintaa tuolle rempalle sitten?
Lähetetty: 16 Marras 2005 21:47
Kirjoittaja Herkko
IceQL kirjoitti:Niin ja sitä vielä että tuohan pitää tuota ääntä kokoajan, kylmänä vielä kovempaa vaan. Tuli muuten 5 tutulta kysyttyä että onko bensa vai diisseli kun eivät olleet autoa ennen nähneet ja 4 sanoi että diisseli

Niin,onhan täällä jo todettukin,
mutta kylmänä kolina kuuluu tosiaan
ykköskoppasen Mondeon ominaisuuksiin.
Sämpylä Mondeossa 97---->,
ongelma poistunut männän helmojen
erillaisten pinnoituksien ansiosta.
Lähetetty: 16 Marras 2005 23:03
Kirjoittaja Monteonisti
Pitää korjata aikaisempaa lausumaa!
Eihän se kytkin pohjassa tietenkään lähtenyt mutta jos löysäs kykimen ja ei painanut jarrua niin lähti. Hankala rapata laseja samalla kun painaa jarrua, kässäri ei auta liukkaalla!

Lähetetty: 17 Marras 2005 19:07
Kirjoittaja VesQ
Tosiaan juu, taas yksi syy miksi etuvetoa en kannata

. Antaa käydä ensin vähän aikaa kytkin pohjassa ja sitten pitää hetken vielä jarrulla paikallaan niin luulisi jäykemmätkin öljyt notkistuvan kohtuu nopeasti, tai sitten ei
