S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
mkahelin
Viestit: 29
Liittynyt: 18 Maalis 2008 08:18

S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja mkahelin »

Pitäis vaihtaa 2006 malliseen S-maxiin etuiskarit. Sinällään McPherson etupään iskariremontti on tuttua on tullut tehtyä joskus ennekin, mutta tässä ryökäleessä pitää näemmä purkaa puoli autoa että pääsee iskareiden yläpäähän käsiksi. Onkos kukaan klubilaisista tehnyt ko operaatiota kaikki vinkit vastaaontetaan. Pitää näemmä kiskoa tuulilasin alla oleva muovisuoja irti ja purkaa pyyhkijän koneisto pois tieltä.

Samalla pitäsi vaihtaa takajarrupalat. Näissähän on kait ne kierrettävät jarrumännät tarviiko siihen jonkin erikoistyökalun vai käykö sopivan reilu kuusioavain ko homman ja mikä on mäntien oikea kiertosuunta ja loppuasento.
Tiri2

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Tiri2 »

Mulla vaihtoivat korjaamolla etuiskarit. Vaihdossa oli irrotettu pyyhkimet + muovihärpäkkeitä siitä rintapellin päältä. Apurunkoa ei mielestäni oltu laskettu, oli pultit koskemattomia eikä mitään kohdistusmerkkejäkään näkynyt.


Takajarrupalojen vaihtoon tarvii avaimen, esim. Biltema Jarrumäntätyökalu 19-234. Jouduin kevyesti hipaisemaan miniporan hiomalaikalla Bilteman työkalun tappeja kaposemmiksi, että paremmin sopivat männän kuvioihin. Vääntösuunta oli muistaakseni molemmilla puolilla sama (myötäpäivään?). Vilkase ennen kiertämistä se männän asento (muistaakseni siinä oli joku selvä viiva), että tulee samaan asentoon asennuksen jälkeen (muistelen, että olisi ollut navan säteen suunta sillä viivalla, en ole varma). Jarrupaloissa ei ollu mitään kohoumaa tai uraa männän pohjan kuvioita varten, joten eipä taida sillä männän suunnalla olla merkitystä loppupeleissä.

Ihan alun perin koetin vääntää sitä mäntää jollain kärkipihdeillä. Ei riittäny voima eikä pito. Tulipahan sitten taas hankittua lisää yksi erikoisvärkki työkalupakkiin lojumaan.
mkahelin
Viestit: 29
Liittynyt: 18 Maalis 2008 08:18

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja mkahelin »

