Sivu 4/6

Lähetetty: 15 Maalis 2006 21:05
Kirjoittaja turbiiniriesa
ootkos tuonne http://host8.futuron.fi/~finsquir/forum/ pistäny kysymystä :roll:

siellä asiantuntevia kavereita noissa jutuissa :wink:

vastaisin jos osaisin>ei oo oikeen tarpeeks hyvin noi hallussa :oops:

Lähetetty: 15 Maalis 2006 22:20
Kirjoittaja Sultzi
Olen laittanut sinnekin kysymystä ja juotoksia mittailinkin jo, mutta ottaa vaan maihin, vaikka pariin kertaan imurilla poistin tinat ja tinasin uudestaan.

Lähetetty: 13 Heinä 2006 13:37
Kirjoittaja j-k
Squirttia ajattelin omaankin riesaan laittaa ja tuli tehtyä foordispesifinen kytkis. Menee sierraan suoraan alkuperäisen tilalle + muuta heebeliä kiinni.

Neloskoneeseen hukkis, digitaaliotot optoilla, lähdöt darlingtonverkolla/tehofeteillä ym.

MAP voi olla boksissa tai konehuoneessa. Sierrassa ajattelin laittaa sen maffin liittimeen sekä määrämittarissa olevan lämpöanturin johdon imusarjan anturiin. Piuhanveto minimiin.. :lol:

Liittimet mallia riviliitin; en ala heikkoja D-liittimiä väkertämään kun noi virratkin on eri luokkaa. Tarvittaessa sen voi pultata koteloon mihin haluaa ja vetää johdot levyltä.
Tässä vaiheessa pelkkä kytkis, levyä aletaan surraamaan seuraavaksi.

Lähetetty: 01 Loka 2006 11:58
Kirjoittaja VesQ
Dodiin
Tuli tuossa itsekkin hommattua tuo ruuttaa ja vähän muitakin romuja

Kasaus mennyt muuten ihan ok mutta nyt tulikin pieni onkelma

Minkä näköisiä ovat kondensaattorit C11 ja C20 ??

Osaluettelon mukaan KERKO 10nF 50V R5 ja merkinnäksi laitettu 10n
2kpl pitäisi olla mutta ei tahdo löytyä ainottakaan

Eli jos jollain olisi tarkkaa kuvaa tai osaisi selittää oikeen hyvin ni olisi hyvä

Lähetetty: 08 Loka 2006 21:40
Kirjoittaja mato
Löytyykö keltään 2.8 efi:n kytkentäkaavioita? Pitäis saada tietää, että mikä on mikäkin johto, kun lähen asentaa megaruuttaa. Vai miten pitäis asentaa, jos ei löydy niitä kaavioita? Uudet johdot?

Lähetetty: 13 Loka 2006 10:05
Kirjoittaja Regu
Tuli tuossa sellainen mieleen että jos haluaa korvata ms:llä kokonaan eec-iv:n niin mitä ominaisuuksia autosta häviää? ajonesto? eli mitähän muita ominaisuuksia alkup. boxiin on laitettu jotka ei liity auton käymiseen.

Lähetetty: 27 Marras 2006 01:10
Kirjoittaja Mr_Who
Joo, meitsi tilaa Joulukuun aikana ton megasquirt V2.2:sen ja yritän sitä sitte asennella sierraani. (kun on ensin kasattu ja testattu) :P Saas nähä miten äijjän käy, teen siitä nimittäin opinnäytetyön :) 4kk aikaa tehä...rittänneen varmaankin. Rahotus vaa järjestää tohon. Samalla hommata uus jouotinasema, että kolvaukset onnistuu hyvin. :)

Lähetetty: 04 Tammi 2007 21:24
Kirjoittaja VesQ
Regu kirjoitti:jos haluaa korvata ms:llä kokonaan eec-iv:n niin mitä ominaisuuksia autosta häviää? ajonesto?
EEC-IV ?? , eikös tuo ole jota käytetään esim sierroissa ja vanhemmissa scorppareissa yms ja EEC-V sitten noissa enempi 90-luvun vehkeissä missä alkaa olla lambdaa, ajonestoa yms sälää

Vai olenko jotain käsittänyt mehtään

Lähetetty: 13 Helmi 2007 14:59
Kirjoittaja Mr_Who
mato kirjoitti:Löytyykö keltään 2.8 efi:n kytkentäkaavioita? Pitäis saada tietää, että mikä on mikäkin johto, kun lähen asentaa megaruuttaa. Vai miten pitäis asentaa, jos ei löydy niitä kaavioita? Uudet johdot?
En tiedä, mutta uudet johot olis hyvä vaihtoehto, jos on aikaa ja halua vetää uudet johdotukset...

