Ford Focus mk3 2011

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Kapsu
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Joulu 2015 14:16

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Kapsu »

onkos väki käynyt tekemässä kytkinkampanjan ecoboosteihin?
Focus CC 2.0 titanium 2007
Focus STW ST-line 1.0 MY20
ex-Focus ST-line 1.0 MY17
elmo57
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Touko 2019 23:12

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja elmo57 »

Onko Mk3:ssa joku bensakoneista yleisesti parempi/luotettavampi kuin muut? Mitenkä nuo litraset turbot on kestäneet kilometrejä?

Saattaapi olla, että farmarina bensakoneella tässä ois seuraava auto..
tomi83
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Joulu 2012 22:33

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja tomi83 »

Omani vm.-12 focus vaihtui tänään uuteen focukseen. Litraisesta koneesta ei jäänyt pahaa sanottavaa tuon edellisen osalta. Hyvin kulki ja oli voimissaan. Saas nähdä miten tää uusi pelaa.
Kilometrejä kertyi 124tkm mittariin. Ja onhan noita paljon enemmänkin ajettuja liikenteessä ja myytävänä.
Omasta mielestäni hyvä valinta käyttöautoksi.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Fjoordi
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Tammi 2020 16:34

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Fjoordi »

Liittyyköhän noihin 182hv moottoreihin mitään hyvä tietää-juttuja?
Onko 1.6 EkoPuusti moteissa ollut jotain takaisin kutsuja, tyyppivikoja tms?
Ja vaikuttaako ensirekisteröinnin ajankohta mitenkään? (Pl. Facelift)
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Fjoordi kirjoitti: 01 Tammi 2020 16:39 Liittyyköhän noihin 182hv moottoreihin mitään hyvä tietää-juttuja?
Onko 1.6 EkoPuusti moteissa ollut jotain takaisin kutsuja, tyyppivikoja tms?
Ja vaikuttaako ensirekisteröinnin ajankohta mitenkään? (Pl. Facelift)
Käsittääkseni hyvin harmiton moottori. Ainakaan minun korviini ei ole kantautunut mitään tyyppivikajuttua. Eikös faceliftiin tullut jo se 1.5 ecoboost?
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Frnz kirjoitti: 02 Tammi 2020 09:44 Käsittääkseni hyvin harmiton moottori. Ainakaan minun korviini ei ole kantautunut mitään tyyppivikajuttua. Eikös faceliftiin tullut jo se 1.5 ecoboost?
Faceliftissä on 1.5 ecoboost. Eri kone kyseessä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Fjoordi
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Tammi 2020 16:34

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Fjoordi »

Frnz kirjoitti: 02 Tammi 2020 09:44 Käsittääkseni hyvin harmiton moottori. Ainakaan minun korviini ei ole kantautunut mitään tyyppivikajuttua. Eikös faceliftiin tullut jo se 1.5 ecoboost?
Ainakin Brexiteissä 1.6 EcoBoost on saanu huomiota.
Kytkin, öljyvuoto/moottoripalo/kansivaurio... Eipä näistä tiedä.
Koodeilla ei löytynyt mitään takaisinkutsuja, joten mene ja tiedä näistäkin sitten.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja focst »

Fjoordi kirjoitti: 05 Tammi 2020 14:28 Ainakin Brexiteissä 1.6 EcoBoost on saanu huomiota.
Kytkin, öljyvuoto/moottoripalo/kansivaurio... Eipä näistä tiedä.
Koodeilla ei löytynyt mitään takaisinkutsuja, joten mene ja tiedä näistäkin sitten.
Mulla oli vm.14 mondeo 1.6 ecoboost 84tkm ajoin ilman ongelmia. Vaimolla 1.6 ecoboost focus vm.2011 110tkm ajettu ei isompia ongelmia bypass kalvo meni puhki ja volvon kautta sai korjaussarjan, muuten ei ongelmia. Molempiin tehtiin kytkimen tarkastus ja päivitys kamppanja ja jäähdytysnesteen tasoanturi kamppanja.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Fjoordi
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Tammi 2020 16:34

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Fjoordi »

focst kirjoitti: 05 Tammi 2020 14:53 Mulla oli vm.14 mondeo 1.6 ecoboost 84tkm ajoin ilman ongelmia. Vaimolla 1.6 ecoboost focus vm.2011 110tkm ajettu ei isompia ongelmia bypass kalvo meni puhki ja volvon kautta sai korjaussarjan, muuten ei ongelmia. Molempiin tehtiin kytkimen tarkastus ja päivitys kamppanja ja jäähdytysnesteen tasoanturi kamppanja.
Eli kerää koko sarja toteutui. Eikä siinä sinällään ole ongelmsa, kun kaikki ennalta laitettu.
Ford-72
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Tammi 2015 19:05

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Ford-72 »

Onko tietoa mikä vikana kun auton virtojen ollessa pois päältä niin radio/cd soitin ei pysy päällä kuin 5 minuuttia, vaikka pitäisi pysyä tunnin?
Toxox
Viestit: 549
Liittynyt: 15 Maalis 2020 19:45

