Ford Focus mk3 2011

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
jenna

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja jenna »

Terve vaan kaikille! Oli pakko liittyä tänne, että sais muiltakin vähän mielipidettä uudesta focuksesta. Siis 9000km takana 150hv farkku titaniumilla, kesä/syyskeleillä auto on tosi jees, nyt lumen tultua auton vetopito tuntuu surkealta, aina sutii ja tasasellakin tahtoo jäädä kiinni naurettaviin paikkoihin, renkaat michelin nastat. Just jumituin parkkiruutuun johon oman arvioni mukaan en olisi juuttunut esim aikaisemmalla takaveto bemulla. Kommentteja kiitos!! Lisäksi auto on aina huurussa, jos vähänkin kosteaa, ei ole millään aikaisemmalla autolla ollut ongelmaa tässä asiassa. Tuntuu, että on talvitestit jääny aika vähille.. Toivon muilta käyttökokemuksia!!
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Frnz »

nyt lumen tultua auton vetopito tuntuu surkealta, aina sutii ja tasasellakin tahtoo jäädä kiinni naurettaviin paikkoihin, renkaat michelin nastat.
Melkein veikkaan että tuossa ei ole autolla paljoa osaa eikä arpaa vaan niillä renkailla. Michelinit on yleensä huippu hyvät, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että ennen Ford-leiriin siirtymistä ajelin uudesta asti kolme talvea 2007-mallisella Audi A3:lla jossa oli talvet Nokian RSI kitkat. Siinä kanssa oli sellainen fiilis että talvisin oli jumissa paikoissa joissa ei koskaan voinut kuvitella olevansa vaikka kesäisin ajotuntuma oli tosi sporttinen ja hyvä. Sitä ennen ja sen jälkeen vaikka kitkoilla olenkin ajellut niin pito on ollut positiivisesti jotain ihan muuta..
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

Terve vaan kaikille,
10 vuoden ja viiden Skodan jälkeen tuli hommattua Ecoboost farkku Titanium varusteilla ja täytyy sanoa että eroa on kuin yöllä ja päivällä,kun verrataan alustaa,moottoria ja ajettavuutta.
Meillä on kakkosautona ollut 03 Fiesta,mikä on ollut myös tosi hyvä peli pikkuautoksi.
Talviominaisuudet ovat mielestäni Focuksessa loistavat,lämpenee nopeasti ja automaatti-ilmastointia
ei tarvitse koko ajan räplätä.Lämmitettävä tuulilasi on loistava,meidän olosuhteisiin sanoisin pakollinen :D
Alusta toimii kitkoilla hyvin eikä auto tunnu "lähtevän lapasesta " liukkaillakaan keleillä.
Hallittavuus ja turvallisuuden tunne,lisättynä mukavuudella tekevät autosta loistavan talviauton.
Itselleni vaati eniten totuttelua hieman futuristinen kojetaulu,mutta nyt sanoisin sen olevan selkeä
Ja moderni.Sisustaa sanoisin laadukkaaksi ja kuljettajan ergonomiaa onnistuneeksi.
Eikä auton hyvä ulkonäkökään ole huono asia :wink:
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Runsaat kahden viikon kokemukset 5-ovisesta 1,6 TDCi Titaniumista. Alla Continentalin IceContact 215/55R16-nastarenkaat Fordin alu-vanteilla. Lohkolämmitin on asennettuna moottorin ulkopuoliseen, moottorin takana olevaan nesteenjakokoteloon, jossa on lämmitysvastustila. Lämmittimen yhteyteen asennettiin Defan 4 A:n älylaturi, joka toimii aina lohkolämmitintä käytettäessä. Lohkolämmitin keventää Webaston käyttöä.
Autossa on tehdasasenteisina lisävarusteina ksenon-ajovalot näillä jo aiemmin esiintuoduilla lisukkeilla ( suosittelen!! ); parkkiavustin, joka tuli "kylkiäisenä" etu- ja takaparkkitutkille ( suosittelen! ); Sony Audio 7, jossa useamman puhelimen Bluetooth-liitäntä ( suosittelen! ) - on muuten paras vakiosoitin, mitä olen tämän hintaluokan autoissa kuullut; 17":n kesäpyörät + takalasien tummenukset.
Auto on tosi hyvä ajaa ja hiljainen - myös näillä Continentaleilla, jotka ovat sulalla asfaltilla tukevammat kuin kitkarenkaat - on kokemusta. En ole havainnut heikkouksia liikkeellelähtökyvyssä, varsinkaan lumella.
Ensimmäiset pitkänmatkan ajot keskikulutuksella 5,1 l/100 km. Suuntavakaa, hyvät ja tunnokkaat jarrut, hyvä istumamukavuus ja ajoergonomia. Hienost toimiva vakionopeussäädin. Erityisesti nautin pimeällä ajossa näistä ksenoneista auton yleisen hiljaisuuden ja ajoergonomian lisäksi. :D
Torque Vectoring Control
PirtuFokkeri
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Tammi 2012 20:54

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja PirtuFokkeri »

No niin, viikko sitten tuli hommattua uusi Focus farkku flexifuel koneella. Auton ominaisuudet vaikuttavat erittäin hyviltä tähänastisen kokemuksen perusteella. On hyvä ajaa, kohtuuhiljainen, ja lämpenee nopeasti. Tällä hetkellä pirtua on tankin sisällöstä noin 40%, jatkossa tarkoitus siirtyä pelkkään re85:een. Onko flexifuel-fordisteilla ollut käynnistysongelmia kovilla pakkasilla? Josko uskaltaisi jo seuraavalla kerralla laittaa pelkkää etanolia...
Ford Kuga tdci awd st-line 2017. Ex-Fordit: Fiesta ST-line A6 Frozen White 2018
Ford Focus Flexifuel Titanium wagon 2012
Morris
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Joulu 2011 11:56

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Morris »

Pitkiä ovat odottajan päivät.. Autoliike on kahden viikon ajan arvaillut luovutusta "ihan lähipäiville", mutta ei vaan ole autoa saapunut. Näihin aikoihin Suomessa varmaan uusia autoja markkinoilla liikkuu paljon, mutta vähän ihmetyttää kuitenkin miten auto on saatu valmistettua Saksassa ja kuljetettua Suomeen 4 viikossa ja nyt sen kuljettaminen Helsingistä noin 110 km kilometrin päähän Kymenlaaksoon on kestänyt 3,5 viikkoa. Ehkä ensi viikolla sitten. Mutta se napinasta.

