Sivu 1/2

smt6????

Lähetetty: 10 Marras 2005 20:13
Kirjoittaja robe
onko millasii kokemuksii smt6:sta

Re: smt6????

Lähetetty: 11 Marras 2005 00:41
Kirjoittaja hartza
robe kirjoitti:onko millasii kokemuksii smt6:sta
On kokemuksia (enimmäkseen hyviä) jonkin verran, mitä haluat tietää?

Lähetetty: 11 Marras 2005 15:13
Kirjoittaja Kessi
Ei siinä mitään ihmeellistä... Yleisin kytkentämalli siten, et toimii vain kaasupohjassa (ts.lambdan ollessa pois pelistä)... Mihin vehkeeseen tulossa?? Probe GT:n?? 2.0iDOHC Sierrassa tehot nousi 15hv, turbo-vehkeessä irtoo varmasti enemmän. Sit olis tietty perfectpowerin smt7 toinen vaihtoehto... Tiedä sit millai soveltuu näihin vanhempiin vehkeisiin, kun on vissiin suunniteltu uusin, enemmän sähkösysteemeitä silsältäviin autoihin. :?

Lähetetty: 11 Marras 2005 15:30
Kirjoittaja TeRoK
joo mulla on ja hyvin pelannut. On ihan riittävä värkki jos ei ala koko mottia uusiks rakentamaan jolloin on esim megasquirt tai hestech tai tatech tms. parempi vaihtoehto.

korpparista irtos kaiken kaikkiaan n.20hv lisää kun imu ja pako virtauksia myös hieman paranneltiin.
Pelkästäänhän noilla ohjausbokseilla ei välttämättä saa paljon mitään teholisäystä vaan niillä kompensoidaan moottorin modifioimisenn jälkeen syntynyt seos ja sytkäkarttojen muutoksen tarve (tulipa hienosti sanottua. Ei itekään tajua :lol: )
Se on ihan autokohtaista, mutta jotain pientä sieltä voi saada puristettua ilman muutoksia moottoriinkin jos on tehtaalla jätetty vähän varaa.

Lähetetty: 11 Marras 2005 15:46
Kirjoittaja Kessi
TeRoK kirjoitti:(tulipa hienosti sanottua. Ei itekään tajua :lol: )
Kyl mää ainaski tajusin.. :mrgreen: :mrgreen: tosin tiedän mitä tarkotit... :mrgreen: :mrgreen:

Lähetetty: 12 Marras 2005 12:30
Kirjoittaja robe
joo ois tosiaan tulos 2,2 lit turbo probeen.kuulemma ahdettuun tulis hummii iha hyvin

Lähetetty: 14 Marras 2005 16:54
Kirjoittaja Kessi
robe kirjoitti:joo ois tosiaan tulos 2,2 lit turbo probeen.kuulemma ahdettuun tulis hummii iha hyvin
Tuota smt6:tta käyttäessä voi joutua jonkin verran kikkaileen ahtojen kanssa.. Eli jos meinaat ahtoja nostaa samalla, niin tuo smt6 kykenee syöttämään extra löpöä vain kaasupohjassa---> esim. puolellakaasulla ajettaessa, täysillä ahdoilla (0.8tms.) saattaa heittää jonkinverran laihalle :wink: ...

Lähetetty: 14 Marras 2005 18:15
Kirjoittaja robe
mut eikös senkin saa ohjaan ahtoja??siis smt6;sen.mitäs siin 7 versiossa sit on parempaa,jos ois joku linkki ni voisin käydä lukaseen

Lähetetty: 14 Marras 2005 20:01
Kirjoittaja TeRoK
Käy kuuklettamassa perfect power hakusanalla. Löytyy niiden kotisivut.

Kannattaa selvittää tosta smt6:kin, että saako sillä lambdan signaalia muokattua. Kun siinä ainakin liitäntä lambdalle on.

Lähetetty: 14 Marras 2005 20:16
Kirjoittaja Kessi
robe kirjoitti:mut eikös senkin saa ohjaan ahtoja??siis smt6;sen.mitäs siin 7 versiossa sit on parempaa,jos ois joku linkki ni voisin käydä lukaseen
7:lla saa ainaski ahtojen ohjauksen hoidettua+paukku-systeemi yms.... Mut kytkentäkaavioo ei sporttiauton Janne ainakaan suoraan löytäny... Mut ei se välttämättä tarkota, etteikö sitä sais myös ropellissa toimimaan :wink: :?

Lähetetty: 15 Marras 2005 17:32
Kirjoittaja robe
ahaa.sit tosiaan se 7 kuulostas paremmalta,täytyy ruveta setviin.ootsä siis kyselly itelleski(kessi) smt:tä

Lähetetty: 16 Marras 2005 16:21
Kirjoittaja Kessi
robe kirjoitti:ahaa.sit tosiaan se 7 kuulostas paremmalta,täytyy ruveta setviin.ootsä siis kyselly itelleski(kessi) smt:tä
Kysyin tuota seiskaa alustavasti, mut ei Probea ollut listassa mainittuna, mut kyllä sen sinne varmasti toimimaan sais, kun vaan selvittelis.... Pistä meikäläiselle infoa, jos jotain keksit.. Itellä ko. projekti vähän jäi "toistaiseksi" :mrgreen: :mrgreen: ...