Lähetetty: 13 Helmi 2007 17:51
Kirjoittaja Regu
VesQ kirjoitti: EEC-IV ?? , eikös tuo ole jota käytetään esim sierroissa ja vanhemmissa scorppareissa yms ja EEC-V sitten noissa enempi 90-luvun vehkeissä missä alkaa olla lambdaa, ajonestoa yms sälää

Vai olenko jotain käsittänyt mehtään
Olet oikeassa että eec-iv boxia löytyy sierroista ja scorppareista mutta myös mk6 escoista ja samanikäisistä mondeoista sillä erolla että escoissa ja mondeoissa on hieman useampi piuha käytössä kuin riesassa

Lähetetty: 25 Maalis 2007 00:36
Kirjoittaja BlackEscort
Useamman tunnin/romaanin verran perehdyttyäni aiheeseen megasquirt+turbotus, täytyy todeta etten saanu kun päänsärkyä :|
Älkääkä sanoko että käytä hakua :x

Aloitan projektia jossa pitäis saada OHC + RUISKU (efi)+ TURBO + MEGASQUIRT samaan pakettiin ja olis hyvä tietää mitä tekee ennenkuin tekee. Turbotukseen tulee vimosen päälle tehty alakerta, garret, lauhduttimet, etc. ja jotain 200<kaakkia mutta...

Oonko nyt hakoteillä vai tuleeko siihen MS:n muuta kiinni kuin: imuilmanlämpötunnistin, vedenlämpöanturi, lambda, kaasuläpän asentotunnistin, suuttimet, ja puolaan piuha kiinni? Siis ei ollenkaan ilmamäärämittaria?
Mitenkä tuo MS toimii turbon kanssa, kokemuksia muilla ohc:stä? Jossain maininta ettei MS toimi yli 1,5bar paineilla?

Entä mitä MPX4250AP-anturin ja MPXH6400AC6U-anturin asennus paketeilla on eroa? Kai se kannattaa hommata partco:lta?

Ja oliskos jollain asiantuntialla jotain hyviä vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon ja mitkä palikat hommata? Vissiin cossun imuilman lämpötunnistin, entä lambda tai vedenlämpötilan anturi?

Ekaa kertaa koko ruisku+turbo hökötykseen perehtymässä kunnolla joten antakaa tyhmyyteni anteeksi :roll:

Lähetetty: 25 Maalis 2007 13:23
Kirjoittaja Regu
No Perinteistä kuumalanka mittaria ei squirttiin tule vaan MAP anturi(MPX4250AP tai MPXH6400AC6U) ja ton järeemmän MAPin asennukseen löytyy ohjeita muistaakseni finsquirtin foorumilta ja jos siellä ei ole niin vilkaise ms efin foorumilta.

Turbo ohc projektejakin taitaa olla tehtykkin, vilkaise finsquirtin menestystarinoista.

Lähetetty: 25 Maalis 2007 22:33
Kirjoittaja BlackEscort
Taas pitänee verestää vanhoja koulu muistoja, eikös tuo ole ilmamassan paine anturi tuo map?
Eli mittaa imusarjan ilman painetta?
Eli eikös tuohon turboon kannata hommata toi "järeempi" malli suosista?
Juu tuolla finsquirt on hyvä paikka...

Lähetetty: 25 Maalis 2007 22:47
Kirjoittaja _P_
Mappi mittaa painetta juu. Tuo 250 anturi mittaa 1,5 kiloon ahtopainetta ja 400 anturi 3 kiloon, jos ei meinaa yli 1,5 baria pistää niin kannattaa laittaa se 250 anturi, menee bolt-on paikalleen ja mittauksesta saadaan tarkempi (jos tuolla nyt käytännössä merkitystä suuremmin on edes).

Lähetetty: 26 Maalis 2007 00:50
Kirjoittaja BlackEscort
No noissa sarjoissa ei muita eroja ollutkaan kuin tuo anturi, joten voihan sen anturin sitten ostaa jälkeenpäin jos alkaa ahdot nousemaan yli 1.5
Kiitos tiedoista, auttoi kummasti :wink:

Lähetetty: 08 Heinä 2007 00:11
Kirjoittaja Mr_Who
Pitäs se megaruuttaki tehdä loppuun. Ei ole vaa jaksanut kiinnostaa koko projekti, joten ei ole paketista otettu pois muuton jälkeen. :D Ja nytte niin paljon muuta tekemistä, niin ei joutaskaan. :) Tosin onhan sitä aikaa ku järjestää... Eli oma rojekti ei etene yhtään. :D (monen muun rojektin ohella)

Lähetetty: 09 Loka 2007 17:51
Kirjoittaja lakritsimies
Osaisko joku neuvoa, mitä se käytännössä vaatii, jos aikoo laittaa Megaruutanan autoon?
Auto on 1.6i Sierra, joten aika paljon vissiin tarvittavia antureita löytyy jo valmiiksi?