No nyt on uudet iskarin edessä. "Periaatteessa" suoraviivainen homma. Pyyhkijän varret irti ja lämmityslaitteen ilmanoton koetelo pois lähetee kun nyppii peltikiinnikkeet etureunasta irti. Pyyhkimen moorttorit irti että saat ne käännettyä joustintukienyläpään pulttien edestä pois. tunkkaa molemmta etuset ilmaan pyörä irti ja kallistuksenvakaajan koiranluu irti joustintuesta. Jarruletku irti pidikkeestään ja joustintuen alapään kiristyspultti irti. Alapallonivelen irroitus tuotti sitten tustaa. Hommaan on erikoistyökalu joka pultataan jarrusatulan alimmaiseen pulttiin saranoiden kiinni ja sitä pääsee sitten lekomaan toisesta päästä, en tiedä saako noita mistään. Löysää alapallonivelen kiinnistymutteria niin paljon että pultin pää jää just mutterin sisään suojaan. Väännä jarrusatulan alimmainen pultti pois ja korvaa se pitkällä M14 pultilla. Väännä pitkällä ja jämerällä raudalla tätä pulttia vipupisteenä käyttäen alapallon pultin päästä ja toivo että se lähtee irti. On tiukassa mulla toinen lähti metrisellä kangella kaikin voimin vääntämällä, toinen pää vaati että väännätin rautaa hallitunkilla ja jyskytin lekalla tuurnan avulla mahd läheltä pultin päätä. Tuossa ei voi käyttää ulosvetäjää koska se ei mahdu vetoakselin ja pallonivelen pultin väliin, kiilahaarukalla särkyy suojakumi, eikä vetaria saa pois ennenkuin tuon alapallon saa irti. Kun pallonivel on irti löysää kiillaa meisselillä joustintuen alapään kiinnitystä halkiosta löysemmäksi. Väännä pirkällä raudalla altukivartta alas jolloin saat joustientuen alapään pois klostaan. Sitten vaan yläpultit irti ja paketti pöydälle, jousipuristimilla jousi kasaan ja yläpultti pois. Tarttet kasan kuusioavaimia pitämään kiinni alapallon, koiranluun ja iskarin pultista, jotta saat mutterit väännettyä kiintolenkillä irti. Oikea puoli menee helposti mutta vasemman puolen kanssa meinasi mennä sormi suuhun kun alatukivarren irtiväännön jälkeen karkasi sismmäinen vetonivel auki, eikä ne laakeri siinä ristikossa tahdo pysyä paikoillaan vaikka vaselöiinia jokapaikka onkin täynnä. En tiedä olisko tuota voinut millään välttää. Siinä sitten kiroitliin ja hikoiltiin kun koetettiin saada yhden miehen voimin yhtäaikaa uuden vetonvelen laakereita pesäänsä ja alapallonivelen pulttia reikäänsä. Joustintuen ylälaakerissa on kohdistustapit joista alempi pitää olla joustintuen jalassa olevan kohdistuspellin kanssa linjassa. Tämä pelti siis sujahtaa napa-asetelman halkioon ja asemoi joustintuen oikeaan asentoon. Laakerin ylemmän lautasen tappi tulee suunnilleen just sen allemman viereen sen oikealle puolelle katsottaessa joustintukea kohti. Mulla meni hommaan varmaan 10 tuntia osa ajaste meni pän raapimiseen ja paikalla käyneiden kavereiden juttamiseen, pajalla olis halvimman tarjouksen mukaan velkoneet 250 €. Aikaa meni paljon niiden alapallonivelien irroituksessa ja toisen iskarin yläpään mutterin isrroituksessa nalkkasi kiinni ruostuneeseen jenkaan ja varsi piti ajaa laikalla jousen välistä poikki että paketin sai penkkiin kiinni ja mutterin auki. Kuusiolla pultin päästä kiinnipitäen meni vaan kuusioavain jengalle ja lopulta poikki. En antanut periksi ja nyt taa S-max kulkee hienosti. Ennen remppaa hain ohjeet tuolta http://www.etis.ford.com/. Vaatii rekisteröitymisen ja alkuun 50 e arvosta krediittiä jota sitten kuluu kun ostat lukuaikaa korjaamodokkareille. Ne tosin saa printattua ulos pidempiaikaista syynäystä varten. Vähän ovat vajavaisia mutta apua niistäkin oli.
mkahelin
Viestit: 29
Liittynyt: 18 Maalis 2008 08:18

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja mkahelin »

Vielä havaintoja hinnoista. Alunperin haaveilin hankkivani Konin FSD pumput joka nurkkaan. Larkspeediltä sainkin niistä kohtuutarjouksen, 525 gbp +32 gbp rahdista yhteensä tän päivän kurssilla 687 €, Täällä saman satsin pyynnit oli päälle 850 €. No samalla kyselin vaihtotyön ja iskarisatsin hintoja muutamast ford merkkihuollosta ja muilta pajoilta. Nuukuus iski kun pelkkien etuiskareiden vaihto riitti, joten ajattelin että originaalit olis sitten noiden vielä toimivien takasten kanssa samaa paria. Samasta puljusta asennustyön 250€ kera olis iskarit maksaneet 350 € mutta kun hain ne iskarit itse varaosatiskiltä olikin hinta vain 310 €. Olis voinut luulla että toisinpäin, mutta kaipa se on sitten maksaa 40 €, kun se asentaja hakee ne varastosta.
chevy55
Viestit: 41
Liittynyt: 27 Heinä 2011 00:09

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja chevy55 »

Itsellä on S-Maxin iskareiden (etu&taka) vaihto työn alla. kiitos muuten ohjeista mkahelinille..
Pihinä miehen päätin tehdä itse, tuleepa auto tutummaksi. Sen parissa onkin tullut jo vietettyä aiemminkin aikaa erinäisten dieselongelmien parissa..

