Sivu 1/1

Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 31 Loka 2010 16:32
Kirjoittaja Paussi
Moro!

Tuli hommattua tollanen käyttöautoksi Taunuksen rinnalle, eli vuoden -96 farmari esco. Mietin että millä tavalla tähän kannattais lisätä tehoa jos pikkusen haluais lisää. Kun en ole Zeteciin kauheasti vielä perehtynyt.

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 31 Loka 2010 17:23
Kirjoittaja Billie
mikset ostanu tehokkaampaa autoa? ei noista vapareista montaa heppaa saa irti suomen lain puitteissa.

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 31 Loka 2010 19:44
Kirjoittaja etuvetoesco
1.8 nokilla saattais saada vähä pirteemmäks..

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 31 Loka 2010 20:16
Kirjoittaja pvdriver
miksi niitä aina pittää yrittää virittää... miksei voi samantien ostaa autoo jossa on tarpeeksi tehoa omaan käyttötarpeeseen? kyllä tuossakin 1.6 zetecissä puhti riittää escorttia siirtämään mutta jos se ei riitä pääsemään ohi isojen poikien pemarista torinkulman valoista kiihdyttäessä niin olis varmaan aika vaihtaa autoa...

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 31 Loka 2010 21:43
Kirjoittaja Paussi
siis kyse onkin vaan käyttöautosta ei se nyt ala kovasti itkettää jos naapurin bemari menee kovempaa kuin tämä. Leikkikalu on ihan erikseen (tuo Taunus joka ei nyt kovin tykki sekään ole) Ajattelin nyt lähinnä jotain pikku tehoa lisää eikä muuta. Eikä mitään hirmu virejä että katsastusmies huomauttelee, toi nokkien vaihto vois olla hyvä (täähän on kahdella nokkiksella) Kattoo nyt sit :D

Edit: Eikä tämä nyt oo ihan pakollinen juttu, kiva on miettii aina näitä. Kyllä tuo noinki liikkuu tarpeitteni mukaan.

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 01 Marras 2010 09:29
Kirjoittaja kaselin
Et oo tosissas vaihda autoa.

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 01 Marras 2010 12:30
Kirjoittaja makeboy
No elekeehän nyt. Omallakin vakioeskolla oon monet porvarikoslat jättänyt kakkoseksi, paras niistä taisi olla neljällä putkenjatkeella varustettu pyhimysvolvo, joka kiilasi eteen ja jota piti vähän kouluttaa. Mitä liukkaampaa ja mutkaisempaa tietä, niin kyllä eskolla pärjää.
Kevyt auto, eikä jarruta elektroniikka menoa.

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 01 Marras 2010 17:04
Kirjoittaja etuvetoesco
pvdriver kirjoitti:miksi niitä aina pittää yrittää virittää... miksei voi samantien ostaa autoo jossa on tarpeeksi tehoa omaan käyttötarpeeseen? kyllä tuossakin 1.6 zetecissä puhti riittää escorttia siirtämään mutta jos se ei riitä pääsemään ohi isojen poikien pemarista torinkulman valoista kiihdyttäessä niin olis varmaan aika vaihtaa autoa...
torikulmalla ehkä vielä pärjää tolla ykskutosella mut ohittamisee satase rajotuksella ei meinaa suorat riittää :|

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 01 Marras 2010 17:12
Kirjoittaja Paussi
edelleen ihan itteäni varten ajatellen ajattelin pikku tehoa lisää enkä alkaa kisaamaan bemujen sun muiden kanssa :lol: Kun tämä nyt on vaan se käyttöauto mutta onneksi pääs vaihtaa opelista fordsoniin.

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 01 Marras 2010 19:14
Kirjoittaja Krisse
Tää 'vaa pikkasen lisää potkuu halvalla' on kai se tie minkä kaikki automiehet vaan joutuu käymään läpi, turha näihin on viisauksia ladella.

Paras hinta/teholisä/fiilis -suhde on varmaan kun laitat siihen pörinäpöntön ja vapariputsarin. Niitä saa halvalla ja kyllä se tuntuu kulkevan sitten paremmin.

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 02 Marras 2010 17:09
Kirjoittaja Paussi
pörinäpöntön?? No joo eiköhän tämä aihe ollu tässä.... :D Mä en ainakaa voi ymmärtää niitä pörinä amiksia sun muita heh..

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 02 Marras 2010 22:39
Kirjoittaja kaselin
Karvanopat taustapeilistä roikkuun siinä viritystä :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 03 Marras 2010 12:47
Kirjoittaja JyriN
Kyllä tulee negatiivista kommenttia :(

Toisaalta on totta, että tuosta 1.6:sta ei saa samanlaista tehoa ulos, kuin isoveljistä johtuen sen kannen pienemmistä venttiileistä ja porauksen asettamista rajoista niiden suurentamiselle. Kuitenkin tuohon toimii ne samat perusjutut mitkä muihinkin vaparikoneisiin:

Parempi sisään- ja uloshengitys: vapaavirtaussuodin, kaasuläppäkotelo, ne mainitut nokat, pakosarja jne. Lisäksi säädettävä moottorinohjaus, jolla muuttunut hengitys saadaan säädettyä polttoaineen syötön suhteen optimaaliseksi.