Viitaten edelliseen PirtuFokkerin viestiin, minulla oli koeajossa farkku flexifuel koneella ja se oli aika varteenotettava vaihtoehto. Kallistuin kuitenkin bensakoneeseen, osin pienien epäilyksien talvikäytön osalta johdosta.
Viistonokkataunus

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Viistonokkataunus »

Tervehdys tännekkin foorumille! Olen lukenut foorumia ahkerasti mutta en ole ennen rekisteröitynyt tänne. (fordilla ajettu 2007 lähtien)

Nyt tilauksessa Focus farkku titanium, mutta värin valinta on vielä auki. Muutamalla jäsenellä ilmeisesti on candy red värinen focus? Oletteko olleet tyytyväisiä värivalintaanne? onko väri miten hankala hoitoinen / näkyykö siinä olevat mahdolliset kiveniskemät joita suomessa pakostakin tulee niin miten pahasti?
petepas
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Huhti 2011 14:47

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja petepas »

Morris kirjoitti: Viitaten edelliseen PirtuFokkerin viestiin, minulla oli koeajossa farkku flexifuel koneella ja se oli aika varteenotettava vaihtoehto. Kallistuin kuitenkin bensakoneeseen, osin pienien epäilyksien talvikäytön osalta johdosta.
Voihan flexifuel-koneeseen tankata talvella 95E:tä ja kesällä niin halutessaan E85:ttä. No problem...
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Viistonokkataunus kirjoitti: Nyt tilauksessa Focus farkku titanium, mutta värin valinta on vielä auki. Muutamalla jäsenellä ilmeisesti on candy red värinen focus? Oletteko olleet tyytyväisiä värivalintaanne? onko väri miten hankala hoitoinen / näkyykö siinä olevat mahdolliset kiveniskemät joita suomessa pakostakin tulee niin miten pahasti?
En osa sanoa tuon candy redin kiveniskeymistä kun itse ostin Panther blackin, mutta siinä olisi sellainen hyvä puoli että väri on hinnastossa kalliimpi kuin muut, mutta Fordilla on usein tarjouksessa metalliväri ilmaiseksi, joten siinä värissä alennus on parempi kuin muissa.

Itse valitsin tuon mustan myös siksi että auton helmat ovat mustaa muovia ja muun värisissä autoissa pistävät silmään.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Avatar
Portti
Viestit: 87
Liittynyt: 23 Loka 2005 16:09

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Portti »

SimoHirvonen kirjoitti:Vissiin aika vähän pikkuvikoja tässä uudessa Focuksessa, kun tänne ei ole tullut sen
kummempia kitinöitä :D Etenkin talvella yleensä alkaa tarinaa tulemaan, mutta ilmeisesti
teidän autot toimineet?...
Hyvin toimii.

Vaimolla ollut kesäkuusta saakka 150 Ecoboost Titanium Wagon, jolla on nyt ajettu reilut 8.000 km. Yhtään varsinaista vikaa ei ole ollut, ainoa mainitsemisen arvoinen seikka on se, että takaluukkua avattaessa luukku nousee laiskasti ylös varsinkin pakkaskelillä. Lieneekö liian heikkotehoiset kaasujouset? Onko kukaan muu farkku-kuski huomannut samaa ilmiötä?

Etukäteen hieman mietitytti, että onko downsizing-Ecoboost-koneiden myötä menty samaan suuntaan kuin nykydieseleissä eli että riittääkö koneessa hukkalämpöä pakkaskeleillä. Ainakin -15C pakkasiin saakka tuntuu kuitenkin kone lämpiävän nopeasti ja sisätiloihinkin riittää lämpöä.

Jennan mainitsemista pito/huurtumisongelmista ei ole ollut tietoakaan. Renkaina Hakka 7:t.

Viistonokkataunus:
Vaimo ainakin on kovin tyytyväinen valitsemaansa Candy Red -väriin ja täytyy myöntää, että se on aika tyylikkään näköinen väri vaikka itse en olekaan punaisen värin ystävä. Auto on vielä niin uusi, että kiveniskemä tms. ongelmiin on vaikea ottaa kantaa.
Fiesta ST 2019
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

Morjens,
Farkun takaluukku on tosiaan laiska nousemaan ainakin talvella.Väreistä sanoisin, että musta on paras,mutta sitä saat olla koko ajan pesemässä, jopa kesällä siinä näkyy siitepölykerros heti.
Itse otin hopean,koska istuu auton urheilulliseen luonteeseen ja kromisomisteisiin hyvin.
Nokian kitkojen toimintaa ei voi kuin hämmästellä,aikaisemmat on ollut Contin kitkoja ja nämä ovat ehdottomasti parhaat.Focusta harkitseville suosittelen Ecoboostin koeajoa.Itse koeajoin 125 heppasta ja moottoreissa on iso ero, vaikka paperilla on vain 25 hv ero.Kulutus on molemmissa
moottoreissa sama ja maantiellä ohitustilanteissa tuo Ecoboostin tehoreservi tekee ohituksista turvallisen ja vaivattoman 8)
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
PirtuFokkeri
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Tammi 2012 20:54

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja PirtuFokkeri »

Mulla on myös Candy red-väri, oikein kivalta näyttää kyllä ainakin omaan silmään. Haittapuolista en osaa ainakana vielä sanoa mitään.
Ford Kuga tdci awd st-line 2017. Ex-Fordit: Fiesta ST-line A6 Frozen White 2018
Ford Focus Flexifuel Titanium wagon 2012
PirtuFokkeri
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Tammi 2012 20:54