Hommaan tuli pieni breikki kun etupäässä tuota alapalloahan ei, kuten tarina kertoikin, saa ilman ähräystä&kommervenkkejä tai ilman sopivaa erikoistyökalua helpolla irti.

Nyt raavitaankin päätä, minkälaista värkkiä sitä oikein rakentelisi tuohon irroitukseen. Eihän sinne mikään pallonivelen ulosvetäjä mahdu, vaikka yhdellä omistamallani ulosvetäjämallilla ei olisi paljosta kiinni. Mutta kun ei mene niin ei.

Samalla vähän pelottaa se vetonivelen sisuskalujen ulostulo. Eiköhän tämän jotenkin taklaa.. katsotaan, miten äijän käy.
Tessu
Viestit: 1705
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Tessu »

No eipä ole ainakaan sitte Voortit menny helpompaa suuntaa kun pitää puolautoa purkaa,pitääkin sanoo kaverin emännälle et kun tulee iskariremppa niin vie pajalle suosiolla,helpomminkin tuon ois voinu rakentaa
chevy55
Viestit: 41
Liittynyt: 27 Heinä 2011 00:09

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja chevy55 »

Ei ole tehty helpoksi, ei.

Etutolpan alaosassa on kyllä valettu urat jollekin erikoistyökalulle, mutta ei sinne normimallisia pallonivelen ulosvetäjiä saa. Prkle.

Paukutettu, hakattu, jyskytetty ja moukutettu on, mutta tiukassa on alapallo..
Ei taida mulla tuo 10 tuntia riittää kokonaisuudessaan näiden tolppien vaihtoon. Onneksi tämä omien romujen ropaaminen ei ole laskutettavaa työtä eikä autolla ole kiire pajalta pois :lol:
maketsu
Viestit: 23
Liittynyt: 14 Syys 2011 17:43

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja maketsu »

Hep,

Mondeon iskarit joulukuussa vaihdoin ja ei kyllä alapalloa tarvinnut irti käyttää... Jousipuristimilla jousi läjään, iskarin alapää irti apurunkoa alaspäin siltä puolelta mitä työstää. Näin iskarit tuli vaihdettua lauantai päivässä molemmille puolille.. Liekkö sitten maxissa noin paljon hankalampi?? :!:
chevy55
Viestit: 41
Liittynyt: 27 Heinä 2011 00:09

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja chevy55 »

Tiedä häntä, puolitoista iltaa toisen etukulman kanssa väännettyäni tuumasin, että tämä on tässä. Ensimmäistä kertaa elämässä jäi remontti kesken. Ei vain ole sopivia välineitä enkä ala tämän vuoksi niitä hankkimaan.

Laitoin nippuun ja jätän jonkun korjauspajan murheeksi. Kunnon työkaluilla hommaan ei pitäisi mennä hirveän montaa tuntia.
Ongelman teki se paljon parjattu alapallonivel. Mun halpis jousipuristimilla ei saanut jousta tarpeeksi läjään, että olisi voinut yrittää maketsun konstia. Ja jos veti puristimia tiukalle niin ruuvien päät otti sen mcphersonin tilan yläpäähän kiinni. Ja se alapallo tosiaan aukesi kun riittävästi kampesi, mutta en millään ilveellä saanut sitä yksin väännettyä tolpan alapäästä irti vaan se kanitti vinossa kolossaan ja tiukasti. Rautakanki oli pisin työkalu eikä alatukivarsi liikkunut yhtään enempää alas vaikka kuinka väänsi. Olkoon.

