Ajovalot ja sisävalot värisevät
Lähetetty: 17 Joulu 2010 23:35
S-Maxissani (-06, 2.0 bensa, aj. 58tkm) ajovalot ja sisävalot väriset/aaltoilevat tyhjäkäynnillä.
Ajovalojen tehot käyvät myös alempana, kun nostaa kierroksia ja antaa koneen palautua tyhjäkäynnille. Heti kun kiekat ovat 800-900 rpm, välähtävät valot hieman.
Myös ajotietokoneen näyttö buuttailee kummasti silloin tällöin.
Hieman taustatietoja:
Autoon on vaihdettu uusi akku elokuun alussa, kun mainitsin valojen värinästä huollossa.
Viikko akun vaihdon jälkeen jäi parkit päälle päiväksi (Ford.korjaamon mukaan ei pitäisi laskea akun toimintaa mitenkään), jonka jälkeen lähti laakista käyntiin ja sen jälkeen autolla oli ajettu pari viikkoa, eli laturin olisi pitänyt ladata akku täyteen.
Vaihdon jälkeen n.2-3 viikon päästä akun jännite tipahti alle 12V ja auto ei lähtenyt käyntiin, vaikka se oli vielä toiminut edellisenä päivänä.
Ei muuta kuin akkulaturilla akku täyteen ja taas mentiin. Nyt on lähtenyt viimeiset 3kk käyntiin normaalisti.
Mistä nämä ilmiöt voisivat johtua?
Voisiko laturin lataussäätimessä tai tasasuuntaajassa olla vikaa, koska tuntuu, että jännite ei ole tasaista, joka tulee eri sänkölaitteille (valot värisee/pätkii, ajotietokoneen näyttö buuttailee ihmeellisesti)?
Virtalukon paluukaapeli?
Laturilta tulevat johtosarjat?
Ajovalojen tehot käyvät myös alempana, kun nostaa kierroksia ja antaa koneen palautua tyhjäkäynnille. Heti kun kiekat ovat 800-900 rpm, välähtävät valot hieman.
Myös ajotietokoneen näyttö buuttailee kummasti silloin tällöin.
Hieman taustatietoja:
Autoon on vaihdettu uusi akku elokuun alussa, kun mainitsin valojen värinästä huollossa.
Viikko akun vaihdon jälkeen jäi parkit päälle päiväksi (Ford.korjaamon mukaan ei pitäisi laskea akun toimintaa mitenkään), jonka jälkeen lähti laakista käyntiin ja sen jälkeen autolla oli ajettu pari viikkoa, eli laturin olisi pitänyt ladata akku täyteen.
Vaihdon jälkeen n.2-3 viikon päästä akun jännite tipahti alle 12V ja auto ei lähtenyt käyntiin, vaikka se oli vielä toiminut edellisenä päivänä.
Ei muuta kuin akkulaturilla akku täyteen ja taas mentiin. Nyt on lähtenyt viimeiset 3kk käyntiin normaalisti.
Mistä nämä ilmiöt voisivat johtua?
Voisiko laturin lataussäätimessä tai tasasuuntaajassa olla vikaa, koska tuntuu, että jännite ei ole tasaista, joka tulee eri sänkölaitteille (valot värisee/pätkii, ajotietokoneen näyttö buuttailee ihmeellisesti)?
Virtalukon paluukaapeli?
Laturilta tulevat johtosarjat?