S-Max 2.0 bensa - Lämmöt karkaa koneesta
Lähetetty: 18 Joulu 2010 00:11
Olen tässä pakkasten aikaan ihmetellyt, miksi moottorin lämpötilamittari painuu aina kohti kylmää, kun seisoo risteyksessä tyhjäkäynnillä.
Lämmöt nousevat normaaliksi ajossa (eivät tosin hirveän nopeasti). Tuuletin pitää laittaa hyvin pienelle, että koneen lämmöt nousevat normaaliksi.
Kun tulee risteykseen ja kone käy tyhjäkyntiä, alkaa lämmöt pudota melko nopeasti koneessa.
Tuuletin pukkaa kyllä lämmintä, vaikka mittari olisi "pohjassa".
Eikö termostaatti pysy mukana vai ovatko nämä termostaatin vikaantumisen merkkejä?
Vai onko tuuletin niin tehokas ja koneen hyötysuhde niin hyvä (ts. hukkalämpöä syntyy huonosti), että tuuletin imee kaikki lämmöt koneesta tyhjäkäynnillä?
Kaverilla on -02 Mondeo ja samalla koneella, missä lämmöt pysyvät koneessa myös tyhjäkäynnillä.
Lämmöt nousevat normaaliksi ajossa (eivät tosin hirveän nopeasti). Tuuletin pitää laittaa hyvin pienelle, että koneen lämmöt nousevat normaaliksi.
Kun tulee risteykseen ja kone käy tyhjäkyntiä, alkaa lämmöt pudota melko nopeasti koneessa.
Tuuletin pukkaa kyllä lämmintä, vaikka mittari olisi "pohjassa".
Eikö termostaatti pysy mukana vai ovatko nämä termostaatin vikaantumisen merkkejä?
Vai onko tuuletin niin tehokas ja koneen hyötysuhde niin hyvä (ts. hukkalämpöä syntyy huonosti), että tuuletin imee kaikki lämmöt koneesta tyhjäkäynnillä?
Kaverilla on -02 Mondeo ja samalla koneella, missä lämmöt pysyvät koneessa myös tyhjäkäynnillä.