Sivu 1/2

Sierran moottorit

Lähetetty: 07 Marras 2010 20:46
Kirjoittaja sapporo
Elän epätiedossa. Eli onko missään muussa sierrassa ruiskua kuin dohc:issa ja cossussa..?
Ja oon ymmärtäny että ohc olis paras viritys mahdollisuuksiltaan, dohc:n kansi on ilmeiseti heikko..? miten dohc kansi eroaa cossun kannesta vai onko koko lohko eri? :?

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 07 Marras 2010 20:59
Kirjoittaja G_evo
Onhan nuissa IS sierroissa ruiskua. Vuosista ei ole tietoa mutta mk1.

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 07 Marras 2010 21:59
Kirjoittaja Aksu
sapporo kirjoitti:Elän epätiedossa. Eli onko missään muussa sierrassa ruiskua kuin dohc:issa ja cossussa..?
Ja oon ymmärtäny että ohc olis paras viritys mahdollisuuksiltaan, dohc:n kansi on ilmeiseti heikko..? miten dohc kansi eroaa cossun kannesta vai onko koko lohko eri? :?
Löytyy ohc:ta ruiskulla,taitaa olla -85 lähtien.
Ohc parempi kuin doch mutta cos paras :mrgreen: .
Doch on ihan oma moottori verrattuna ohc/cos jotka keskenään risteytettävissä.

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 08 Marras 2010 13:23
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Löytyyhän sitä ruiskua. cossu, ohc, dohc, cvh sekä 2.8 v6 ja 2.9 v6. Cvh on yksipiste ruisku ja muissa on jokaista sylinteriä kohden oma suutin. 2.8 on mekaanisella ruiskulla.

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 17 Marras 2010 20:18
Kirjoittaja Ford85
2.8 myös EFI: n ruiskulla!

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 18 Marras 2010 10:58
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Onko 2.8 saanut sierrassakin efillä? Onhan sitä ollut scorpiossa, mutta luulin että sierrassa on 2.8 aina mekaanisella ruiskulla.

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 18 Marras 2010 11:41
Kirjoittaja duckworth
REMMIAHDIN kirjoitti:Onko 2.8 saanut sierrassakin efillä? Onhan sitä ollut scorpiossa, mutta luulin että sierrassa on 2.8 aina mekaanisella ruiskulla.
On saanut sierran kakskasia efillä, esim. Sveitsin ja Ruotsin tuontimallehin. Kyseessä tällöin XR4x4. Näin sellaisen muutama vuosi takaperin ihan nettiroumun palstalla :)

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 18 Marras 2010 20:22
Kirjoittaja Riepupetteri
Dohc ja cossun kannen suurin ero on kait se että cosworthin kannessa on 16 venttiiliä ja se sopii ohc fordin lohkoon.Dohc kone on omanlaisensa.Ohc koneesta ja kannesta saa helpohkosti 180 heppaa...

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 22 Marras 2010 01:54
Kirjoittaja Fordson-Riesa-87
Riepupetteri kirjoitti:Dohc ja cossun kannen suurin ero on kait se että cosworthin kannessa on 16 venttiiliä ja se sopii ohc fordin lohkoon.Dohc kone on omanlaisensa.Ohc koneesta ja kannesta saa helpohkosti 180 heppaa...

Dohc:in ja cossun kannella ei ole mitää yhteistä. Cossun kansi menee tosiaankin ohc lohkoon ja löytyy eniten viritys osaa ja saa turbona tehoa helpoiten, ongelmana on tietenkin hinta ja laillisuus tieliikenteeseen mikäli jos ei ole cossu. Ohc:h löytyy paljo vapariviri osaa ja suht mukavalla hintaa. Pystyy lyödä melkee joka autoon tosin turbottaminen tulee taas hintoihin. Asiahan riippuu mitä tehotavoitetta hakee, budjetti ja mihin autoon ja tarkoitukseen.

Ja mitä tohon "ohc 180hv" tulee nii vaparin palikkaa saa laittaa jo kivasti.

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 22 Marras 2010 10:05
Kirjoittaja Tekno
dohc lohkolla tuon 180hp saanee esim 2.0 16v / rs2000 kannella ja virinokilla, isommilla suuttimilla yms. Briteissä muistaakseni ovat saaneet 2.3 lohkolla ja rs2000 kannella n. reilun 200hp ilman suurempia kommervenkkejä.

Eikös jollain foorumilaisellakin ollut 2.3 16V sierrassa

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 22 Marras 2010 15:29
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Onkai niitä muitakin 2.3-16v ollut, mutta täällä on yksi kpl rakentunut vuonna 2007. RS2000 kansi ja ruiskut ei kovin helpolla sierraan mene, kun ovat poikittaismoottorisesta, sierraan helpointa yhdistellä scorpion osia, eli 2,0 16v ja 2.3-16v. Jotain huhua on liikkunut, että 2.3:nen RS2000 nokka-akseleilla ja säädettävillä nokkapyörillä sais n.180hp irti, mutta on toi 2.3 vakionakin kiva ja nöyrä kone sierraan, vakiona niissäkin enemmän tehoa ja vääntöä kuin mitä tehdas ilmoittaa, eli n.210nm ja 150hp.. Kyllä sillä yks sierra jo kylkimyyryä kulkee kivasti :wink:

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 06 Joulu 2010 23:15
Kirjoittaja Ford85
Kyllä 2.8 on saanut EFI:n ruiskulla.

