Sivu 1/1
DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 27 Loka 2010 14:43
Kirjoittaja p7_man
Tän mun Sierran kaasutin toimii seuraavasti:
1. aivan pintakaasulla toimii nätisti, 5. vaihteella pääsee n. 50 km/h
2. vähän enemmän painaa kaasua niin meno hyytyy
3. taas vähän lisää kaasua ja edelleen hyytyy
4. painaa vähän reilummin niin taas lähtee rivakammin, 2. kurkku aukee tai jotain (jos täs kaasuttimes semmonen ny on.)
Myyjä sano sillon kun autoa koeajoin ja asiaa ihmettelin jotta: " kuluu ne kaasuttimet näistäkin"
Kuluneesta kaasuttimestako on kysymys? Vaiko ehkä vain likaisesta? Kannattako tuota kaasutinta ruveta korjaamaan? Onko tuohon jotain oikeasti parempia korvauskaasuttimia?
Kyllä toi kone muuten suht kunnossa tuntus olevan, noista kaasuttimen(?) oireista huolimatta kulutuslukemat ovat olleet välillä 6,5l - 7,3l

Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 27 Loka 2010 15:25
Kirjoittaja Taunus/Sierra
Onko ollu koko ajan vai vaan 0-kelin tuntumassa, josko jäätää vaan
eli masinolia tankkiin?
Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 27 Loka 2010 16:17
Kirjoittaja p7_man
On toiminu koko ajan tälleen ja on ollu jopa 11'C lämmintä parhaimmillaan, kolmisen viikkoo sitten kai tän ostin. Lapissa (Inari) on tullu jo käytyä ja Rovaniemen Motonetistä tuli jarrulevyt matkalla ostettua

Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 29 Loka 2010 22:46
Kirjoittaja p7_man
Nii, voishan tuon irrottaa ja purkaa ja puhistaa jos tarvetta ilmensi, mut ei nyt just oo sitä uutta tiivistettä siihen sitten laittaa.. ..onko se uus tiiviste nyt niin välttämätön?

Jos jotain mömmöö vaikk siihen tiivisteen avux laittas, vaikka vaseliinia

Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 30 Loka 2010 07:55
Kirjoittaja tursas
Ohan noista Sierran kaasareista ollu juttua:
search.php?st=0&sk=t&sd=d&keywords=%2BS ... 2Bkaasutin++
..oisko choesos viimeksi ihmetelly samaa vikaa.
Käyttäisin ensin pakokaasutestissä tarkistamassa arvot, ettei käy liian laihalla, uusi ilmanputsari ja tarkistaisin imuilman esilämmityksen, ryypyn ja alipaineletkut. Onkos tiedossa mikä kaasari siellä nyt on, Weeberi varmaan. Moposportin sivuilta löytyy uusia kaasareita tohon ja täältä ainakin ohc;hen, mitä eroa dochilla on en tiedä:
http://www.kaasutinexpertti.fi/shop/pro ... b0b2f2&n=3
Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 30 Loka 2010 12:18
Kirjoittaja emax
Kyllä tuo vähä kaasari vialta kuullostaa. Luultavasti sielä on joku weber tld* tai pieruburggi, pitäis lukea jossain kaasarin kyljessä.
Jos kiertää 3000 ja siitä ylöspäin hyvin niin tyhjäkäytipiirissä on jotain kökköä. Tai jos kaasua painaessa ensin hyytyy mutta sitten lähtee normaalisti vaikka ei kaasua enempää painaisikkaan, niin kiihdytyspumppu rikki. Jos kulutus on ollu normaalia, kuten sanoitkin niin veikkaisin jälkimmäistä.
Kiihdytyspumpun saat testattua kun otat ilmanputsarin pois ja katsot sinne kaasarin kurkkuihin ja väännät kaasua. Sen pitäis ruikata bensaa sinne kurkkuun jostain reiästä.
Jos ei bensaa tuu niin tarkista onko kiihdytyspumpun kalvo ehjä.
Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 30 Loka 2010 13:10
Kirjoittaja p7_man
Jees, tutkitaan. Veikkaan itse tuota tyhjäkäyntipiirin kökköisyyttä, tuo kaasupolkimen hyytymisvaihe pysyy hyytymisvaiheena, ei ala kiihtyä itsestään vaan pitää painaa reilusti lisää kaasua.
Ja kyl se on toi Weber 2V TLD.
Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 30 Loka 2010 15:28
Kirjoittaja p7_man
No niin, ei ruiki yhtään mitään ja kiihdytyspumpun kalvo näyttää aivan uudenveroiselta ja ehjältä siis. Ideoita?

