Toiselta foorumilta napattu resepti.
Tarvittavat työkalut:
1, Yleismittari (lähinnä Jännitemittari alueena 0...14 volttia)
2, Alumiinifolion palanen (vaikka röökiaskista TOIM HUOM.)
3, Kynä, jolla merkitä katkoskohta lasiin (tussikynä kapealla kärjellä)
4, Sähköä johtavaa maalia
5, teippiä maalin rajaukseen
6, teräväkärkinen veitsi tai hienoa hiomapaperia (miel. veitsi TOIM HUOM.)
7, ohut vesivärisivellin (HUOM! KERTAKÄYTTÖINEN SIVELLIN)
Käynnistä auto ja kytke takalasin lämmitin päälle.
Kytke jännitemittarin toinen pää takalasin lämmittimen liittimeen (ei väliä kumpi ja kumpaan liittimeen, jos käytetään digitaalista yleismittaria, muuten huomioi napaisuus).
Kierrä folion palanen toisen mittapään ympärille jättäen vähän päästä auki
paina folioon kääritty mittapää keskelle vastuslankaa, jolloin mittarin pitäisi näyttää n. 4-8 volttia (ehjä vastuslanka)
Jos mittari näyttää nollaa, vika on mittapään ja vapaan liittimen välissä ja jos mittari näyttää 12-14 volttia vika on mittapäiden välissä.
siirtämällä folioon käärittyä mittapäätä pitkin vastuslankaa löytyy myös vikakohta (mittarin näyttö "hyppää" täydestä jännitteestä nollaan tai päinvastoin.)
vikapaikan löydyttyä merkitään paikka kynällä, KYTKETÄÄN TAKALASIN LÄMMITIN POIS PÄÄLTÄ, raaputetaan vastuslanka kirkkaaksi kupariseksi (tai alumiiniseksi) veitsellä tai hiomapaperilla epäpuhtauksien ja suojalakan poistamiseksi
laitetaan teipit vastuslangan ylä ja alapuolelle, sekoitetaan HYVIN sähköä johtava maali ja levitetään OHUT KERROS maalia ja ANNETAAN KUIVUA ILMAN TAKALASIN LÄMMITTIMEN PÄÄLLEKYTKENTÄÄ olosuhteista riippuen 1 vuorokausi (+20) pakkasessa voi olla vaikeuksia kuivumisen kanssa.
poistetaan teipit ENNEN MAALIN KUIVUMISTA (kannattaa poistaa heti maalin levityksen jälkeen).
Yksi käypä ainevaihtoehto:
http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index ... ON-ELECTRO