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja PirtuFokkeri »

Ekomies kirjoitti:Morjens,
Farkun takaluukku on tosiaan laiska nousemaan ainakin talvella.Väreistä sanoisin, että musta on paras,mutta sitä saat olla koko ajan pesemässä, jopa kesällä siinä näkyy siitepölykerros heti.
Itse otin hopean,koska istuu auton urheilulliseen luonteeseen ja kromisomisteisiin hyvin.
Nokian kitkojen toimintaa ei voi kuin hämmästellä,aikaisemmat on ollut Contin kitkoja ja nämä ovat ehdottomasti parhaat.Focusta harkitseville suosittelen Ecoboostin koeajoa.Itse koeajoin 125 heppasta ja moottoreissa on iso ero, vaikka paperilla on vain 25 hv ero.Kulutus on molemmissa
moottoreissa sama ja maantiellä ohitustilanteissa tuo Ecoboostin tehoreservi tekee ohituksista turvallisen ja vaivattoman 8)
Tuo ecoboost on kyllä oikein miellyttävä moottori. Minulla painoi vaakakupissa tuo flexifuel ominaisuus, mikä sitten ratkaisi valinnan. Voi, kun kävisi tuohon ecoboostiin re85-bensa...
Ford Kuga tdci awd st-line 2017. Ex-Fordit: Fiesta ST-line A6 Frozen White 2018
Ford Focus Flexifuel Titanium wagon 2012
make ford

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja make ford »

Moro
Uusi jäsen kaipailee käyttäjä kokemuksia uudesta focuksesta.itelläni 125hv titanium bensa farkku 2011 siis uuttamallia n3000 ajettu.onko muilla tehon puutetta kylmällä moottorilla ajettaessa niin kuin olisi joku suoja järjestelmä päällä ja tämä ongelma ei ole aina läsnä vaihtelee päivittäin?huollossa ei löytynyt mitään vikaa.muuten kyllä tykkään autosta :D
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

Talvitestit on sitten pidetty :) tänään oli viikon huipennuksena extreme kelit pk seudulla.
Maltti oli valttia ja Focuksen kanssa pärjäsi hienosti.Paukkupakkaset ei hyydyttänyt menoa,mutta
alusta oli VAG maisen kova :D Lämpöä riitti sisälle hyvin ja moottorin lämmöt nousee muutenkin
hämmästyttävän nopeasti startin jälkeen normaaliksi.
Ylimääräisiä kolinoita tai nitinöitä ei myöskään kuulunut,eli Focus selvisi viikosta kiitettävästi!
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
habbe
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Tammi 2012 20:15

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja habbe »

Itse hommasin työasuhdeautoksi uuden Focuksen (2.0 TDCi 115 hv PowerShift Wagon). Mittarissa nyt 2700 km ja luovutuspäivä oli 9.12.2011. Edellinen auto oli 2008 vuosimallin 1.8TDCI Ghia Wagon (manuaalilaatikolla). Onhan uusi auto aina uusi auto, mutta itse olin kyllä automaattia lukuunottamatta tyytyväisempi edelliseen malliin. Tässä hieman perusteluja.

1)
Näkyvyys kuskinpaikalta etenkin etuviistoon on aiempaa huonompi. Ajoneuvon muoto on aiempaa virtaviivaisempi (ja matalampi) ja tuulilasi aiempaa loivempi, joten sen myötä myös etuikkunat ovat edellistä mallia pienemmät. Lisäksi A-pilari on sen verran paksu, että sen takaa joutuu tosissaan kurkkimaan. Enkä ole edes pää katossa ajava, vaan melko normimittainen (172 cm).

2)
Autossa on Fordin perusradio ja kaiuttimet (kuten edellisessäkin autossa). Radion vastaanotto on melko heikko ja näköjään tämä malli tekee sitä, että kun vastaanotto häiriintyy (steteolähetys loppuu?), se jotenkin dumppaa ääntä. Heittäneekö monolle vai tekeekö jotain digitaalista kohinanpoistoa, jonka takia ääneen ei tule vain normirätinää vaan se menee ikäänkuin tunkkaiseksi. Tuo on melkeinpä rätinääkin ärsyttävämpää :x

Bassotoisto on myös melkoisen korostunutta. Kuuntelet yhtä kappaletta ja säädät asetukset kohdilleen. Kohta tulee samalta kanavalta toinen biisi ja jo alkaa jumputtamaan. Yksi pahimmista Chisun Sabotage, jota varten pitäisi laittaa bassot miinusmerkkisiksi. Eli äänenlaatu heittelee kovasti :( USB-tikulta kuunnellessa menettelee, joskin siinäkin tuo bassokorostuneisuus häiritsee. Nopeuden mukaan säätyvä volume on pois päältä, samoin kaikki taajuuskorjaimet on pois päältä / normiasetuksilla.

Mikähän se Middle-asetus muuten ylipäänsä on? Säätääkö keskitaajuuksia vai mitä?

3)
Startti-nappula. En ymmärrä, mitä hyötyä tuosta on. Nyt on vain ongelmana avaimet, jotka pitää sijoittaa jonnekin muualle kuin virtalukkoon. Ja meinaavat usein unohtua autoon, kun niitä ei tule otettuakaan mukaan moottoria sammutettaessa.

Tähän liittyy vielä mielenkiintoinen juttu.

Huomasin nyt pakkasilla, että jos yritän käynnistää autoa, kuten ohjekirjassa lukee (Jarru pohjaan ja pidetään start-nappulaa pohjassa, kunnes moottori käynnistyy), se ei hehkuttanut konetta lainkaan! :shock: Yritti väkisin vääntää kylmää konetta käyntiin ja usein vaati kolmekin yritystä, ennenkuin käynnistyi.

