Sivu 1/1
Ford Sierra 1.6cvh i
Lähetetty: 22 Marras 2010 10:06
Kirjoittaja Tommy90
Jees eli talvi leluksi ostin tuollaisen sirpan. Yksipisteruisku. Eipä taida olla mikää järin toimiva kaasari tuo, auto ei ota hirveen nätisti jengaa ja tyhjiksellä saattaa sammua/seilata pahasti.
Kävisköhän tähän koslaan 1.8ohc:n Kaasari imusarjoineen. Sellainen kun sattuu nyt nurkista löytyvän?
Re: Ford Sierra 1.6cvh i
Lähetetty: 22 Marras 2010 10:29
Kirjoittaja Mikkovaan
No ei kyllä käy. Ja vaikka käviskin niin ei sitä Pierburgia silti kannattais laittaa.
Re: Ford Sierra 1.6cvh i
Lähetetty: 22 Marras 2010 10:44
Kirjoittaja Tommy90
No tuota onkos muita kaasarivaihtoehtoja tai tai sitten viimonen mahollinen, kaasarin korjaus?
Edit
Käykö edes 1.6:sen Normi kassu tai ohari mallin kassu?
Re: Ford Sierra 1.6cvh i
Lähetetty: 22 Marras 2010 15:49
Kirjoittaja Taunus/Sierra
Putsaa imusarjan alta letkusta sellanen pikku luisti, mulla
ittellä oli kaikki käyntihäiriöt siitä kiinni ja vastaavalta kuullostaa.
Joku alipainejuttu sellasessa noin parin sentin ulkohalkasijalta olevassa letkussa.
Re: Ford Sierra 1.6cvh i
Lähetetty: 24 Marras 2010 14:57
Kirjoittaja Tommy90
Taunus/Sierra kirjoitti:Putsaa imusarjan alta letkusta sellanen pikku luisti, mulla
ittellä oli kaikki käyntihäiriöt siitä kiinni ja vastaavalta kuullostaa.
Joku alipainejuttu sellasessa noin parin sentin ulkohalkasijalta olevassa letkussa.
En kyllä imusarjan alta löytännyt mitään pikku luisti zydeemiä? Onko kuvia tai kaasarin räjäytys kuvaa, että tunnistaisi kyseisen osan. On nimittäin ärsyttävä ajaa ku kierrokset heijaa ja ei ota kunnolla jengaa. Joutu säätämään rikkaalle siitä kuusiokolo ruuvista että käy tyhjistä jotenkin. Bensaa menee ja tulta lyö putkesta.

Re: Ford Sierra 1.6cvh i
Lähetetty: 25 Marras 2010 21:02
Kirjoittaja pvdriver
hyvä etsiä ruiskuauton kaasarin purkukuvia...

Re: Ford Sierra 1.6cvh i
Lähetetty: 26 Marras 2010 11:55
Kirjoittaja Tommy90
pvdriver kirjoitti:hyvä etsiä ruiskuauton kaasarin purkukuvia...