Pitäskö sinne reikään pistää paineella ilmaa sieltä kihdytyspumpun päästä ?

Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 30 Loka 2010 17:19
Kirjoittaja emax
varovasti voit kokeilla. Onhan ne pumpun vivut ehjät, ja liikkuvat hyvin?
Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 30 Loka 2010 18:15
Kirjoittaja p7_man
Joo on ja liikkuu.. :-/ Kokeilen ilmanpainetta jahka uskallan..
No nyt suhhuuttelin sitä jotenni, eikä se mikskään muuttunu.
Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 01 Marras 2010 17:54
Kirjoittaja emax
En tunne tuota dohcin kaasaria kovin hyvin. Siinä kiihdytyspumpussa se vika melko varmasti kuitenkin on.
Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 05 Marras 2010 18:41
Kirjoittaja choesos
tursas kirjoitti:Ohan noista Sierran kaasareista ollu juttua:
search.php?st=0&sk=t&sd=d&keywords=%2BS ... 2Bkaasutin++
..oisko choesos viimeksi ihmetelly samaa vikaa.
Käyttäisin ensin pakokaasutestissä tarkistamassa arvot, ettei käy liian laihalla, uusi ilmanputsari ja tarkistaisin imuilman esilämmityksen, ryypyn ja alipaineletkut. Onkos tiedossa mikä kaasari siellä nyt on, Weeberi varmaan. Moposportin sivuilta löytyy uusia kaasareita tohon ja täältä ainakin ohc;hen, mitä eroa dochilla on en tiedä:
http://www.kaasutinexpertti.fi/shop/pro ... b0b2f2&n=3
joo saman tapainen vika oli siin vanhassa kaasarissa vaihoin siihen toisen jota ei ole säädetty muuta kun holtsikalla se toimii vähän paremmin yks juttu vain ihmetyttää siinä
https://ssl.neutech.fi/fordclub/jasenet ... elu&Id=537 oliks tolla reijällä mitä merkitystä kun se on puoliks tukittu että tyhjä käynti alko toimimaan?
Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 05 Marras 2010 20:07
Kirjoittaja tursas
Reijistä en tiedä, ei sinne pääse kirjautumatta.
Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 16 Touko 2012 17:21
Kirjoittaja RS_Ford
Kuuluuko Weber TLD:n säköryyppyyn tulla 12V jännite ? Tällä hetkellä tulee 6V eikä se oikeen meinaa toimia

Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 16 Touko 2012 18:24
Kirjoittaja tursas
Sanoisin lähes varmana muistitietona, että joku on väittänyt, sinne tulevan nimenomaan 6 V, elikkäs ei se tarvii enempää, hyvä, että sekin tulee, lämpöjousi tai akselit jumissa

Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 17 Touko 2012 18:09
Kirjoittaja RS_Ford
Ja sen rautakehyksen (joka sitä jousimekanismia pitää) kuuluu ilmeisesti maadoittaa se ? Minulla ainakin katoaa jännite kun sen mekanismin maadoittaa ? vai kuuluuko sen kadota kun se rupeaa muuttumaan lämpöenergiaksi ?
Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 17 Touko 2012 18:52
Kirjoittaja tursas
Niin kai, sama idea ku sähkölampussa, se lämpiää toimiessaan, tuntee ihan kämmenellä..

Re: DOHC Sierran kaasutin
Lähetetty: 22 Tammi 2013 15:48
Kirjoittaja p7_man
Ilosanomana kaikille kerron että kaasutin pelaa nyt hienosti! Syy toimimattomuuteen oli liiaan matalalla oleva keula ja sitä myöten bensapinnan vikaisuus aivan ilmeisesti