Laitoin Fordille postia, jossa kerroin ongelmasta. Samassa spostissa kerroin huomanneeni, että jos ensin painoin vain Start-nappulaa (ilman että jarru on painettuna), kone hehkuttaakin normaalisti! Ajotietokoneessa lukee "Engine preheating" ja hehkutuksen valo palaa. Kun se on sammunut, painan jarrun pohjaan ja avot, kone lähtee nätisti heti ensiyrittämällä.

Fordin vastaus oli, että okei, tuokin pitää paikkansa. Ilmeisesti autossani on vanha softaversio, joka ei osaa hehkuttaa automaattisesti. Erikoista, koska auto on kuitenkin vasta vajaa 2 kk:n ikäinen ja heti olisi vanha softaversio. Mutta tuo siis hyvä tietää, jos tuntuu, että hehkutus jää välistä.

4)
Ajovalojen pesurit ja automaattinen ajovaloasento. Edellisessä mallissa jos halusi laittaa kaukovalot päälle, piti kääntää valokytkin siihen ON-asentoon. Tuolloin toimivat myös ajovalonpesimet. Tässä uudessa mallissa valokytkin on oletuksena siinä Auto-asennossa (ainoa asento, jossa valot siis myös sammuvat itse, kun moottori sammutetaan). Siinä asennossa ajovalonpesurit kuitenkin ovat toiminnassa. Eivät aina, vaan ohjekirjan mukaan "satunnaisesti". Käytännössä ruiskivat vettä noin joka 5. kerta. Koska uudet tuulilasinpesimen suuttimet ruiskuttavat vettä vain sumumaisesti tuulilasille, sitä tulee yhdellä kerralla melko heikosti. Niinpä käytännössä saa vedellä sitä pesimen viikseä useita kertoja pestäkseen lasin kunnolla (varsinkin vauhdissa) ja silloin ajovalotkin tulee pestyä melkein joka kerta. Lasinpesunesteen säiliötä saakin olla tankkaamassa vähän väliä :(

On muuten ärsyttävää myös tuo lasinpyyhinten "normaalista" poikkeava toiminta. Eli pyyhkivät nyt kuin Peugeoteissa.

Lisäksi automyyjä pelotteli, että tuossa automaattiasennossa saattaa sammuttaa kirkkaalla säällä ajovalot kokonaan. Saapi nähdä, tekeekö Suomessakin tuota. Täällä kun on ajovalopakko taajaman ulkopuolella, niin eipä olisi kovin kätevä toiminto...

5)
Ratti lienee mennyt hieman aiempaa pienemmäksi ja säätimien paikat sijaitsevat ainakin itselleni niin, että niitä ei saa helposti paineltua siirtelemättä välillä käden paikkaa. Etenkin vakionopeudensäätimet ovat hankalasti sijoitettu.

6)
Keskikonsolin tuuletussuuttimien hankala sijoittelu pystysuuntaan. Ei meinaa millään saada kaikkia mobiiliapparaattien telineitä nyt istutettua siihen.

7)
Vaatimattomampaa materiaalia olevat istuimet (=halvemman oloista materiaalia kuin Ghian vakiomateriaali)

8 )
Ei jäähdytettyä hansikaslokeroa

9)
Joulukuun loppupuolen sateisilla keleillä tuulilasin yläreuna alkoi huurtumaan, kun lämppäri/-ilmastointilaite oli auto-asetuksella. Matkustajia kaksi. Aiemmassa mallissa auto-asetus toimi kuin junan vessa. Nyt siihen joutui puuttumaan ja lisäämään puhallustehoa / suuntausta. Olisikohan tässä mallissa yritetty vähentää polttoaineenkulutusta silläkin, että lämppäri laitetaan niin pienelle kuin mahdollista. Ja sit ei enää ihan riitäkään tehot.

10)
Kattokaiteet riisuttu vakiovarusteista pois

Sitten vielä ei Fordiin liittyvä "ongelma".

Autosta puuttui varoituskolmio kokonaan. Tämä tosin ei Fordin vika vaan Vehon myyjän mukaan venäläiset pöllivät ne satamissa. Sain noutaa veloituksetta autoliikkeessä. Mutta kannattaa siis tsekata, että omasta autosta se löytyy! Mielenkiintoista tässäkin se, että autoillehan tehdään käyttöönottokatsastus. Ja varoituskolmio on pakollinen Suomessa. Ei taida olla kovin perusteellinen tuo katsastus...

Siinähän niitä, heikkoja kohtia. Varsinaisia parannuksia edelliseen malliin verrattuna en juuri löytänyt. Toki isompi kone on tehokkaampi ja automaatti toimii kuin ajatus, mutta ne eivät liity uuteen malliin. En pystynyt tutustumaan tähän etukäteen kuin nettisivujen perusteella, koska Suomessa ei ollut vielä ainuttakaan autoa koeajoa varten, kun tilauksen kesällä tein. Edellinenkin auto oli liisari ja sen sopimus loppumassa, joten uusi auto oli siksi saatava tilaukseen. Jos seuraava auto olisi vielä Ford, niin sitä en enää uskaltaisi tilata näkemättä / koeajamatta ensin.

Onhan tässä paljon varmasti sellaista tottumisasiaa, josta saatan olla eri mieltä vuoden päästä, mutta selkeinpinä haittoina pidän kyllä heikentynyttä näkyvyyttä, ajovaloautomatiikkaan (ja pesuriin) liittyviä juttuja, samoin tuota tuulilasin huurtumista ja surkeahkoa radiota, joka ärsyttää joka kerta...