Mutta ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin. Takaiskareiden vaihto oli lastenleikkiä ja samalla tuli vaihdettua uudet jarrulevytkin. Tuo mkahelinin mainitsema bilteman jarrutyökalu ei muuten sovi sitten sähköisellä käsijarulla varustettuun malliin. Siellä on jarrusylinterissä kahden kolon sijasta kolme, kolmion muodossa. Kiertelin sitten ihan putkipihdeillä sylinterin sisään että jarrusatula sopi uusien palojen päälle.

Ja se konehuoneen puolelta "puolen auton" purkaminen ei ole iso juttu, hommaan menee alle vartti ja suojamuovit ja pyyhkijän moottorit on pois tieltä. Sitä ei kannata suotta pelätä.
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Nuo etupään jousihommat on yleensäkin paljonpaljon helpompia, kivempia ja turvallisempia kun on oikeat työkalut käytössä. Kokoonpuristettuina niissä on hirvittävä määrä energiaa, joka sattuu. Oikeassa elämässä McPherson-joustintuki otetaan olka-akselista irti ja yläpää lokarista. Jousijalka joko pöydälle tahi jousipenkkiin alapäästään kiinni ja puristimilla jousi vaihtoon.

Itse en lähtisi millään bilteman/motonetin "jousipuristimella" vaihtamaan yhtään mitään. Ajavat asiansa ihan ok, mutta mielestäni työturvallisuus niissä on luokkaa olematon.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Foordson »

mösjöö kirjoitti:Nuo etupään jousihommat on yleensäkin paljonpaljon helpompia, kivempia ja turvallisempia kun on oikeat työkalut käytössä. Kokoonpuristettuina niissä on hirvittävä määrä energiaa, joka sattuu. Oikeassa elämässä McPherson-joustintuki otetaan olka-akselista irti ja yläpää lokarista. Jousijalka joko pöydälle tahi jousipenkkiin alapäästään kiinni ja puristimilla jousi vaihtoon.

Itse en lähtisi millään bilteman/motonetin "jousipuristimella" vaihtamaan yhtään mitään. Ajavat asiansa ihan ok, mutta mielestäni työturvallisuus niissä on luokkaa olematon.
No joo. Onhan tälläinen puristin kätevä, mutta niin on hintakin verrattuna niihin normi puristimiin.

Maksaahan tuo itsensä takaisin ja on huomattavastin mukavampi käyttää.
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Foordson kirjoitti: No joo. Onhan tälläinen puristin kätevä, mutta niin on hintakin verrattuna niihin normi puristimiin.

Maksaahan tuo itsensä takaisin ja on huomattavastin mukavampi käyttää.
Mutta puhtaasti silti ammattikäyttöön. Ei mitään järkeä omaan talliin ostaa, ellet meinaa jousipajaa laittaa pystyyn. Mutta joo tuo ylempi on ihan kiva laite vaikkapa takapään jousiin tai muihin, joista saa välistä vaan napattua, mutta sillä hyvällä tarkoitin tätä. Hintaa kuulemma luokkaa 3500€ - 4000€. Mut on se vaan hyvä.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Tessu
Viestit: 1705
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Tessu »

On niillä eriliikeiden normi jousípuristimilla vaihdeltu jo monia jousia,kerraan on itte tehty vääntyny suoraksi ja jousu lähteny hyllyn laitaan,ja niistä tehdastekosista kun alkaa se kierre mennä huonoonkuntoon niin ei kannata ees yrittää enää puristella!
Kalliit on todellakin ammattikäyttöön,itse kyselin vastaavaa hintaa Stahlvillen ammattipuristimille niin myyjä tuumas että tällähinnalla sakin sitten varaosaliikkeiden puristimia säkillisen!
Sillon kun jousta puristetaan/vapautetaan ei kukaan saa olla jousen edessä,sitä kun käsitelee kuin asetta ei ole mitään vaaraa,liian monta turhaa seisoskelijaa pajalla ei ole muutoinkaan hyväksi!
chevy55
Viestit: 41
Liittynyt: 27 Heinä 2011 00:09

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja chevy55 »

Pääsinpä viimein etuiskareiden vaihtoon. Samalla piti vaihtaa etupyörän napa kun laakeri oli alkanut jurista.
Tiputin koko oikean etutolpan irti ja otin vetoakselin ulomman osan kokonaan irti kupistaan, siitä tukilaakerin luota.