Lähetetty: 16 Marras 2005 18:17
Kirjoittaja robe
joo mä ilmottelen..talven aikana ois tarkotus asentaa..jompi kumpi.pudjettiki on jo kasas..herra vero muisti mua sen verra hyvin.ookko paljoki rakennellu probee

Lähetetty: 16 Marras 2005 22:40
Kirjoittaja Kessi
robe kirjoitti:ookko paljoki rakennellu probee
Projekti lähdössä vasta käyntiin... Nyt on ekaks tulos ulkokuorta, poppiksia ja seoksien sallimissa rajoissa ahtojen nostoa... Katsoo sitten aikasintaan keväällä, jos vähän enemmän piristelis... :wink: :mrgreen: Mutta tosiaan harkinnassa olis tuo smt6/7 :? ja isompaa cooleria...

Lähetetty: 17 Marras 2005 16:22
Kirjoittaja robe
on varmaan hankittava se 6 verse.siihen 7 tarvis sähkösen ahtopaineen säätimen jos haluis sillä boxilla niitäkin säädellä.ja se maksaa jo vähä turhanki paljon.

smt6

Lähetetty: 17 Marras 2005 23:50
Kirjoittaja jaskaz
myykääs mulle joku tollanen smt6 se ois hyvä mun toiseen projektiin

Lähetetty: 18 Marras 2005 14:09
Kirjoittaja Kessi
robe kirjoitti:on varmaan hankittava se 6 verse.siihen 7 tarvis sähkösen ahtopaineen säätimen jos haluis sillä boxilla niitäkin säädellä.ja se maksaa jo vähä turhanki paljon.
Ootko löytäny jostain semmosen sähkösen ahtopaineen säätimen?? Kuin paljon se turhanki paljon on tällä kertaa?? :mrgreen: Siin 7:ssa olis nimittäin mielenkiintoisena lisänä myös se paukku systeemi :wink: ... Eli asiasta toiseen, jos joku osais selittää tuon paukkutsydeemin toiminnan noin niinku teoriassa :? ..

Lähetetty: 18 Marras 2005 14:12
Kirjoittaja Sultzi
"Ahtopaineen sähköinen säätöventtiili 98,50 €" näin näytti olevan täällä.

Re: smt6

Lähetetty: 18 Marras 2005 16:26
Kirjoittaja TeRoK
jaskaz kirjoitti:myykääs mulle joku tollanen smt6 se ois hyvä mun toiseen projektiin
No osta tuolta sporttiautosta. Tuskin paljon halvemmalla saat käytettynä. Ja säätää se kumminkin pitää. Ei sitä kumminkaan kohdilleen saa läppärillä ite ilman tehopenkkiä.

Lähetetty: 18 Marras 2005 16:44
Kirjoittaja VesQ
Kessi kirjoitti:Eli asiasta toiseen, jos joku osais selittää tuon paukkutsydeemin toiminnan noin niinku teoriassa :? ..
Noin niinku teoriassahan se menee niin että kun kaasu hellätään niin "paukkusysteemi" syöttää turbolle bensaa jolloin turbon nopeus ei laske eli seuraavan kerran kaasua painettaessa ei tarvitse odotella että puhallin alkaa taas pyöriä

Eli se pauke tulee siitä putkessa palavasta bensasta

Lähetetty: 18 Marras 2005 16:45
Kirjoittaja Sultzi
Ja WRC autot on hyvä esimerkki tuosta paukkusysteemistä :)

Lähetetty: 18 Marras 2005 16:50
Kirjoittaja VesQ
Ja vaikkei tänne kuulukkaan niin tuossa vielä käytännön suoritus :shock: :D
http://www.sierracorner.net/videok/Clip ... ing.hu.wmv

Lähetetty: 18 Marras 2005 17:02
Kirjoittaja Jaakko85
Ei taida ihan "normaali" turbo kauaa kestää.

Lähetetty: 18 Marras 2005 17:33
Kirjoittaja robe
toi oli yllätys et sitä saa noinki halvalla.en ite ollu selvittäny mut sanottiin et se maksais noin 3 hunttii,ja saathan säsen paukku homman yksin kertasemminkin.pakariin vaa sytytys tulppa ja bensaa perään.erillisestä kytkimestä.oon jossain semmosen nähnykkin ja periaate on ihan sama ku miten se smt:kin sen tekee.ei ees vaurioita ahdinta.netiski varmaa löytyis juttuu ku viittis vaa ettii...

Lähetetty: 18 Marras 2005 18:54
Kirjoittaja VesQ
Öö, tuota, miksi hel*etissä pitää saada putki pelkästään paukkumaan. Tuo pauke on vaan "sivuhaitta" koko systeemille. Sitä varten se systeemi siellä on jotta turboviiveet saadaan pois, ei siksi että jollain katsojalla on kivaa :roll: