Sivu 1/1
Escortin uloin vetonivel/suojakumin vaihto?
Lähetetty: 27 Loka 2005 22:58
Kirjoittaja Monteonisti
Saako Escortin (1.8 -96) uloimman vetonivelen "napautettua" paikallaan irti vetoakselista, siis irroittamatta sitä navasta? Tietenkin alapallo, raidetangon pää ja koiranluu pitää ensin irroittaa. On suojakumi vähän "kulahtanut" ja pelkään että hajoaa kokonaan pakkasilla. On "tasapainotusmotikka" vetoakselissa joten en viitsi "sisäkautta" vaihtaa jos ei ole pakko, toisaalta en viitsisi irroittaa napamutteria kun yleensä on tiukassa ja laakeri voi ehkä kärsiä ja joutus purkaan ABSIN ja jarrusatulan ainakin vielä lisäksi ja kuitenkin kait sitten helpointa irroittaa koko akseli?
Lähetetty: 28 Loka 2005 11:41
Kirjoittaja JesseT
Ainakin vanhemmissa escorteissa (80-90) lähtee se vetoakselin keppiosa helposti irti siitä nivelestä yhtä sokkaa levittämällä.
Lähetetty: 29 Loka 2005 20:30
Kirjoittaja Monteonisti
Lähti irti paikallaan, vaihdoin tänään. Revin koko lukkorenkaan irti kun Voortilta ostamassani "korjaussarjassa" (15€) oli mukana kolme lukkorengasta, kolme kiristyspantaa, kaksi pyöränmutteria ja vaseliinit, niin tietenkin kumi myös! Lähti kevyesti vetämällä kun lukkorengas oli pois. Paljonkohan hävisin kun en ostanut tarvikeliikkeestä?

Lähetetty: 27 Joulu 2005 16:24
Kirjoittaja fiiikus
et hävinnyt rahassa mitään, motonetissä 12,50 ja AD:lla 14,50.
- jätit siis vetonivelen ulomman pään kiinni laakereistaan napaan - miten "tunkkasit" kepin irti ristikosta/nivelestä ? (sama homma edessä enkä ole aukaissut paikoja vielä - enkä ole ikinä moista vielä tehnyt...

Lähetetty: 27 Joulu 2005 23:45
Kirjoittaja Monteonisti
Otin lukkorenkaan ensin irti pienellä meisselillä ja kärkipihdeillä, lähti sitten akseli kevyesti vetämällä.

Tietenkin vanha kumi ensin irti ja siirto akselille sekä enimmät rasvat pois! 8)
Lähetetty: 30 Joulu 2005 23:45
Kirjoittaja fiiikus
jahas. oma harjoitus alkoi tänään. suurin osa ajasta meni alapallon irroittamisessa. pirullinen homma jostain syystä - jumitti vaikka ei ollut ruostunut. koitan myös tehdä tempun ilman pyörännavasta irroittamista. idea sai hekottelua osakseen tallilla - katotaan miten äijän käy...
Lähetetty: 30 Joulu 2005 23:51
Kirjoittaja Monteonisti
Minä vähän "oikaisin" kun oli uusi lukkorengas paketissa, eli väänsin sen esiin meisselillä ja vedin pihdeillä pois, siis se "oikes suoraksi", mutta kait saa myös ehjänä pois? Ainakin joskus jostain olen ottanut!
Unohdin mainita tuon alapallon kun se on "itsestään selvyys" jotta saa tarpeeksi "liikerataa"! 8) Lähtee joskus helposti ja toisinaan taas ei!

Lähetetty: 02 Tammi 2006 21:58
Kirjoittaja fiiikus
jipiajee ! vain jarrut ja alapallo irti (no se vei kyllä aikaa...kun olen aloittelija) mutta sen jälkeen kumi pois - rasvan siivous - sokka esiin, pihdeillä ulos - siivousta - uusi sokka - rasvat niveleen (turtsautin suurimman osan sinne akselin reikään, tökkäsi mukavasti vanhat rasvat&kakkia pois - siivousta - vetarikepin siivous - urituksen teippaus - hieman rasvaa kumiin - slurps - keppi paikalleen - tarkastus - kumi päälle - klemmarit kiinni - alapallo ja jarrut. oho - olikos se siinä ? (onneksi oli tallilla osaavaa väkeä neuvomassa

kaikkiaan meni kolme aloittelijan työtuntia. tuloksena palkitseva olo.
ja tosiaan "nivel navassa", koiranluu ja raidetanko oli kiinni koko ajan.
Lähetetty: 03 Tammi 2006 23:39
Kirjoittaja Monteonisti
Miksi jarrut irroitit?

Lähetetty: 04 Tammi 2006 08:03
Kirjoittaja fiiikus
touhusin lattiatasossa - sain vähän lisää tilaa käsille ja näkyväisyyttä