Pistäkäähän kommentteja! Onko muilla vastaavanlaisia havaintoja / kokemuksia?
--

ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

habbe kirjoitti:1)
Näkyvyys ...
Itse olen samanmittainen ja ehkä ensi kertaa kyytiin istuessa oli sama tunnelma, mutta laskin istuinta alaspäin (joka oli siis säädetty mielestäni turhan korkealle) ja en ole samaa tunnetta enää kokenut. Toki ikkunat ovat edellismallia matalammat, koska vyötärölinja on korkeampi ja tämä saattaa osaltaan tehdä tunnelmasta "bunkkerimaisemman", mutta itse koen näkeväni autosta hyvin ulos.
habbe kirjoitti:2)
Autossa on Fordin perusradio ...
Omat ajoni ovat tapahtuneet pääasiassa keski-uudellamaalla ja en ole tuossa radion vastaanotossa kiinnittänyt tuollaisiin häiriöihin huomiota. Minun mielestä tämän vakiosoittimen äänenlaatu on selkeä parannus edellisessä mallissa olleeseen vakiosoittimeen. Nyt ääni on muhkeampi ja jopa alemmat taajuudet saa kuulumaan suht hyvin. Ja tuo keskialueen middle-säätökin on plussaa.
habbe kirjoitti:3)
Startti-nappula ...
Itselleni on tullut tavaksi pitää avaimet ajon aikana taskussa. Otan ne sieltä pois ainoastaan ovien avaamista / sulkemista varten. Ja eipähän tarvitse hapuilla sitä avaimenreikää sieltä ratin takaa.
habbe kirjoitti:4)
Ajovalojen pesurit ja automaattinen ajovaloasento ...
Voithan käyttää tuota ajovalojen katkaisijaa samaan tapaan kuten siinä vanhassakin autossa, ei sen pakko ole siellä auto-asennossa olla. Eikös ne valot ja pesurit pelaa juuri silloin tottumallasi tavalla. Ja kyllä ainakin minulla nuo valot sammuvat siellä ensimmäisessäkin asennossa, kun virta katkaistaan. Mutta auto-asennossa olen kyllä sitä nyt pitänyt. Itselleni ei ole pesureista vielä pahemmin kokemuksia kertynyt, kun reilumpia pakkasia pidellyt jatkuvasti auton ajoon ottamisen jälkeen.

Tuo lasinpyyhkimien uusi pyyhintätyyli on minun mielestä erittäin hyvä. Eipähän jää sitä likaista katvealuetta sinne apparin puolen yläkulmaan. Lisättäköön tähän vielä se, että tuo pyyhkijöiden "huoltoasentoon saattaminen" ei ole vielä täysin iskostunut selkärankaan. Siis että pyyhkijät saa nostettua irti lasista, jotta eivät jäädy kiinni lasiin lumisateessa tuolla ulkosalla parkkeerattaessa. Mutta alkaa tässä tuonkin pikkuhiljaa muistamaan, kun toistoa tulee noiden jatkuvien lumisateiden ja ulkona säilyttämisien vuoksi.
habbe kirjoitti:5)
Ratti ja säätimet...
Vanhemmassa mallissa ollut radion kaukosäädin oli kyllä tosiaan nykyistä parempi käyttää. Vakionopeuden säätimet ja ajotietokoneen nappulat ovat mielestäni tässä uudessa nyt paremmat ja paremmilla paikoilla.
habbe kirjoitti:8 )
Ei jäähdytettyä hansikaslokeroa ...
Jäähdytystä en ole kaivannut, mutta onhan se kooltaan edellistä pienempi. Mutta ovitaskut taasen entistä suuremmat...
habbe kirjoitti:9)
Ilmastointi ...
Omassani ovat lasit pysyneet auto-asennolla huurtumattomina, eikä säätöjä ole tarvinnut rukata. Matkustajia yhdestä kahteen. Vesisadekeleistä ei kyllä vielä kokemuksia.
habbe kirjoitti:10)
Kattokaiteet riisuttu vakiovarusteista pois ...
Tämä taitaa olla nykysuuntaus. Harvemmalla farmarikuskilla niille taitaa tarvetta kuitenkaan olla. Ja jos ei tarvitse, niin eivätpähän ole sitten siellä lisäämässä polttoaineen kulutusta. Omaani otin nämä lisävarusteina, koska satunnaisesti tarvetta ilmenee. Ei se joku kolmen huntin verollinen lisähinta niistä niin pahalta tuntunut. :)

Eipä mulla muuta...
Avatar
Portti
Viestit: 87
Liittynyt: 23 Loka 2005 16:09

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Portti »

Onko kenelläkään uuden Focus-farmarin omistajalla tavaratilassa liukumisen estävää mattoa?

Kävin vaimon Focukseen kyselemässä sopivaa mattoa paikallisesta Ford-liikkeestä ja olin etukäteen katsonut tuolta Fordin omasta tarvikeluettelosta -11-malliseen Focus Wagoniin sopivan maton:

http://www.ford.fi/HuoltojaVaraosat/Lis ... keluettelo

Netin tarvikeluettelo tarjosi mattoa tuotekoodilla 1710940 ja hintaa 49 eur. Ford-liikkeen tarviketiskillä tarjottiin kuitenkin auton tietojen perusteella mattoa tuotekoodilla 1745967 hintaan 109 eur. Kalliimpi olisi kuulemma ilman varapyörää oleville malleille ja halvempi varapyörällä varustetuille tarkoitettu.

Myyjä olisi kyllä myynyt tuon halvemmankin minulle, mutta ei ollut varma, että miten se sopisi varapyörättömään versioon. Lupasin itse selvittää sopivuutta ja palata asiaan.