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 07 Joulu 2010 00:25
Kirjoittaja Fordson-Riesa-87
Ford85 kirjoitti:Kyllä 2.8 on saanut EFI:n ruiskulla.
On joo mut eikai sierraan.?

In Europe the 2.8 was produced with carburetor (132 bhp), mechanical fuel injection (Bosch K-Jetronic, 160 bhp), and electronic injection (Ford EEC-IV, 150 bhp). Electronic injection only featured on the 2.8 Granada models for one year before being replaced with the 2.9 unit.

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 07 Joulu 2010 00:30
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Fordson-Riesa-87 kirjoitti: On joo mut eikai sierraan.?
On saanut efilläkin 2.8 sierraan, ainakin ruotsin ja sveitsin vientimallit. Suomessakin jokunen muutto/tuontiautoina

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 07 Joulu 2010 23:09
Kirjoittaja Fordson-Riesa-87
Nii no joo onha niitä saanu jollai kasillakin ja oliko joku 4l v6:llä mut ei suomee.. :D

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 08 Joulu 2010 01:04
Kirjoittaja Tekno
ja on myös 2.3 V6

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 08 Joulu 2010 11:24
Kirjoittaja country sedan
Fordson-Riesa-87 kirjoitti:Nii no joo onha niitä saanu jollai kasillakin ja oliko joku 4l v6:llä mut ei suomee.. :D
302:lla etelä afrikassa tehty pieni (muutama sata kpl) sarja.
Muuten 2.9 Cologne suurin mitä on kaupasta saanut.

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 08 Joulu 2010 12:50
Kirjoittaja duckworth
Kumma jos ei jo kirjoittajilla mene kaaliin.. :roll:
REMMIAHDIN kirjoitti:Onko 2.8 saanut sierrassakin efillä? Onhan sitä ollut scorpiossa, mutta luulin että sierrassa on 2.8 aina mekaanisella ruiskulla.
Neljä kertaa kyllä:
Ford85 kirjoitti:2.8 myös EFI: n ruiskulla!
duckworth kirjoitti:On saanut sierran kakskasia efillä, esim. Sveitsin ja Ruotsin tuontimallehin. Kyseessä tällöin XR4x4. Näin sellaisen muutama vuosi takaperin ihan nettiroumun palstalla :)
Ford85 kirjoitti:Kyllä 2.8 on saanut EFI:n ruiskulla.
Sierra2.3-16v kirjoitti:On saanut efilläkin 2.8 sierraan, ainakin ruotsin ja sveitsin vientimallit. Suomessakin jokunen muutto/tuontiautoina

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 08 Joulu 2010 13:56
Kirjoittaja jsel
duckworth kirjoitti:Kumma jos ei jo kirjoittajilla mene kaaliin.. :roll:

Neljä kertaa kyllä:

Justhan siitä oli uutisissa, että Suomessa on lukutaito huonontunut :lol:

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 08 Joulu 2010 21:00
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Ei millään pahalla duckworth, mutta silloin kun tuon kommentin kirjotin niin nuista sinun neljästä lainauksesta yks oli kirjotettu tähän keskusteluun. Eikä sitä kaikkee pidä mennä aina ekalla uskomaan, kun täälläkin kirjotellaan välillä mitä sattuu :D

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 08 Joulu 2010 21:08
Kirjoittaja duckworth
Joo siis toi mun kommentti koski oikeastaan kaikkia jo ensimmäisen vastauksen jälkeen yhä kyselleitä.. Jotenkin se on vaan vähän koomista kun kaikki asioihin vastataan kolme kertaa, samalla kaavalla, ainoastaan kirjoittaja vaihtuu. Näin aika monessa triidissä :)

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 12 Joulu 2010 20:35
Kirjoittaja huohwine
http://www.nettiauto.com/ford/sierra/3639193 Onko sierraa muka 2litra kiisselinä? :idea:

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 19 Joulu 2010 23:49
Kirjoittaja emax
huohwine kirjoitti:http://www.nettiauto.com/ford/sierra/3639193 Onko sierraa muka 2litra kiisselinä? :idea:
Taitaa keinut pitää niin pahaa ääntä että myyjä luulee dieseliksi :)
2,3 intendor? (vaimikäseoli) pösöstä tuttu diesel ja fordin 1,8 turbodiesel on olemas mutta ei 2 litraista.

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 21 Joulu 2010 15:38
Kirjoittaja hyrskyhyrsky
En tiedä tuosta voortin diesel lohkosta että onko moinen edes mahdollista mutta oisiko joku nähnyt vaivaa ja poruuttanut 1.8 --->2.0 ? Aika paha moka jo autokauppiaalta jos dieseliä ja bensakonetta erota... :shock:

Re: Sierran moottorit

Lähetetty: 06 Maalis 2012 23:00
Kirjoittaja Pykis
Elikkäs semmonen kymysys olisi: Mitenkä tuo rs2000 kansi tuohon dohckiin käypi? Mitä pitää muuttaa? Onko 2000 jakoketjulla? Imu/Pakosarja? Piuhotukset? :?: Neljä venttiilin kolosta tuossa sieruskassa oli ku kannen remppasin siitä, tekis mieli vaan vähän potkua lisää saaha että tuota nelikkoo jaksas liikuttoo. :wink: