Sivu 1/1
Ilmamassa-anturista
Lähetetty: 28 Loka 2005 20:39
Kirjoittaja Janhuero
Mondeo nyki -> irrotin piuhan ilmamassa-anturista (tai mikä se on) -> nykiminen loppui.
Kysymys:
Onko haittaa jos ajaa tuo piuha irtonaisena? Huoltoon sain ajan vasta reilun viikon päähän.
Auto oli Mondeo 2.0 gt farmi -98
Lähetetty: 28 Loka 2005 21:15
Kirjoittaja Sultzi
Äkkiäkös tuon itsekin vaihtaisi, turhaan sitä huoltoon viedä ja maksaa työstä. Joku kertokoot onko haittaa ettei ole johdot kiinni.
Lähetetty: 28 Loka 2005 21:29
Kirjoittaja Janhuero
No menee muutenkin huoltoon, jakopään hihnaa ym. työlistalla... Vois tietysti kokeilla korjaantuisiko putsaamalla. Millähän tuota putsaamista kannattaisi kokeilla? Löytyis tietysti jostakin aikaisemmasta ketjusta...
Lähetetty: 28 Loka 2005 22:04
Kirjoittaja Sultzi
Eiköhän sitä pysty putsaamaan ihan paperilla ja jollain jarrunpuhdistusaineella?
Lähetetty: 28 Loka 2005 22:13
Kirjoittaja Monteonisti
Paineilma kait paras?
Lähetetty: 28 Loka 2005 22:46
Kirjoittaja TeRoK
Jos se on kuumalanka tyyppinen niin ei siihen parane millään paperilla ainakaan kajota. Eikä myöskään paineilmalla. jollain elektroniikan puhdistus spraylla suihkuttaa sitä vastusta niin kauan, että kaikki musta lika irtoaa.
Vaan olisko niin, että mondeossa on läppämallin mittari? Vai peräti MAP?
Niitähän ei kai voi putsailla.
Lähetetty: 28 Loka 2005 23:41
Kirjoittaja Janhuero
Se on sellanen aika iso, kanttisen oloinen mötikkä putken päällä. Lattamainen liitin, jossa on monta tinniä...
Lähetetty: 29 Loka 2005 09:25
Kirjoittaja JesseT
No 100% varmuudella siellä on sekä ilmamäärämittari (MAF) että imusarjapaineanturi (MAP). Kun MAFin ottaa irti, menee ruisku vikatilaan ja hoitaa syötön vain MAPin mukaan. Tuloksena varmaan paksuhko polttoaineseos, joka voi tehdä hallaa katille ainakin pitkän päälle. Ota letku irti siitä MAFista ja kurkkaa onko siellä sellainen ilman tieltä väistyvä läppä (tuskin) vai sellainen putkessa oleva ohut metallilanka jota yritetään pitää kuumana ja jota ilmavirta jäähdyttää. Tuommoiseen jälkimmäiseen voi yrittää puhdistusspraytä ja vanutikkua. Jos vika on tullut täysin yhtäkkiä, niin tuskin sitten on liasta.
Lähetetty: 29 Loka 2005 10:19
Kirjoittaja TeRoK
Ai siinä on molemmat

Mikäs idea siinä sitten on???
Joo no kuvauksesta päätellen siellä vois olla toi läppämalllin mittari.
Sitä ei oikein voi puhdistella. Auki voi tietty ottaa ja kattoa, ettei oo liittimen juotokset auennu tai se kosketusliuska noussu irti vastapinnastaan. Sitte tiiviisti takasin kiinni vaikka silikonilla.
Kuumalanka mittarin puhdistuksen kanssa kannattaa sitte olla TODELLA varovainen jos meinaat vanupuikolla sitä tohottaa. Menee erittäin helposti rikki. Sen takia oonkin ite aina putsaillu pelkällä spraylla. On se silläkin puhdistunut.
Lähetetty: 29 Loka 2005 12:11
Kirjoittaja Regu
Itse en menis ikinä koskemaan millään siihen lankaan kun elektroniikan putsaus spraylla lähtee ilman puikkojakin.
Lähetetty: 29 Loka 2005 20:36
Kirjoittaja Monteonisti
Olen CRC:täkin kokeillut, ei suuttunut tuostakaan! 8) Paineilmaa on monella paineella, myös puhallusetäisyys vaikuttaa paineeseen kohteessa!

Re: Ilmamassa-anturista
Lähetetty: 29 Loka 2005 21:23
Kirjoittaja Omppu
Janhuero kirjoitti:Mondeo nyki -> irrotin piuhan ilmamassa-anturista (tai mikä se on) -> nykiminen loppui.
Kysymys:
Onko haittaa jos ajaa tuo piuha irtonaisena? Huoltoon sain ajan vasta reilun viikon päähän.
Auto oli Mondeo 2.0 gt farmi -98
Itse yhden tankin kokeilin tuolla lailla: kulutus nousi 8,5 -> 10 l/100km. Ja autona 1,8 -97 stw. Tosin tuo anturin vaihto ei ole iso operaatio. Ruuvimeisseli käteen ja viisi minuuttia niin uusi on paikoillaan.
Lähetetty: 29 Loka 2005 21:49
Kirjoittaja Janhuero
Kokeilen varovasti putsailla. Jos ei tehoa, niin ajelen piuha irtonaisena huoltoon asti... eipä ainakaan nyi. Katti on vaihdettu kolmisen vuotta sitten, toivottavasti ei taas kypsähdä, ei ole halpaa hupia vaihtaa.
