Scorpio 2.9 V6 efi päästöongelmia
Lähetetty: 06 Marras 2010 21:44
Tuommoisen motin kanssa painin ja nyt olis tietäjälle kysyntää. Sormi on suussa!
Perustiedot motista on
2.9 V6 efi, motti on piristetty edellisen omistajan toimesta. Nokka on 280 asteinen (mitattu) ja kanavia on hieman siistitty. Lisäksi on jotkut korkeapuristeiset männät. Moottoria ohjataan Vi-pec moottorinohjauksella. Sytytyskamat ovat vakiot, kuten suuttimetkin toistaiseksi.
Ongelmana on että ilmeisesti jättää satunnaisesti pytyn sytyttämättä. Päästöt kertoo että
CO 0,19 (sallittu 4,50)
HC 3500 (sallittu 1000)
lambda 1,02
CO2 6,88
O2 10,9 (sallittu 5,0)
Tyhjäkäynti on nykivää ihan kuulolla ja tuntumallakin.
Sytkäpuolelle on vaihdettu sytkämoduuli, puola, jakajan kansi ja pyörijä, tulpanjohdot ja tulpat.
Ennakko on nyt 15 astetta tyhjäkäynnillä, sillä käy parhaiten. Tarkistettu lampulla.
Myös puolalle menevät johdot on tutkittu ja koitettu toisilla. Kokeiltu myös nykiä satunnaisia tulpanjohtoja irti jos olisi yksi pytty pimeenä. Kaikilla sama pieni vaikutus käyntiin. Tulpat tutkittu, ovat puhtaat ja kärki on tumman valkoinen. Puristuspaineet ovat kaikissa pytyissä viivalleen samat 14kg. Lisäksi nokan ajoitus on tarkistettu ja on kohdallaan. Myös venttiilien välykset on säädetty.
Joku viisas voi ehdottaa mitäs tuossa vielä koittaisi? Uudet suuttimet ehkä, ei vaan kokeilun vuoksi huvittaisi kun eivät halpoja ole...
Perustiedot motista on
2.9 V6 efi, motti on piristetty edellisen omistajan toimesta. Nokka on 280 asteinen (mitattu) ja kanavia on hieman siistitty. Lisäksi on jotkut korkeapuristeiset männät. Moottoria ohjataan Vi-pec moottorinohjauksella. Sytytyskamat ovat vakiot, kuten suuttimetkin toistaiseksi.
Ongelmana on että ilmeisesti jättää satunnaisesti pytyn sytyttämättä. Päästöt kertoo että
CO 0,19 (sallittu 4,50)
HC 3500 (sallittu 1000)
lambda 1,02
CO2 6,88
O2 10,9 (sallittu 5,0)
Tyhjäkäynti on nykivää ihan kuulolla ja tuntumallakin.
Sytkäpuolelle on vaihdettu sytkämoduuli, puola, jakajan kansi ja pyörijä, tulpanjohdot ja tulpat.
Ennakko on nyt 15 astetta tyhjäkäynnillä, sillä käy parhaiten. Tarkistettu lampulla.
Myös puolalle menevät johdot on tutkittu ja koitettu toisilla. Kokeiltu myös nykiä satunnaisia tulpanjohtoja irti jos olisi yksi pytty pimeenä. Kaikilla sama pieni vaikutus käyntiin. Tulpat tutkittu, ovat puhtaat ja kärki on tumman valkoinen. Puristuspaineet ovat kaikissa pytyissä viivalleen samat 14kg. Lisäksi nokan ajoitus on tarkistettu ja on kohdallaan. Myös venttiilien välykset on säädetty.
Joku viisas voi ehdottaa mitäs tuossa vielä koittaisi? Uudet suuttimet ehkä, ei vaan kokeilun vuoksi huvittaisi kun eivät halpoja ole...