Sivu 1/1

2.8 cologne

Lähetetty: 20 Loka 2010 15:44
Kirjoittaja sierra_driver
Tarttis coupe tanariin löytää tommonen 2.8 kaasarimylly, mutta ongelmaksi koituu se kun ei taho mistään läheltä Keski-Suomea löytää. Autossa nyt siis paikallaan 2.3litrainen v6, mutta tahtoo olla hankala löytää varaosia mistään. Rally Racessakin on 2.6-2.8 koneisiin pilvin pimein osia.

Tiivisteet taitaa käydä päikseen jokaisessa koneessa? Mitekäs muut osat?

Vanhasta koneesta mennyt ainakin nokan laakerit vaihtokuntoon. Vaikuttaa vaan hankalalta paikalta ruveta laakereita vaihtamaan. Ei tahdo käsi mahtua siitä 35-50mm reijästä. :mrgreen:

Ebay taitaa tässäkin asiassa olla se ainut vaihtoehto, mutta minkäs teet, kun en ymmärrä siitä yhtään mitään. :lol:

Tosiaan ensimmäinen kutoskone itsellä kyseessä. :roll:

Re: 2.8 cologne

Lähetetty: 20 Loka 2010 16:34
Kirjoittaja duckworth
Tää on mutua, mutta Sierrasta kai löytyy sama 2.8 Kölniläinen, jonka saa taunuksessa toimimaan vaihtamalla kärjellisen jakajan, ja korvaamlla sen k-jetin kaasarilla, sekä käypäisellä imusarjalla.

Jotenkin noin :roll:

Re: 2.8 cologne

Lähetetty: 20 Loka 2010 17:18
Kirjoittaja sierra_driver
Kiitos tästä. Kaippa sitä pitäis osto ilmotusta laittaa kaikille mahollisille ford aiheisille foorumeille. :mrgreen:

Re: 2.8 cologne

Lähetetty: 20 Loka 2010 19:12
Kirjoittaja JyriN
Niin, tuolla tanefoorumin puolella on tuosta 2.8:n leimaamisesta varsinkin juttua. Joka tapauksessa on onnesi, tai pitäisikö ennemmin mainita kanssakärsijän epäonneksi se, että 2.3 ja 2.8 ovat hyvinkin läheistä sukua toisilleen. Sen sun nykyisen moottorin imusarja ja kaasari sopivat siihen 2.8:n. :) Mitenkään järkevää tuo ei ole, mutta pakollisena välivaiheena melko harmiton. Sähän laitat siihen kuitenkin ne MFI ruiskusysteemit? :lol:

Eli hommaat minkä tahansa 2.8i:n Skorpparista tai Sierrasta, leimaat sen autoosi ohjeiden mukaan granadan kaasari 2.8:na ja sitten pulttaat koneen mukana tulleet ruiskusysteemit paikoilleen. :mrgreen:

Re: 2.8 cologne

Lähetetty: 21 Loka 2010 10:09
Kirjoittaja sierra_driver
Voi viddu näitä lakikoukeroita. :lol: Näinhän se ilmeisesti on sitte tehtävä, että korpparista/sirkusta kone ja imusarja ja kaasari ruiskuvehkeitten tilalle ja leimalle :arrow: . :mrgreen:

Mitähän papereita olis hyvä olla mukana konttuurilla? :?: :?:

Re: 2.8 cologne

Lähetetty: 21 Loka 2010 23:23
Kirjoittaja JyriN
Kaikki tarvittava tieto on siinä Taunusclubin keskustelussa koottuna sille sivulle 5. Muistaakseni ne paperit ym. on myös mainittu siinä. Pitkähän se ketju on etsiä tietoa :cry: Taunusclubin tiedostoista löytyy Taunuksen vertailulaput ja Granadan laput joudut ehkä hommaamaan jostain - miten mä muistelisin, että nekin on siellä?

Joku oli myös ihan käytännössä noitten ohjeiden mukaan leiman saanut. :mrgreen: Propsit sinne clubin aktiivisille kölninrautamiehille.