Sivu 1/1

Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 19 Joulu 2010 15:07
Kirjoittaja kananen
Elikkäs sierrassani on 2.0l ohc moottori jonka päällä 1.6 litrasen kansi. Kaasarissa lukee 28-30 DFTH eli toi kuuluu varmaankin myös siihen 1.6l koneeseen oikeasti? Eikös tossa se 30-34 DFTH kuuluis olla? Onkohan kuinka paljon eroa jos sellaisen jostain etsii? Onko imusarjat samat 1.6l ja 2.0l?

Toinen vaihtoehto olisi weber dcoe 45mm vaakaimu joita tulis 1kpl imusarjalla. Minkähänlainen se olis noihin aiempiin verrattuna? Moottori on muuten vakio kevennettyä vauhtipyörää ja peltisarjaa lukuunottamatta.

Sitten vielä yks ongelma olis kun auto meinaa sammua pitkässä täyskaasu kiihdytyksessä tai pitkän sladin aikana? Bensapumppu näyttäis ihan toimivalta mutta paineensäätimen toimintaa hiukan epäilen?

Kiitos jos jaksatte vastailla!

Re: Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 19 Joulu 2010 15:47
Kirjoittaja emax
2 litraisen dfth imusarjassa on vähä suuremmat reijät ja sähköinen lämmitin.
2litraisen -70->-84? dgav kaasarin sarjassa on eri jako kaasarille.

Ainakin lynx on tehny ohc imusarjaa yhdelle vaakaimulle. Kyllähän sieltä enemmän ilmaa ja bensaa saa kuin nuosta dfth kaasareista.
kananen kirjoitti:Sitten vielä yks ongelma olis kun auto meinaa sammua pitkässä täyskaasu kiihdytyksessä tai pitkän sladin aikana? Bensapumppu näyttäis ihan toimivalta mutta paineensäätimen toimintaa hiukan epäilen?
Kokeile vetää bensaletku suoraan pumpusta kaasariin.

Re: Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 19 Joulu 2010 16:13
Kirjoittaja kananen
Ei toiminut suoraan bensapumpusta kaasarille vetämällä. Alko käydä ihan liian rikkaalla.

Re: Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 19 Joulu 2010 16:36
Kirjoittaja emax
Sulla taitaa sitten vuotaa neulaventtiili. Vakiopumpun paineella se pitäis kyllä vielä pysyä kiinni.

Re: Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 19 Joulu 2010 18:27
Kirjoittaja kananen
Noniin nyt vetää. Bensanpinta oli vituillaan eikä ilmeisesti sulkenut neulaventtiiliä kunnolla. Eli nyt toimii ilman säädintä paremmin kun koskaan ennen. Ei pätkinyt eikä nykinyt ainakaan lyhyellä testilenkillä. Varmaan sitten se weberin vaakaimukin toimis ilman säädintä ja bensapumpun tuoton pitäs varmaan riittää ihan hyvin?

Kiitoksia vinkeistä!

Re: Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 19 Joulu 2010 18:44
Kirjoittaja tursas
Mitäs teit sitten ?

Re: Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 19 Joulu 2010 18:45
Kirjoittaja kananen
Taivuttelin sitä kohossa olevaa peltiliparetta sillain että sulkee neulaventtiilin aikasemmin.

Re: Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 19 Joulu 2010 18:48
Kirjoittaja tursas
Niin ja ohititkos sen höyrypöntön suoraan pumpulta kaasarille...?

Re: Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 19 Joulu 2010 19:15
Kirjoittaja kananen
Juu, suoraan pumpusta kaasariin letku

Re: Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 19 Joulu 2010 19:59
Kirjoittaja emax
kananen kirjoitti: Varmaan sitten se weberin vaakaimukin toimis ilman säädintä ja bensapumpun tuoton pitäs varmaan riittää ihan hyvin?
Toimii ja tuotto riittää vaikka kahdellekkin vaakaimulle.

Jos paluulinjan haluat niin laita bensaletkusta T-haara ja paluupuolen letkuun vaikka joku suutin koko jotain 80. Niin ei bensa seiso sielä pumpus ja ala höyrystyä kesäkuumalla.
Sen purkin tarkoitus on estää höyrylukkoja, mutta on niitä ohitettu kun on mennu tukkoon eikä mitään oireita ole tullu.
Suodatin vois olla hyvä laittaa sinne letkun väliin jos ei ole.

Re: Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 19 Joulu 2010 21:09
Kirjoittaja kananen
Jees, eiköhän näillä pärjätä taas.Voishan sen paluuletkun siihen näperrellä kun tulee sopiva t-haara vastaan. Suodattimen laitoinkin jo. :)

Re: Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 28 Joulu 2010 23:07
Kirjoittaja kananen
No nyt olis sitten sierran ruiskutus alkanut kiinnostaan. Eli sierrassa on edelleen toi 2l ohc sillä 1.6l ohc kaasarin kannella. Sopiiko siihen nyt sitten 2l ohc ruiskun imusarja heittämällä kiinni vai pitääkö laittaa 2l ohc:n kansikin? Samalla tarvis sitten ilmeisesti ainakin is sierran tankin, ruisku bensanpaineen säätimen, imusarjan, uudet bensalinjat ja bensapumpun. Mitähän muuta? Bensatankki varmaan sopii heittämällä paikalleen? Megasquirtti olis tarkotuksena laittaa sitten ohjaileen suuttimia ja sytytys jättää vakioksi ainakin aluksi. Toimiikohan se is sierran kaasuläpän asentoanturi megan kanssa?

Noita osia voi vaikka yv:llä tarjota jos sattuu löytymään.

Kiitos taas jos jaksatte vastailla!

Re: Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 29 Joulu 2010 23:34
Kirjoittaja emax
Suuttimille joudut tekeen pienet kolot kanteen, ja saman joudut tekeen 2 litraisen kannellekkin, ruiskun kanteen ei tarvi :) Muuten sopii. Imusarjan tiiviste vaan pitää olla ruisku ohc:stä
kananen kirjoitti:Toimiikohan se is sierran kaasuläpän asentoanturi megan kanssa?
Mä oon ainakin siinä uskos että toimii. Suuttimet on ainakin korkea ohmiset eli niitä voi ohjata megalla suoraan.

Imusarjas on (tai pitäis olla) kiinni bensakisko, paineensäädin, suuttimet, tyhjäkäyntisolenoidi, läppäkotelo, asentoanturi, ja lämpöanturi.
Ilmamassamittari on kiinni lmanputsarikotelossa, mutta sitähän ei megassa tarvita.
Nuoden lisäksi sitten ruiskuautosta pumppu, suodatin, tankki, ja linjat. Ja sitten mega + piuhoja,letkuja,klemmareita,liittimiä,teippiä,aikaa,hermoja yms. :) Imuilman lämpöanturi sopii cossusta, jos sitä tarvii.
Kannattaa lukea se megamanuaali mikä löytyy http://www.finsquirt.net/manuaali/MegaS ... hje_v1.pdf

Re: Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 29 Joulu 2010 23:41
Kirjoittaja kananen
Jees, pitää alkaa hommaileen osia kasaan. On tässä nyt vähintään puolivuotta aikaakin kun armeija kutsuu tammikuussa. Megamanuaalia ja foorumia onkin jo ahkerasti opiskeltu. :)

Re: Sierran kaasarista asiaa

Lähetetty: 15 Tammi 2011 13:03
Kirjoittaja Rasvaranne
Imuilman lämpöanturi on melkeen pakollinen megan kans. Sierra imi 25 litraa sataselle kylymällä kelillä ja anturin asennuksen jälkeen "vaan" 13l :D