Mikäli jollain farkku-kuskilla on liukumisen estävä matto niin olisiko mahdollista tarkistaa sen tuotenumero ja se, että onko autossa renkaanpaikkaussarja, tilapäisvarapyörä vai normaalikokoinen varapyörä? Tällä tavalla voisi saada selvyyttä siihen, että mikä matto sopii oikeasti mihinkin.
Fiesta ST 2019
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

A-pilarin taakse jää kieltämättä katvealue etuviistoon,mikä korostuu pyyhkijöiden jättämän lika/lumi kiilan jäämisestä tuulilasin sivureunoihin :? Eli siltä osin huonoa suunnittelua,mutta tuo näkyvyys etuviiston on kuitenkin tyydyttävää tasoa jos vertaa vaikka uuteen Astraan.
Ajovalot palaa tietääkseni auto asennossa päivällä 80% teholla,joten niissä on aina valo.
Radio on tyydyttävää tasoa,tosin samoja kuuluvuus ongelmia olen huomannut,missä äänen sävy tummenee ja bassoja saa tosiaan pitää pienellä.
Tuulilasin huurtumista vastaan voi viime kädessä taistella lämmittävän lasin toiminnolla.
Diesel tekniikka saattaa tuoda omat käyttöongelmat ja puutteet talvella,missä moottorin ohjauksen
softa näyttää usein olevan puutteellinen.
Kuten sanottua Fordeista ei ole minulla juuri aikaisempaa kokemusta ja joudun vertailemaan autoa
aikaisempiin Skodiin,joista viimeisin oli Yeti ja sitä edellinen Octavia,molemmat oli CR TDI moottoreilla.
Jokaisessa autossa on puutteensa merkistä riippumatta.Itse pidän tärkeänä ajettavuutta ja turvallisuutta,kohtuullista kulutusta,käyttövarmuutta,kohtuullisia huoltokustannuksia sekä riittävän pitkää takuuta,mikä Fordissa on 3 vuotta ja pidennettävissä senkin jälkeen.
Riittävät sisätilat ja iso tavaratila on myös olleet itselleni tärkeitä asioita. Aika näyttää miten Ford lunastaa nuo laatulupauksensa mutta Saksan vaativilla markkinoilla vanhat mallitkin on kolmivuotiaiden joukossa TUV raportin mukaan sijoittuneet erinomaisesti :D
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
habbe
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Tammi 2012 20:15

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja habbe »

Portti kirjoitti:Onko kenelläkään uuden Focus-farmarin omistajalla tavaratilassa liukumisen estävää mattoa?
Itselläni on uusi Focus farmari ja hommasin siihen tällaisen Aristarin kaukalomaton:

http://www.polarautovaruste.com/shop/pr ... .php?p=464

Tosin tuo liike sijaitsee Tampereella (postittavat kyllä). Halvemmalla selvisin, kun löysin saman maton myös Fixuksesta ja hain heidän paikallisesta myymälästään. Maksoin 49e ja sopii oikein hyvin.

Mulla on ns. varapyörätön malli, eli vain ne paikkaustarpeet.
--

ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
habbe
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Tammi 2012 20:15

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja habbe »

Fordsonson kirjoitti:Itse olen samanmittainen ja ehkä ensi kertaa kyytiin istuessa oli sama tunnelma, mutta laskin istuinta alaspäin (joka oli siis säädetty mielestäni turhan korkealle) ja en ole samaa tunnetta enää kokenut. Toki ikkunat ovat edellismallia matalammat, koska vyötärölinja on korkeampi ja tämä saattaa osaltaan tehdä tunnelmasta "bunkkerimaisemman", mutta itse koen näkeväni autosta hyvin ulos.
Koetin käyttää penkkiäkin melko alhaalla, mutta sitten alkoi tulla vastaan se, ettei enää nähnyt keulaa lainkaan ja muutenkin tuntui istuvan tosi alhaalla. Mutta tuo virtaviivaisuus tuntuu olevan nykyajan trendi, eikä varmaan vähiten polttoaineenkulutuksen optimoinnin takia. Huomasin vastaavaa mm. uusissa Audeissa, eli ei ole mitenkään pelkästään Fordin ratkaisu.
Fordsonson kirjoitti:Omat ajoni ovat tapahtuneet pääasiassa keski-uudellamaalla ja en ole tuossa radion vastaanotossa kiinnittänyt tuollaisiin häiriöihin huomiota. Minun mielestä tämän vakiosoittimen äänenlaatu on selkeä parannus edellisessä mallissa olleeseen vakiosoittimeen. Nyt ääni on muhkeampi ja jopa alemmat taajuudet saa kuulumaan suht hyvin. Ja tuo keskialueen middle-säätökin on plussaa.
Itse ajelen ihan tässä pk-seudulla, mutta noita vastaanotto-ongelmia ilmenee myös täällä. Kehä 3:lla, Kehä 1:llä, Helsingin keskustassa jne... Olisikohan se, että antenni on viety perään voinut aiheuttaa tuon. Jos siinä matkalla on heikkolaatuinen antennikaapeli, se heikentää signaalia enemmän, kun matkaa radioon on rutkasti aiempaa enemmän. Mene ja tiedä. Kyllähän tuo usbilta soiteltaessa ihan hyvin soi, mutta juuri tuo lähdemateriaalista riippuva suuri vaihtelu harmittaa. Täytynee ensi kerralla satsata suosiolla se 600-700 euroa Sonyn vehkeisiin, vaikka onkin aika suolainen hinta :?
Fordsonson kirjoitti: Voithan käyttää tuota ajovalojen katkaisijaa samaan tapaan kuten siinä vanhassakin autossa, ei sen pakko ole siellä auto-asennossa olla. Eikös ne valot ja pesurit pelaa juuri silloin tottumallasi tavalla. Ja kyllä ainakin minulla nuo valot sammuvat siellä ensimmäisessäkin asennossa, kun virta katkaistaan.
Testailin sitä, mutta ei katkennut. Ajotietokone alkoi varoittamaan, että valot ovat päällä ja kytkin piti kääntää siihen auto-asentoon. Ja tuossa ON-asennossakin ajovalonpesurit toimivat, eli ei säästä pesunestettä sekään. Ainoa asento, missä eivät toimi, ovat P-asento ja parkit.

Vanhassa autossa oli pesurit toimivat vain ON-asennossa ollessa (vaadittiin myös kaukovaloille). Nyt auto-asennossa toimii kaukovalot suoraan, samoit pesurit. Eli ainoa keino kytkeä ne pois on poistaa sulake (mikäli vain ne ovat tuon sulakkeen takana) tai jos muitakin laitteita, irrottaa pesurin pumpun virtapiuha.