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Toxox »

Ford-72 kirjoitti: 29 Heinä 2020 18:55 Onko tietoa mikä vikana kun auton virtojen ollessa pois päältä niin radio/cd soitin ei pysy päällä kuin 5 minuuttia, vaikka pitäisi pysyä tunnin?
Onkohan akku missä kunnossa?
https://www.focusfanatics.com/threads/1 ... on.677601/
Tuossa ei pysy kuin kolme minuuttia päällä.
Ford-72
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Tammi 2015 19:05

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Ford-72 »

Toxox kirjoitti: 29 Heinä 2020 19:21
Ford-72 kirjoitti: 29 Heinä 2020 18:55 Onko tietoa mikä vikana kun auton virtojen ollessa pois päältä niin radio/cd soitin ei pysy päällä kuin 5 minuuttia, vaikka pitäisi pysyä tunnin?
Onkohan akku missä kunnossa?
https://www.focusfanatics.com/threads/1 ... on.677601/
Tuossa ei pysy kuin kolme minuuttia päällä.
Itsekin mietin akkua mutta se on tänään vaihdettu eikä vaikuttanut asiaan.
Tuossa linkissä joku meinasi että auto pitäisi vielä ohjelmoida uutta akkua vastaavaksi.
Kysäisenpä samalla perjantaina kun vien auton muutenkin vuosihuoltoon.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja focst »

Ford-72 kirjoitti: 29 Heinä 2020 20:38
Toxox kirjoitti: 29 Heinä 2020 19:21

Onkohan akku missä kunnossa?
https://www.focusfanatics.com/threads/1 ... on.677601/
Tuossa ei pysy kuin kolme minuuttia päällä.
Itsekin mietin akkua mutta se on tänään vaihdettu eikä vaikuttanut asiaan.
Tuossa linkissä joku meinasi että auto pitäisi vielä ohjelmoida uutta akkua vastaavaksi.
Kysäisenpä samalla perjantaina kun vien auton muutenkin vuosihuoltoon.
Akun valvonta pitää myös nollata että tietää akun olevan uusi.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Ford-72
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Tammi 2015 19:05

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Ford-72 »

focst kirjoitti: 29 Heinä 2020 20:50
Ford-72 kirjoitti: 29 Heinä 2020 20:38

Itsekin mietin akkua mutta se on tänään vaihdettu eikä vaikuttanut asiaan.
Tuossa linkissä joku meinasi että auto pitäisi vielä ohjelmoida uutta akkua vastaavaksi.
Kysäisenpä samalla perjantaina kun vien auton muutenkin vuosihuoltoon.
Akun valvonta pitää myös nollata että tietää akun olevan uusi.
Huollossa nollasivat.
Kiitoksia vinkeistä.
Puuhapete70
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Marras 2018 15:41

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Puuhapete70 »

Selviskö tämän vika? Tyttären autosta tuli kakkospyttyyn vettä.
fordrs88 kirjoitti: 05 Heinä 2017 15:44 moro

Juu alustavan selvituksen mukaan kannetiiviste sökö. Moottoria ei vielä avattu ,mutta nesteet vuotaa kahteen sylinteriin.

Kansi menee kuuleman uusiksi ainakin. Kustannus arvio 3500,-
hke
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja hke »

Onko näissä ecoboosteissa ongelmana sylinterilohkon rakenne? Sylinteriputket yläosastaan tukemattomia ja aikaisemmissa versioissa lovi putkien välissä. Lujuusopin ja murtumismekaniikan kannalta rakenne joka ei tule kestämään, pahimmillaan tulee säröjä vuodon lisäksi. Mitä kaikkia moottoreita koskee =? Käsittääkseni jopa focus rs saattaa kuulua joukkoon.
Puuhapete70
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Marras 2018 15:41

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Puuhapete70 »

Meillä oli kansl haljennut aivan turbon lähdön juuresta noin sentin päästä. Yläpuolella ja vesi valuu siitä sylintereihin missä sattuu olemaan pakiventtili auki
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja focst »

hke kirjoitti: 21 Marras 2021 07:01 Onko näissä ecoboosteissa ongelmana sylinterilohkon rakenne? Sylinteriputket yläosastaan tukemattomia ja aikaisemmissa versioissa lovi putkien välissä. Lujuusopin ja murtumismekaniikan kannalta rakenne joka ei tule kestämään, pahimmillaan tulee säröjä vuodon lisäksi. Mitä kaikkia moottoreita koskee =? Käsittääkseni jopa focus rs saattaa kuulua joukkoon.
Tietääkseni 1.5 ja 1.6 ecoboost koneita koskee tämä sylinteriputkien murtuminen. 1.5 lohkot muutettu Uudemmissa ja vaihto-osa lohkot uuden mallisia. 1.6 vaihto lohkot vieläkin läpi asti olevalla uralla. Eli 1.6 koneita ei ole vahvistettu/parannettu.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
hatapalo
Viestit: 68
Liittynyt: 05 Helmi 2021 13:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja hatapalo »

Millaisia ylläpitokuluja olette laskeneet omille Focuksillenne? Vai oletteko laskeneet? Rupesin itse miettimään autoilun hintaa, kun vajaa vuosi sitten omaan -14 malliseen 127tkm ajettuun 1.0 ecoboostiin tuli moottorivaurio ja korjaus maksoi n. 4000€. Auton vaihtoarvo liikkeessä olisi ollut tuolloin n. 8500€, suoralla kaupalla n. 10000€.