Laakerin vaihtoon tarvittiin prässiä, apua sai oman kylän pajalta ystävällisesti sunnuntai-iltana.
Kun aloin sitten puristamaan jousia ja irrottelemaan iskarin yläpään laakeria, otin toisen uusista iskareista käteen ja vertasin vanhaan, samanlaisethan ne.
Vaan eipä sittenkään, uusi oli vanhan peilikuva. Ok, siis toisen puolen iskari, no problemos. Toinen iskari kouraan ja mitä ihmettä, sekin oli peilikuva!

Näpeissä oli siis kaksi vasemman puolen uutta iskaria eikä yhtään oikean puolen.
Aluksi pisti hieman suututtamaan ja kirjoitinkin tulikivenkatkuisen sähköpostin myyjäliikkeeseen kehotuksella tilata välittömästi uusi iskari.

Myyjä vastasi tänään ystävällisesti, pahoitteli tapahtunutta ja tilasi uuden.
Minäkin lepyin jo mukavasta ja asiallisesta palvelusta, sattuuhan näitä. Tosin tuntuu, että itselle näitä sattuu tavallista useammin..

Mutta tulipa todistettua, että onnistuu se iskareiden vaihto ihan kotikonsteinkin, tosin toisella tavalla kuin aiemmin ohjeistettiin.
Nyt odotellaan uutta vaimenninta saapuvaksi niin pääsee asennushommiin. Taas.
Jankkonen
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Heinä 2015 19:39

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Jankkonen »

Viikonloppuna tuli omaan s-maxiin eteen vaihdettua uudet iskarit ja voe hel...ti mikä operaatio :D kutakuinki alussa olevien ohjeiden mukaan tehtiin kaverin kanssa mutta tuskaisenta oli pultit/mutterit jotka ruostuneet ja tuskin koskaan käytetty auki kun tehtaalta lähetetty maailmalle.
Ensimmäisen kohalla vaihto kesti jopa 6 tuntia, mut toiselle puolen päästiin 3 tuntiin kun tiesi mitä tekee. Työläs projekti mut tuli tehtyä eikä heijaa keula enään.
Iskarit tilasin Saksasta. Postikuluineen maksoi 2kpl yhteensä vain 125e. Motonetistä vastaavat monroet oli 100e kipale...
Tessu
Viestit: 1705
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Ite oppinu KAIKESSA missä asennellaan/vaihdellaan osia että katson JO kun otan osat vastaan tai sitten kotona että varmasti on osat molemmille tai sille tarvitsemalle puolelle,
Myös pakoputket ym olen mitannu montulla että käy jos en samanapäivänä työtä tee.
Monissa halvemmissa osissa pitää myös usein käyttää vanhoja alkuperäsistä irrotettuja osia .sokat,levyt,käsijarruvedin ym jollei ole älynny tilata kokosarjaa...
Miguelo
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Elo 2015 18:10

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Miguelo »

Tuli vaihettua -08 vuotiseen yläpään laakeri. Oppia tuli sen verran että alapallo kyllä lähtee auki kun jaksaa kärsivällisesti antaa moukkua kupeeseen kun ei kunnolla kampeamaankaan pääse ja vetari kannattaa ottaa suosiolla navan päästä irti ettei pullahda laatikon päästä ulos. Ja hauskan hommasta teki se kun vetari tuli ulos niin jostain syystä yks siinä tripodissa oleva laakeri irtos ja purkeentu ja tuli ylimäärästä ohjelmaa ku sai vaseliinilla liimailla neuloja laakeriin..
sakris
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Maalis 2017 19:43

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja sakris »