Jos ne sulla katkeavat on-asennossakin moottorin sammuttua, voisikohan siinäkin olla syynä eri softaversio..
Fordsonson kirjoitti:Vanhemmassa mallissa ollut radion kaukosäädin oli kyllä tosiaan nykyistä parempi käyttää. Vakionopeuden säätimet ja ajotietokoneen nappulat ovat mielestäni tässä uudessa nyt paremmat ja paremmilla paikoilla.
Riippuu varmaan paljon siitä, missä pitää käsiä. Mulla meinaa helposti mennä koko vakionopeudensäädin pois päältä, kun koettaa alentaa nopeutta. Se on niin pitkä se kytkin, että kättä pitää liu'uttaa alaspäin, jotta ylettyy sinne alennusnappulalle. Olettaen, että ajaa "10 vaille 2" asennossa.

Radiosta taitaa puuttua nyt myös kokonaan se mute-toiminto, mikä aiemmassa mallissa oli. Ainoa keino on valita sourceksi "line in", joka on mykkä, koska siinä ei ole mitään kiinni.
Fordsonson kirjoitti:Jäähdytystä en ole kaivannut, mutta onhan se kooltaan edellistä pienempi. Mutta ovitaskut taasen entistä suuremmat...
Eipä sitä jäähdytystä usein kaivannut, mutta aina kun ominaisuuksia otetaan pois, se tuntuu harmilliselta.

Hmm, ai sun mielestä ovitaskut on isommat :shock: Mun mielestä ne on selkeästi aiempaa pienemmät ja niin muistaisin lukeneeni myös jostain autolehden testistä. Niihin ei nyt mahdu oikein edes karttakirjaa (eihän sellaista juuri kukaan enää käytä, mutta ihan vain vertailun vuoksi). Mullakin usea tavara siirtynyt nyt ovitaskusta keskilokeroon / hanskalokeroon, kun ei mahdu ovitaskuun.
Fordsonson kirjoitti:Omassani ovat lasit pysyneet auto-asennolla huurtumattomina, eikä säätöjä ole tarvinnut rukata. Matkustajia yhdestä kahteen. Vesisadekeleistä ei kyllä vielä kokemuksia.
Ongelma esiintyi sateella, kun ulkolämpötila noin +1 - +4 astetta. Pakkasella pysyy kirkkaina hyvin, samoin kuivalla kelillä.

Kiitos hyvistä kommenteista! :)
--

ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

habbe kirjoitti: Itse ajelen ihan tässä pk-seudulla, mutta noita vastaanotto-ongelmia ilmenee myös täällä. Kehä 3:lla, Kehä 1:llä, Helsingin keskustassa jne... Olisikohan se, että antenni on viety perään voinut aiheuttaa tuon. Jos siinä matkalla on heikkolaatuinen antennikaapeli, se heikentää signaalia enemmän, kun matkaa radioon on rutkasti aiempaa enemmän. Mene ja tiedä. Kyllähän tuo usbilta soiteltaessa ihan hyvin soi, mutta juuri tuo lähdemateriaalista riippuva suuri vaihtelu harmittaa. Täytynee ensi kerralla satsata suosiolla se 600-700 euroa Sonyn vehkeisiin, vaikka onkin aika suolainen hinta :?
Pitääpä kuulostella vastaanoton laatua tarkemmin, kun tulee paremmin noissa isoissa keskuksissa liikuttua. Alunperin itselläni oli suunnitelmissa, että olisin vaihtanut tuon vakiosoittimen myöhemmin Pioneerin tupla-DIN -vehkeeseen (en nyt muista mallia), jossa virittimen lisäksi kosketusnäyttö ja usb-toisto (eli ilman levynpyöritintä), mutta olen nyt toistaiseksi ollut sen verran tyytyväinen tähän, että en jaksa nähdä vaivaa joten harkitaan uudelleen myöhemmin. Tuo Sonyn satsi olisi todennäköisesti ollut kyllä ihan hintansa veroinen.
habbe kirjoitti: Testailin sitä, mutta ei katkennut. Ajotietokone alkoi varoittamaan, että valot ovat päällä ja kytkin piti kääntää siihen auto-asentoon. Ja tuossa ON-asennossakin ajovalonpesurit toimivat, eli ei säästä pesunestettä sekään. Ainoa asento, missä eivät toimi, ovat P-asento ja parkit.

Vanhassa autossa oli pesurit toimivat vain ON-asennossa ollessa (vaadittiin myös kaukovaloille). Nyt auto-asennossa toimii kaukovalot suoraan, samoit pesurit. Eli ainoa keino kytkeä ne pois on poistaa sulake (mikäli vain ne ovat tuon sulakkeen takana) tai jos muitakin laitteita, irrottaa pesurin pumpun virtapiuha.

Jos ne sulla katkeavat on-asennossakin moottorin sammuttua, voisikohan siinäkin olla syynä eri softaversio..
Joo, minulla ajovalot sammuvat, kun sammutan auton, mikäli ajovalon kytkin on kierretty siihen vanhassakin mallissa olleeseen ns. päiväasentoon. Tuo softahommeli kävi minullakin mielessä, voihan se olla, että ovat koodattavissa eri toimintatavoille. Niin ja tuossa omassani nuo valot ovat halogenit (xenonit olisin ottanut, mutta koin niiden lisähinnan turhan suureksi).

Kunhan kelit vähän lämpenevät ja pesurin käyttö tulee taas ajankohtaiseksi, niin täytyy kiinnittää paremmin huomiota, mutta sen mitä olen kerennyt kokeilemaan, niin eivät mielestäni ruiki tuolla päiväasennolla.