Äkkiä tuohon palaa rahaa niin paljon, että sillä hankkisi joko isomman vaihtokoneen tai uuden auton valmiiksi tehokkaammalla myllyllä. Tästä kai se negatiivinen asenne kumpuaa, mutta pitääkö sitä omaa egoa aina kohottaa muita lyttäämällä. :shock:

Tervetuloa muuten joukkoon tuon 2.8 kanssa. Siinä on vähän samanlainen ongelma tuunauksen kanssa, kun se on yksi kokoelma insinöörien aivopieruja joita ei koskan olisi pitänyt päästää tuotantoon. :mrgreen:

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 03 Marras 2010 20:32
Kirjoittaja Paussi
JyriN kirjoitti:Kyllä tulee negatiivista kommenttia :(

Toisaalta on totta, että tuosta 1.6:sta ei saa samanlaista tehoa ulos, kuin isoveljistä johtuen sen kannen pienemmistä venttiileistä ja porauksen asettamista rajoista niiden suurentamiselle. Kuitenkin tuohon toimii ne samat perusjutut mitkä muihinkin vaparikoneisiin:

Parempi sisään- ja uloshengitys: vapaavirtaussuodin, kaasuläppäkotelo, ne mainitut nokat, pakosarja jne. Lisäksi säädettävä moottorinohjaus, jolla muuttunut hengitys saadaan säädettyä polttoaineen syötön suhteen optimaaliseksi.

Äkkiä tuohon palaa rahaa niin paljon, että sillä hankkisi joko isomman vaihtokoneen tai uuden auton valmiiksi tehokkaammalla myllyllä. Tästä kai se negatiivinen asenne kumpuaa, mutta pitääkö sitä omaa egoa aina kohottaa muita lyttäämällä. :shock:

Tervetuloa muuten joukkoon tuon 2.8 kanssa. Siinä on vähän samanlainen ongelma tuunauksen kanssa, kun se on yksi kokoelma insinöörien aivopieruja joita ei koskan olisi pitänyt päästää tuotantoon. :mrgreen:
Minuthan tässä lytättiin ensin, piti vähän takasin laittaa :D Joo anti olla vaan tolla mitä on, ihan tyytyväinen olen siihen kun se on se käyttöauto vaan.

Joo ja kiitoksia vaan :) onhan se vähän tommonen kans ettei siitä saa "helposti" mitään irti.. Toisaalta se on jo vanha ettei viitti senkää takia rääkätä. Jollai nokan vaihdolla sitä sais mut toisaalta v-konetta ja tosiaan vanhaa ei kannata tehä kierroskoneeksi mun mielestä. Vääntöähän siinä on ja tykkään väännöstä enemmän. :)

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 04 Marras 2010 10:54
Kirjoittaja JyriN
Joo, kommentti ei ollut tarkoitettu kenellekkään erityisesti vaan enemmänkin semmoiseksi yleiseksi huomioksi siitä, että ihan asialliseen kysymykseen saa liian helposti lyttäävän vastauksen mitä ei kaiken kukkuraksi mitenkään perustella. Voi olla, että kysyjä ei oikeasti tiedä miksei joku juttu kannata, vaikka asiasta olisi foorumilla keskusteltu joku vuosi sitten. :shock:

Jos on jostain asiasta tietoa, niin sen voi laittaa jakoon myös ilman sarvia ja hampaita.

Harrastetaan vaan kaikki lisää fordeja ja pysytään poissa pahanteosta. :lol:

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 07 Marras 2010 02:04
Kirjoittaja Paussi
juu ei mitään :) Fordeja juu vaan harrastamaan lisää, huomenna jatkuu pitkästä aikaa Taunuksen työstäminen (tai sunnuntain puolella ollaan jo) Se on ollu nyt keväästä asti palasina ja nyt on uus maali saatu pintaan.. Sieltä täältä vielä vähän kesken mutta eiköhän ens kevääks se saada taas ajoon.

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 11 Marras 2010 01:45
Kirjoittaja Fordson-Riesa-87
Varmaa helpoimalla sais tehoa lisää ku vaihtais esim 1.8 zetecin koneen sen 1.6 tilalle mutta kannataako se on sit eri asia. :|

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 11 Marras 2010 05:38
Kirjoittaja Paussi
Fordson-Riesa-87 kirjoitti:Varmaa helpoimalla sais tehoa lisää ku vaihtais esim 1.8 zetecin koneen sen 1.6 tilalle mutta kannataako se on sit eri asia. :|
Jos tämä escort olis semmonen mitä laittaisin kunnolla niin silloin se olis kannattavaa mutta kun on käyttis nii antaa olla tolla ykskutosella :)

Re: Ford Escort 1.6 Zetec

Lähetetty: 11 Marras 2010 05:38
Kirjoittaja Paussi
Fordson-Riesa-87 kirjoitti:Varmaa helpoimalla sais tehoa lisää ku vaihtais esim 1.8 zetecin koneen sen 1.6 tilalle mutta kannataako se on sit eri asia. :|
Jos tämä escort olis semmonen mitä laittaisin kunnolla niin silloin se olis kannattavaa mutta kun on käyttis nii antaa olla tolla ykskutosella :)