Etuiskarin vaihto oikealle olisi tehtävä, kuinka se tuulilasin alla oleva ritilä irtoaa, peltiklipsit ja pyyhkijän varret on jo irti.
Avatar
Kuugaa
Viestit: 84
Liittynyt: 16 Tammi 2015 12:52

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Kuugaa »

maketsu kirjoitti:Hep,

Mondeon iskarit joulukuussa vaihdoin ja ei kyllä alapalloa tarvinnut irti käyttää... Jousipuristimilla jousi läjään, iskarin alapää irti apurunkoa alaspäin siltä puolelta mitä työstää. Näin iskarit tuli vaihdettua lauantai päivässä molemmille puolille.. Liekkö sitten maxissa noin paljon hankalampi?? :!:
2011 mallisen Kugan joustintuen irroitus onnistui myös alapalloniveltä irroittamatta. Itse en tiputtanut edes apurunkoa alaspäin. Kahdella jousipuristimella puristin jousen niin pieneksi kuin sain. Hiukan joutui puristimen pultteja lyhentämään jotta mahtuivat iskarikupin sisälle kiristettäessä.
Joustintuen alapää mahtui nipinnapin tuleen olka-akselista. Kallistuksen
vaimennin oli tietty irti. Raidetangon pää kiinni. Aikaa meni mutta tulipahan vaihdettua. Homma aika paljon kiinni siitä minkä tyyppiset puristimet ovat, tilaa on vähän. Helpommin olisi onnistunut kun olisi tehnyt joustintuen lautasen alle paksun laipan ja kiristänyt jousen ilman alimmaisia vetokynsiä jolloin jousen saa puristettua pidemmältä matkalta.
tvalitor
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Loka 2015 21:02

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja tvalitor »

Onkos takaiskareiden vaihto yhtä kova urakka? Etupään käytin liikkeessä vaihtamassa ja kyllä siellä vähän hikeä pukkas pojilla kun lupas parissa tunnissa iskarit ja jarrupalat valmiiksi. Meni 4 tuntia kahdelta mieheltä :). Mutta positiivista oli että hinta oli se 2 tunnin mukainen.
Exät:Fiat 127, Mazda 323 (useita),Saab 9000, Mazda 626, Honda Accord, Mitsubishi Eclipse, Opel Omega, Peugeot 407, Mazda 6, Skoda Superb. Nykyinen: Ford S-Max.
miccomus
Viestit: 258
Liittynyt: 29 Marras 2018 08:31

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Kysympähän jo mielenkiinnosta kun hidastetöyssyissä vähän yläpäät kolahtelee... Onko ominaisuus vai...?

Sitten jos vaihtaa pitää niin tosiaan aikamoinen toteutushan tuo on ja onko tässä oikotietä onneen? Minkälaiset jousipuristimet sopii väliin ettei tarvisi purkaa koko pakettia autosta pois?
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Renee »

Mikä siellä kolisee onko jousi vai itse iskari tai vaimennuskumi väsynnyt. Koiraluut kunnossa.
Jos teet itse asennuksen osta hyvät puristimet 2kpl sitten ettei mitään vahinkoa synny. Ammattikäytössä hydraaliset kuten alla.
Tässä vaihdetaan Volvoon iskaria ja jousia..
https://youtu.be/y1WVXy1Ifb4
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
miccomus
Viestit: 258
Liittynyt: 29 Marras 2018 08:31

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja miccomus »

No purkaahan sitä pitää että selville saa ps. koiranluut. Toki tuossa jo kysyin että mitkä ne hyvät jousipuristimet olisi jotka tuonne sopii?
Kun tuossahan on ihan erilainen kiinnitys vs tuossa volvovideossa....
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: S-maxin etuiskarit ja takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Renee »

Tämäntyylinen on turvallinen ne puristimissa ne käpälät monesti on vähän heiveröisiä.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000035732
Kun hinta ja laatu on käsi kädessä. Itse jos tekee voi noi työkalut ostaa hyvät vaikka noilla liikkeen asennushinnoilla.
https://www.youtube.com/watch?v=l-FO3wee1K4
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Vastaa Viestiin