Taidat omistaa huonon luku taidon. Kyseessä on yksipisteruisku auto. Niissä on yleensä niinsanotusti kaasari. D44
Re: Ford Sierra 1.6cvh i
Lähetetty: 26 Marras 2010 16:50
Kirjoittaja Mikkovaan
Taidat omistaa huonon kirjoitustaidon.
Saattais olla myös imuvuoto kyseessä.
Ja kyllä, jotkut sanoo tommosta "sähkökaasariksi", mutta toimintaperiaate on melko kaukana kaasuttimesta.
Re: Ford Sierra 1.6cvh i
Lähetetty: 26 Marras 2010 18:41
Kirjoittaja emax
Veikkaisin että 1,6i on vähäpäästöinen. Miksei siihen kaasariakin saisi välilaipalla tai jollain mutta katsastuksessa se ei kelpaa ja ryyppy päällä voi hajottaa katin.
Jos kuitenkin siihen kaasarin haluat niin cvh escort/orion voi sopia, en ole varma, takaveto cvh moottorit on vähä erilaisia kuin etuveto. 1,8 cvh:n kaasari imusarjoineen vois sopia suoraankin, mutta onko se alipainehelvetti sen luotettavampi, jos sellaista ylipäänsä mistään löytää.
Samoja vikoja siinä "sähkökaasaris" on kuin normaalis ruiskuskin. Suuttimia vain on yksi siinä läppäkotelon keskellä ja kaikki muutkin osat on kivasti samas paketis.
Ottaako kierroksia normaalisti vai sammuuko jos painaa kaasun suoraan pohjaan?
Ilmamäärämittari (jos siinä on?) ja lambda ei vaikuta kaasu pohjassa. Joten jos toimii kaasu pohjassa niin ite lähtisin ettimään vikaa nuosta. Tai sitte se ilmavuoto.
En kyllä ole koskaan edes nähnyt cvh sierraa, joten en tiedä mitä kaikkea letkuja ja luistia siellä voi olla paskana.
Re: Ford Sierra 1.6cvh i
Lähetetty: 26 Marras 2010 19:43
Kirjoittaja Taunus/Sierra
Olikohan se siinä etureunassa,haarautuu venakoppaan ja toinen haara mihin lie
syvemmälle konehuoneeseen. En muista varmaksi mutta helposti käsillä kun irrottaa putsarin
ja jos se oli tuossa mitä luulen niin ei tarvi sitäkään.
Tuossa alipaine ohjaa jotenkin tyhjäkäyntiä ja jos se luisti ei liiku niin ei tule tarpeeksi ilmaa.
Re: Ford Sierra 1.6cvh i
Lähetetty: 29 Marras 2010 10:14
Kirjoittaja Tommy90
emax kirjoitti:Veikkaisin että 1,6i on vähäpäästöinen. Miksei siihen kaasariakin saisi välilaipalla tai jollain mutta katsastuksessa se ei kelpaa ja ryyppy päällä voi hajottaa katin.
Jos kuitenkin siihen kaasarin haluat niin cvh escort/orion voi sopia, en ole varma, takaveto cvh moottorit on vähä erilaisia kuin etuveto. 1,8 cvh:n kaasari imusarjoineen vois sopia suoraankin, mutta onko se alipainehelvetti sen luotettavampi, jos sellaista ylipäänsä mistään löytää.
Samoja vikoja siinä "sähkökaasaris" on kuin normaalis ruiskuskin. Suuttimia vain on yksi siinä läppäkotelon keskellä ja kaikki muutkin osat on kivasti samas paketis.
Ottaako kierroksia normaalisti vai sammuuko jos painaa kaasun suoraan pohjaan?
Ilmamäärämittari (jos siinä on?) ja lambda ei vaikuta kaasu pohjassa. Joten jos toimii kaasu pohjassa niin ite lähtisin ettimään vikaa nuosta. Tai sitte se ilmavuoto.
En kyllä ole koskaan edes nähnyt cvh sierraa, joten en tiedä mitä kaikkea letkuja ja luistia siellä voi olla pökäleenä.
Jees. Elikkäs tuo kosla vetäsee aina aimon annoksen ilmaa ennenkuin kiertää pätkästen. Tyhjiksellä seilailee ja välillä sammuukin. Hieman alko paremmin käymään ku seosruuvista rikkaammalle ruuvailtiin. Ei ilmamassamittaria 1-pisteruiskussa.
Taunus/Sierra kirjoitti:Olikohan se siinä etureunassa,haarautuu venakoppaan ja toinen haara mihin lie
syvemmälle konehuoneeseen. En muista varmaksi mutta helposti käsillä kun irrottaa putsarin
ja jos se oli tuossa mitä luulen niin ei tarvi sitäkään.
Tuossa alipaine ohjaa jotenkin tyhjäkäyntiä ja jos se luisti ei liiku niin ei tule tarpeeksi ilmaa.
Aa oright. Nyt tiedän mitä meinaat. Pitää se tänään irti nyppästä.
Re: Ford Sierra 1.6cvh i
Lähetetty: 29 Marras 2010 21:33
Kirjoittaja lonewolf
romutettu sierra meni jo
Re: Ford Sierra 1.6cvh i
Lähetetty: 29 Marras 2010 22:47
Kirjoittaja Beornegar
Nykiikö lämpimänä ajaessa?
Itellä oli vähän vastaavaa vikaa, tyhjäkäynti seilas miten sattuu ja lämpimänä kone nyki aika pahasti. Moottorin lämpötila-anturin kun vaihto niin homma korjaantu.
Re: Ford Sierra 1.6cvh i
Lähetetty: 03 Tammi 2011 14:49
Kirjoittaja Tommy90
Joo eli nyt on puhdistettu se pieni venttiili, katsottu tulpat (oli niin puhtaat ja hyvin polttaneet ei yhtään karstaa) ilmanputsari puuttuu, mutta on amisviritys rätti putsarissa. Onkos tää kuinka tarkka ton ilman putsarin suhteen?
Auto toimii nyt vain rikkaalle säädettynä. 12l Ajaa sen about 70km... Laihalle kun säätää ei auto ota kunnolla kierroksia ja ei jaksa kunnolla käydä eikä kulkea... Lämpösenä toimii samalla tavalla kuin kylmänä. Tulta lyö nyt putkesta aina moottorijarrulla. Autoon on vaihdettu joku toisenlainen kuin vakio bensapumppu, toimii erillisellä kytkimellä.
Ois kiva saaha tietää koska ei näillä bensan hinnoilla pysty ajelemaan, koska joutuu viellä 98 tankaamaan...