Lähetetty: 09 Loka 2007 20:07
Kirjoittaja Mr_Who
Aiheesta kyllä löytyy tietoutta, joten eikun googlella etsimään hakusanalla 'megasquirt' niin luulis löytyvän selitys. Tämä siksi, koska en jaksa ruveta selittämään...

Lähetetty: 09 Loka 2007 21:00
Kirjoittaja koskar
Mr_Who kirjoitti:Aiheesta kyllä löytyy tietoutta, joten eikun googlella etsimään hakusanalla 'megasquirt' niin luulis löytyvän selitys. Tämä siksi, koska en jaksa ruveta selittämään...
Juu ensin perusteet haltuun ennenkö alkaa ihan perusteita kysellä. Tai siis edes vähän näkisi vaivaa ennenkö aloittaa kysymään valmista settiä ja kasaajaa :D. Vähän kärjistettynä, että ei mit. henk. kohtaista.

Lähetetty: 09 Loka 2007 23:39
Kirjoittaja lakritsimies
Oonki selaillu aiheesta ja lukenu aloittelijan manuaalin... mistään vaan en oikein bongannu menestystarinaa et ois 1.6 sierra megaruutattu. Enemmänki kysymys herää et onko se ihan käypä laite jos on ykspisteruisku ja bensanpaineet aika alhaiset (noin 1bar)? Jos joku astetta viisaampi ois osannu kylmiltään neuvoa...

Lähetetty: 13 Loka 2007 14:52
Kirjoittaja Krisse
No lähetään siitä että tossa koneessa siitä ei oo mitään iloa suorituskyvyn tai luotettavuun kannalta, ja aika fakiiri saa olla säätämässä että se pelaa kaikissa tilanteissa yhtä kivasti kun orkkisruisku ja -sytty.

Jos taas haluaa ruveta räpeltämään, niin etuvetoisissa CVH EFI koneissa käytetty imusarja muine ruiskuvehkeineen on varmasti potentiaalinen lähtökohta. Jos se nyt edes käy Sierraan ei ne kuitenkaan sanoja koneita kuitenkaan ole.

Lisäksi kannattaa huomioida että moinen Siarra on vähäpäästöinen, fakiirisäätäjää tarvitaan siis joka tapauksessa. Ite olen yhteen kaasariautoon (=väljemmät päästövaatimukset) MS:n rakentanut enkä ainakaan vielä ole niin taitava tossa että jokapäiväiseen käyttöautooni alkaisin tuota laittamaan.

Lähetetty: 13 Loka 2007 15:37
Kirjoittaja lakritsimies
Tota Escon nelipisteruutaan ajattelinki soveltaa... Täytyy vaan tutkia hieman että mitäs ne kaikki hilppeet tulis kustantamaan että kannattaako kokeilla. Säätämisestä viel sen verran et uskoisin, että sen saa aika paljonki paremmaksi ku orkkiksen ja vois olla oma katsastusohjelma millä sit saa päästöt kohdilleen. Ja säätöä varten ois kyl penkki ja laajakaistalambda-anturiki käytössä et luulis et saa aika hyvin kartat tehtyä. Mut aika näyttää mitä keksii...

Lähetetty: 16 Loka 2007 11:04
Kirjoittaja sanpsa
Tässä vähän aihetta sivuten, löysin moisen artikkelin:
http://v8tvshow.com/content/view/104/28/

Luulis pelavaan ihan eurofordeissakin. 8)

Lähetetty: 16 Loka 2007 15:45
Kirjoittaja lakritsimies
Aika käheä laite kyl... saas nähdä jos joku hommaa tollasen Suomeen. Mielenkiinnolla kyl odotan lisäinfoa vekottimesta.

Lähetetty: 17 Loka 2007 00:16
Kirjoittaja Krisse
lakritsimies kirjoitti:Täytyy vaan tutkia hieman että mitäs ne kaikki hilppeet tulis kustantamaan että kannattaako kokeilla.
Kun kyseessä on kuitenkin valmiiksi ruiskuauto, ainoat 'kalliimmat' kamat tulee olemaan se imusarja ruiskuineen ja itse Mega. Valmiiksi kasattuja Megoja saa pikkasen päälle parilla sadalla (jotkut taitaa myydä allekin) ja noista mainituista ruiskuvehkeistä ei pitäisi satastakaan joutua maksamaan.

Että hinnan takia tuskin joudut projektiasi perumaan.