Ostin auton käytettynä helmikuussa 2017 ja 57tkm ajettuna. Nyt mittarissa on 143tkm, joten omaa ajoa on tullut n. 86tkm. Tänä aikana olen ostanut kahdet renkaat, asennuttanut lasien tummennukset, katsastanut auton kahteen kertaan (toinen oli samalla kertaa muutoskatastus alustasarjalle), käyttänyt auton vuosittain merkkihuollossa ja korjauttanut siinä ohessa muutaman huollossa havaitun vian. Kalleimpana niistä oli viime joulukuussa jarrujen ja takatukivarsien vaihto, jonka takia koko huollon hinta oli n. 1400€. Ja sitten melkein heti perään se moottoriremontti, jossa uusittiin samalla kytkin.

Alustasarjan laiton lasken siksi käyttökuluiksi, koska alkuperäinen etujousi oli mennyt poikki, ja se olisi pitänyt joka tapauksessa uusia ainakin parina. Tummennuksiin mennyt 200€ on kokonaisuudessaan enää pieni erä. Moottoriremontti, alusta ja tummennukset tehtiin ei-merkkihuollossa.

Näillä huoltomenoilla, vuotuisella ajoneuvoverolla ja vakuutusmaksuilla keskimääräiseksi kuukausikuluksi tulee n. 208€. Ilman moottoriremonttia kulu olisi n. 138€. Ja tähän ei siis vielä ole laskettu mukaan bensoja.

Kuulostaa äkkiseltään aika kalliilta?
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Olen laskenut jo pitkään. Minulle halvin on ostaa uusi n.5v välein eli kun takuu loppuu. Ei remonttikuluja eikä juuri rengaskulujakaan. Lainanlyhennyksen kk erä vain joka vastaa arvon alenemaa. Tosta sun laskelmasta puuttuu vielä arvon alenema eli samalla rahalla oisit voinut ajaa uudella. Tuntuu että kallein on ostaa pari vuotta vanha johon joutuu heti ostamaan renkaita ja jotain muutakin ja takuu loppuu nopeasti jonka jälkeen kaikki menee omasta pussista. Monesti nuo pari vuotta vanhat on uudenhintaisia ja rahoituskulut karmeat vrt uuteen johon yleensä saa nolla korolla.

Kävin syksyllä koeajamassa 2018 Focusta jossa hintaa 29k€ ja rahoituskuluineen hinnaksi tuli n. 33k€. Uuden sai 34k€ (jos se koskaan tulee).
hatapalo
Viestit: 68
Liittynyt: 05 Helmi 2021 13:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja hatapalo »

En tosiaan osannut laskea järkevästi arvon alenemaa ja tuossa laskelmassani ei ole huomioitu sitäkään, että maksoin pari ensimmäistä vuotta n. 270€/kk autolainaa, kunnes kuittasin sen kerralla pois.

Miten sen arvon aleneman voisi laskea helpoiten käytetylle, kun kaikissa valmiissa laskureissa se tunnutaan laskevan aina uuden hinnasta ja laina- tai leasing-maksu huomioon ottaen?
Viimeksi muokannut hatapalo, 19 Joulu 2021 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Paljon maksoit siitä ja paljonko siitä nyt realistisesti saisi? Tai kun vaihdat seuraavaan niin paljonko hyvittävät.
hatapalo
Viestit: 68
Liittynyt: 05 Helmi 2021 13:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja hatapalo »

Maksoin puhdasta rahaa 15000. Vanha auto meni silloin vaihdossa ja nimellisesti hyvuittivöt siitä 2000 (todellinen arvo tonnin luokkaa). Nyt näyttäisi olevan Nettiautossa vastaavien pyynnit 8000-9000.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja EeroH »

N. 145e kk arvon alenemaa?
hatapalo
Viestit: 68
Liittynyt: 05 Helmi 2021 13:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja hatapalo »

Ok, kiitos. Sehän on siis noin 10% hankintahinnasta, kuten yleisesti on todettu. Eli tuon verranko pitäisi vielä lisätä kuukausittain menoihin? Pitää vielä kokeilla, miten saisin tuon Exceliin siten, että kun lisään yhteen soluun vuosittaiset menot ja toiseen monesko vuosi on, niin Excel laskisi vuosi- ja kuukausikulujen päälle vielä arvon aleneman.

Nyt olen tehnyt silleen, että syötän joka vuodelle huoltokulut ja muut menot, ja jaan sen summan kuukautta kohden. Lisäksi olen lisännyt nuo vuosittaiset kulut ostohintaan jakanut sen vuosien määrällä, niin näen, paljonko auto on tullut maksamaan minulle per vuosi.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Vastaa Viestiin