Sellaiseen kiinnitin eilen huomiota, että sumuvaloja ei saa päälle auto-asennossa mikäli on valoisaa (ja valot ilmeisesti olivat tuolloin ns. päiväasennossa ja toimivat alennetulla jännitteellä). Tuolloin pitäisi siis vääntää katkaisija pykälä taaksepäin, jos sumpparit tarvitsee kytkeä. Liekö toimivat nuo pesuritkaan tuossa tilanteessa?! Tutkimukset ja tutustumiset uuteen tuttavuuteeni jatkukoon...
habbe kirjoitti: Riippuu varmaan paljon siitä, missä pitää käsiä. Mulla meinaa helposti mennä koko vakionopeudensäädin pois päältä, kun koettaa alentaa nopeutta. Se on niin pitkä se kytkin, että kättä pitää liu'uttaa alaspäin, jotta ylettyy sinne alennusnappulalle. Olettaen, että ajaa "10 vaille 2" asennossa.
Juu ei minunkaan nakit taivu millään tuosta autokoulussa opetetusta otteesta vakkarin säätimille. :) Eikä tuo onnistunut edellisenkään korimallin ratissa.

habbe kirjoitti:Hmm, ai sun mielestä ovitaskut on isommat :shock: Mun mielestä ne on selkeästi aiempaa pienemmät ja niin muistaisin lukeneeni myös jostain autolehden testistä. Niihin ei nyt mahdu oikein edes karttakirjaa (eihän sellaista juuri kukaan enää käytä, mutta ihan vain vertailun vuoksi). Mullakin usea tavara siirtynyt nyt ovitaskusta keskilokeroon / hanskalokeroon, kun ei mahdu ovitaskuun...
Valehtelin... :lol: En tiedä mikä illuusio oli vanhasta autosta jäänyt, mutta tänään vertailtuani noita koteloita kaverini vanhempaan autoon totesin, että tulipahan heitettyä palturia. :D Mutta olisivatko kuitenkin leveämmät kuin vanhassa, tiedä häntä...

Mutta se on varma, että peräkontissa on tilaa enempi tässä uudessa farkussa kuin vanhassa viistoperässä. :lol:
habbe kirjoitti: Kiitos hyvistä kommenteista! :)
Ei kestä kiittää. Pitää yrittää muistaa kommentoida lisää, kun kilometreja saadaan alle ja aikaa kuluu. :)
habbe
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Tammi 2012 20:15

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja habbe »

jenna kirjoitti:nyt lumen tultua auton vetopito tuntuu surkealta, aina sutii ja tasasellakin tahtoo jäädä kiinni naurettaviin paikkoihin, renkaat michelin nastat. Just jumituin parkkiruutuun johon oman arvioni mukaan en olisi juuttunut esim aikaisemmalla takaveto bemulla.
Mulla samankaltaisia kokemuksia. En tosin tiedä, johtuuko siitä, että nykyisessä mallissa on automaattirasia. Oon ottanut tracking assistantin pois ja kokeillut manuaalisesti valita vaihteita, mut pahemmin jää kyllä kiinni ku edellinen auto. Renkaat on samat ku sulla ja samat ku edellisessä autossa, eli Michelinit (X-ice). Ihan kuin painoa olisi vähemmän eturenkaiden kohdalla kuin edellisessä mallissa, kun jää pehmeään lumeen nyt paljon helpommin kiinni.

Pari kertaa olen jäänyt tällä jo pihatien lumivalliin kiinni ja on pitänyt ryhtyä lapiohommiin. Edellisellä autolla en jäänyt mihinkään kiinni ja oikein ihmettelin sitä muille, miten tuntuu, että sillä voi ajaa melkein missä vaan, vaikka on 2-vetoinen.
jenna kirjoitti:Lisäksi auto on aina huurussa, jos vähänkin kosteaa, ei ole millään aikaisemmalla autolla ollut ongelmaa tässä asiassa.
Mulla ei nyt aina huurussa, mutta kuten toisaalla tässä ketjussa kirjoittelin, sateella ja ulkolämpötilan ollessa vain vähän plussalla, alkaa kyllä tuulilasin yläreuna huurtumaan. Tuolloin pitää manuaalisesti lisätä puhallustehoa ja suuntausta laseille.
--

ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
EskoS
Viestit: 20
Liittynyt: 14 Helmi 2005 21:07

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja EskoS »

Yllä hyviä pointteja kyllä, voin hyvin olla samaa mieltä varsinkin nappien sijoittelusta ratissa, ja varsinkin yksi erittäin ärsyttävä piirre; puhelinnapit eivät ole valaistu :evil:

Tuulilasin huurut kyllä poistui liukkaasti, oikein ihmettelin mistä helkkarista auto tiesi että nyt huurtuu. Eli päinvastainen kokemus kuin muutamalla.

Pito on mielestäni mahtava, auto pysyy tiessä kuin tauti. Alla continental nastat. Edellisessä autossa (katumaasturi) oli juuri täällä kuvattua pidon puutetta, auto lähti todella helposti tiestä irti ja sen sai helposti nelipyöräluisuun. Ei mitään tällaista Focuksen kanssa.

Meidän murhe on map-anturin tuottama vikakoodi. Liikkeestä lähtiessä alle 50 km ajon jälkeen pamahti tietokoneen ilmoitus asiasta "Engine malfunction". Ajelin silti normaalisti kotiin, auto toimii normaalisti edelleen. Huolto kävi liittimet läpi ja totesi että map vaihtoon. Saa nähdä kauanko kestää osan saapuminen. Sinänsä osuvasti vikakoodi oli "signaalin uskottavuusongelma". Uskottavuusongelma todellakin. No normaalisti sitä saa kuulema käyttää.

Oli muuten tänä aamuna -31 pakkasessa erittäin jäykkä käsiteltävä, luulin ettei sähköinen ohjaustehostin niin välittäisi lämpötilasta? Toinen hassu ilmiö, kytkinpoljin liimantui sekunniksi pariksi pohjaan.
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

TM talviauto 2012 testi ilmestyy 15.2 ja mielenkiinnolla odottelen ammattilaisten arviota Focus 1.6 Ecoboost 110kw autosta.Netistä ei selvinnyt korimallia,eikä varustelutasoa.Auto on kovassa seurassa ja valtaosa on bensapadalla ja kaikki on manuaali laatikoilla sekä "vajaa"vetoisia.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertai ... iauto-2012
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
Vastaa Viestiin