Sivu 1/1
mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 04 Marras 2010 21:07
Kirjoittaja beemerfanatic
Eli nyt olis tarkotus laittaa auto talliin ja saada piristettyä autosta vähän enemmän tehoa...
Tarkotus olis laskea kantta noin 0.5-0.7 mm ja avartaa aika paljon... tarttis vaan vähä ohjeita jos jollakin on että kuinka paljon uskaltaa laskea tollasen 1.0 litrasen kantta ja lohkoa? Sitten olis tarkotus vähäsen imusarjaa avartaa ja hankkia tulpat ja siihen päälle parempi filtteri... Onko kellään tietoa missä myytäis fiestaan peltisarjaa ja tuplakaasareita? Jos nyt päälle nakkais vielä kevennetyn vauhtipyörän niin paljonko suunnileen irtoais hevosvoimia? noin 80? vuosmalli o se 84
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 04 Marras 2010 22:15
Kirjoittaja country sedan
Jos 80 heppaa valenciasta haluat on turbo luonnollisesti halvin vaihtoehto.
Vaparina aika epätoivoinen savotta.
Toissatalvi tuli kurvailtua 1.1:llä vakio koneella kilon paineilla. Talvikelissä pelas ilman cooleriakin.
Työmatkaa n.500km/viikko, joten toimivuus tuli testatua.
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 04 Marras 2010 23:29
Kirjoittaja Krisse
Alunperinhän siinä on se 45 heppaa joten eikhän siitä joku 40-55 irtoa noiden muutosten jälkeen riippuen kasaarin/reiden ja sytytyksen säädön onnistumisesta.
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 08 Marras 2010 23:22
Kirjoittaja KiGGi
vaiha 1.3 kone?
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 09 Marras 2010 15:48
Kirjoittaja beemerfanatic
käykö escortin kone muutes miten suoraan? ja vetarien paikat jne? minkä vuosmallin esco kone saattas mennä?

Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 09 Marras 2010 16:30
Kirjoittaja pvdriver
miten vetarien paikat vaikuttaa koneen sopimiseen?
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 09 Marras 2010 18:33
Kirjoittaja beemerfanatic
mietin vain että onko minkälaiset kiinnitykset vetareille tuossa esco koneessa
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 09 Marras 2010 19:32
Kirjoittaja pvdriver
ei minkäänlaisia.
vetarit lähtee vaihelaatikosta, sitä ei oo pakko mennä mihinkään vaihtamaan jos koneen vaihtaa.
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 09 Marras 2010 20:26
Kirjoittaja beemerfanatic
käyköhän fiestan vaihdelaatikko escon koneeseen? olis kyllä hyvä saada vaihelaatikon kanssa siihen
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 09 Marras 2010 21:06
Kirjoittaja pvdriver
kyllä käy laatikko koneeseen. siinä on vaan se että viisvaihteinen laatikko on pidempi, tullee ongelmaa tilan kanssa...? nelivaihteiset laatikot ovat samoja fiestassa ja escortissa.
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 09 Marras 2010 21:16
Kirjoittaja country sedan
pvdriver kirjoitti:kyllä käy laatikko koneeseen. siinä on vaan se että viisvaihteinen laatikko on pidempi, tullee ongelmaa tilan kanssa...? nelivaihteiset laatikot ovat samoja fiestassa ja escortissa.
Kuten 5 vaihteisetkin, perävälityksissä eroa. Normi esco/fiesta IB5 menee heittämällä paikalleen. Vaihdekeppi vaan pitää olla MK2 Fiesta 5v, jos meinaa kamppailuitta selvitä. Saa sen 4v kepinkin modattua, vähän hassuhan siitä tosin tulee.
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 09 Marras 2010 22:46
Kirjoittaja emax
Mk2 fiestaan sopii 5v laatikko. Mk1 mallissa tarvii rälläkkää ja katsastuksessa puhelahjoja rälläköityjen runkopalkkien kestävyyden todisteluun.
Mk2 fiestaan sopii myös escortin cvh moottorit helpommin kuin mk1 malliin. Mk2 xr2 fiestassa on 1,6 cvh vakiona, ja 1,4 cvh malli on myös olemassa.
Jos moottoria alat vaihtamaan niin ihan vinkkinä että 1,8 zetecin saat mk2 fiestaan vielä muutoskatsastettua, vieläpä ihan laillisestikkin. Jarrut ja alusta vaan vastaamaan xr2 mallia.
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 10 Marras 2010 21:40
Kirjoittaja beemerfanatic
Mitenhän zetec koneen saa mk2 fiestaan soviteltua? kenellähän ois mahdollista myydä 1.6 cvh tai 1.8 zetec
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 10 Marras 2010 22:22
Kirjoittaja Jogiin
Mulla on omaan mk1:seen tarkotus sovittaa 1.25 zetec se

ahdasta on mutta kyllä se sinne mahtuu
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 11 Marras 2010 02:01
Kirjoittaja joppe922
hmmm mulla oli tommonen mk 5 escortti 1,6 cvh koneella (105hp) mutta se meni purkaamolle... kone vielä haettavissa sieltä..
itse aiheeseen... nytten mulla on mk 2 fiesta 1,1 l kaasarikoneella joka kehittää sen 50 hevosvoimaa
meneekö siis suoraan tuonne fiestan keulaan tuo 1,6 kone? mitä muutoksia joutuu tekee jos vaikka innostus laittaa kauppakassiksi?
joskus kuullu juttua " isoilta" pojilta että katsastus mies ei ole huomannut kertaakaa että eräässä sierrassa oli papereitten mukaan 1,6 kone mutta todellisuudessa pellin alla mörisi "iso" kahenlitranoohoocee

Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 11 Marras 2010 16:38
Kirjoittaja emax
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 11 Marras 2010 20:23
Kirjoittaja beemerfanatic
Vois hommata sitä konetta

meinasin tehä vähän sleeper mallisen tuosta että kun lähtee perään ja luulee että on vain 1.1 kone niin pellin alta löytyykin todellista enemmän. Turboa olis kiva peinillä ahdoilla
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 16 Marras 2010 19:00
Kirjoittaja emax
Tämmöisiä ne ulkomaalaaset laittaa mk2:seen

Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 25 Marras 2010 22:58
Kirjoittaja joppe922
nyt se myrkyn lykkäs kone kilkottaa ja kolkottaa

leimaa vielä jokune kuukaus jälelä eli 1,6 i cvh kone passaa escortista mk 2 fiestan laatikkoon?

kiltti-setä perkele
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 27 Marras 2010 19:11
Kirjoittaja kekkonen
Asiasta kolmanteen. Olis kans viritteillä 1.6 cvh, mites tuo 1.8 doch 16v alakerta sopii tuon 1.6 cvh:n kannen kanssa eli mitä muutoksi olette tehneet, vesipumppu jne...?.
Lisämausteina 2 x40 dellortot,pellipakosarja,virinokka, jäykät nostajat, kannen viilaus ja höylöys jne...
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 27 Marras 2010 19:55
Kirjoittaja emax
kekkonen kirjoitti:Asiasta kolmanteen. Olis kans viritteillä 1.6 cvh, mites tuo 1.8 doch 16v alakerta sopii tuon 1.6 cvh:n kannen kanssa eli mitä muutoksi olette tehneet, vesipumppu jne...?.
Lisämausteina 2 x40 dellortot,pellipakosarja,virinokka, jäykät nostajat, kannen viilaus ja höylöys jne...
Kyseisen zetec-cvh kokoonpanon nimi on ZVH. Enganninkielisiä ohjeita löytyy esim.
http://www.quantums.info/zvh.htm
Ei se ihan "bolt on" homma ole, mutta helpoimmasta päästä kuitenkin jos vertaa vaikka saab16v-ohc.
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 27 Marras 2010 20:11
Kirjoittaja emax
joppe922 kirjoitti:nyt se myrkyn lykkäs kone kilkottaa ja kolkottaa

leimaa vielä jokune kuukaus jälelä eli 1,6 i cvh kone passaa escortista mk 2 fiestan laatikkoon?

kiltti-setä Paha-Setä
Niissähän on sama laatikko

Jos starttimoottori on samassa kohtaa niin sitte ainakin sopii suoraan laatikkoon. Koneenkorvat (ja ehkä vetarit yms?) vaikka 1,4 cvh fiestasta, en ole varma sopiiko escort/orion korvat suoraan.
95-> vaihtuu etuvetoisissa ib5 lootaan mutta on niitäkin fiestoihin laitettu. Mtx75 on huhujen mukaan 130hp 1,8 ja siitä tehokkaimmissa mutta senkin laatikon saa vielä jotenkin sopimaan. Duratec moottorissa vaihtuu jako.
Mk1 fiestassa on kapeampi moottoritila johtuen runkopalkeista. Siihen ei 5vaihteinen mene kuin rälläkällä sovittaen.
Kilkotus ja kolkotus on enemmänkin ominaisuus kuin vika valencia moottoreissa.
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 10 Joulu 2010 18:37
Kirjoittaja kekkonen
Mitenkäs tuohon zvh yhdistelmään sais "helpoiten" puristuksia nostettua, vaihtoehtoja on monia mutta mikä olis järkevin?.
Kyseessä siis vapari 1.8 aihio.
Re: mk2 Fiestan viritys
Lähetetty: 26 Maalis 2011 08:42
Kirjoittaja MKTuning
mikä on mk2 fiestan tehokkain vertailu malli, eli paljoko saa olla hepoja koneessa?
onko minkälaisia eroja jarrujen suhteen eri mallien välillä? (itellä on 1.0 koneella) ja mitä kaikkee pitää laittaa vaihtoon, kun vaihtaa isomman koneen (katsastusta ajatellen)
edit:
tehoja saa vissiin olla 115,2hv
mut mites nuo jarru yms. eroavaisuudet?